Blizzard har "slut på spel att remastra", riktar in sig på "nya speltyper"

Robot
Blizzard har "slut på spel att remastra", riktar in sig på "nya speltyper"

Diablo II tycks bli sista remastern på ett tag.

#blizzard-entertainment, #diablo-ii-resurrected


phi
Medlem

"Hell, it's about time"

Medlem

Blir nog mycket mobilspel framöver...

Medlem

Jag hoppas verkligen att de får till diablo 2 rescurrected för deras skull.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett nytt Blackthorne i Metroidvania-stuk!

Medlem

Det eller joina bethesda och bioware med att vara relevanta 00-talet sen gått utför.
Hoppas på något nytt, ambitiöst från dem!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av magma:

Jag hoppas verkligen att de får till diablo 2 rescurrected för deras skull.

Men mest för VÅR skull!!

Medlem
Medlem

Nooo! Inget Rock n Roll racing Remix.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

De skulle ju kunna försöka göra en bra remaster på Warcraft 3 också.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Nooo! Inget Rock n Roll racing Remix.

Kom ju precis

https://www.gamesradar.com/blizzard-arcade-collection-availab...

Warcraft 2 hade jag gärna sett dem göra remaster på innan de springer vidare.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Kanske kommer ett spel i samma genre som The Sims. The sOrcs?

Medlem
Skrivet av LabRat:

De skulle ju kunna försöka göra en bra remaster på Warcraft 3 också.

Ungefär vad jag tänkte.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Frilansare

När tar Nintendo efter???

Medlem

Jag hoppas på mer animerade stroys de senaste från bfa. men kanske också i andra så som overwatch å diablo även starcraft för de är riktigt duktiga. största önskan skulle vara köpa sig fri från Activision.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

än finns det spel! en remaster på wow hade inte satt fel!

Medlem

Kreativiteten hos dem stora spelutvecklarna idag är lika tragisk och upprepande som Hollywood just nu, Samma koncept fast större och mer spektakulärt. Men att göra något nytt och innovativt finns inte på kartan, det är för mycket risk för deras aktieägare.

Utan alla våra fantastiska "indie-utvecklare" hade spelvärlden varit en enda stor diktatur av uppföljare och remasters. Och nej det är inte fel att år 2028 köpa och spela Diablo 2 revitalize reforged classic edition om det ger det där nostalgiska pirret i speltarmen. Men den innovationen som våra stora spelutvecklare hade för 10 - 15 år sen är nertryckt och ses sällan på spelhyllorna.

Medlem

Ser hellre Starcraft 3 eller Warcraft 4 så ett jäkla bra beslut att sluta med remasters och fokusera på nya spel. Även fast dom gör uppföljare på befintliga IP så är det bättre än remasters.

Medlem

Anser de att Warcraft 3 Reforged är klart då alltså?

Skribent
Skrivet av Arto:

Ser hellre Starcraft 3 eller Warcraft 4 så ett jäkla bra beslut att sluta med remasters och fokusera på nya spel. Även fast dom gör uppföljare på befintliga IP så är det bättre än remasters.

Tror aldrig vi får ett Warcraft 4 så längr WoW lever tyvärr. När vi såg hur de behandlade Reforge, så är det ju ett tydliget tecken på att de inte vill lägga pengar på RTS-spelet då WoW drar in mer deg. Men Starcraft kanske det finns hopp för?


signatur

"Writer and Fighter"

CEO
Medlem
Skrivet av Anulf:

Kreativiteten hos dem stora spelutvecklarna idag är lika tragisk och upprepande som Hollywood just nu, Samma koncept fast större och mer spektakulärt. Men att göra något nytt och innovativt finns inte på kartan, det är för mycket risk för deras aktieägare.

Utan alla våra fantastiska "indie-utvecklare" hade spelvärlden varit en enda stor diktatur av uppföljare och remasters. Och nej det är inte fel att år 2028 köpa och spela Diablo 2 revitalize reforged classic edition om det ger det där nostalgiska pirret i speltarmen. Men den innovationen som våra stora spelutvecklare hade för 10 - 15 år sen är nertryckt och ses sällan på spelhyllorna.

Det handlar inte bara om aktieägare. Dom har massvis av spelutvecklare att försörja också.
Att då testa helt nya koncept (som är svårt) och spendera någon miljard blir ju en vild chansning.
Det är akilleshälen ju större dom blir och det är på ett sätt positivt. För det kan aldrig bli någon diktatorisk aktör.

Å andra sidan, som du säger, kan dom bli allt för fega.
Kreativitet är svårt att utvinna och uppstår ofta av slump, passion och sammanträffande. Inget man kan tvinga fram i någon mekanisk process.

Av den anledningen kommer indieutvecklare alltid behövas vilket är positivt.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Kom ju precis

https://www.gamesradar.com/blizzard-arcade-collection-availab...

Warcraft 2 hade jag gärna sett dem göra remaster på innan de springer vidare.

Det är ju samma gamla spel man kunnat köra i emulator, vi vill ha en modern remaster med online matchmaking etc.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

När tar Nintendo efter???

Förhoppningsvis aldrig. Finns spel som Nintendo släppte till DS/3DS samt Wii U som väldigt många aldrig fick möjligheten att uppleva.
Jag ogillade starkt Nintendo DS samt 3DS, så spel som släpptes på de platformarna ser jag mer än gärna remastrad till Switchen.
Brilliant Diamond och Shining Pearl är bra spel som jag tycker är helt rätt att de remastras. Jag personligen har inte spelat den generationen av Pokemon. Skyward Sword, som många anser är ett av de sämsta Zelda spelen ser jag också fram emot, då jag har aldrig spelat det. Tittar jag på olika Nintendo-spel som släpptes till DS samt Wii U så finns det stor uppsjö av spel som jag vill spela, men på bätte platform än vad de släpptes till.

Sen måste vi också tänka på att vissa remasters blir outsourceade eller något internt B/C team som får projektet, och på så vis så finns alltid ett team som skapar nytt IP.

Personligen ser jag inte varför Remasters/Remake får så mycket klagomål. Inte så att någon är tvingad till att köpa dem. Säljs det dåligt så kommer de sluta med det till slut. Men så länge folk köper så kommer det även skapas. Nintendo har gjort Remasters ända sen SNES tiden (Mario All-Stars t.ex, sen Metroid till GBA, Breath of Fire etc).

Medlem

Blir väl något Pokémon Go-inspirerat.

C64
Medlem

Dom måste ha sina löner till sina super bilar fattar ni väll sluta klaga !!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

När tar Nintendo efter???

Vill du inte ha Super Mario 3 på nästa Nintendo-konsol också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag som väntade på diablo 1 remaster.... aja


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Blackthrone på snes och sen Diablo finns ju annars

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Personligen ser jag inte varför Remasters/Remake får så mycket klagomål. Inte så att någon är tvingad till att köpa dem. Säljs det dåligt så kommer de sluta med det till slut. Men så länge folk köper så kommer det även skapas. Nintendo har gjort Remasters ända sen SNES tiden (Mario All-Stars t.ex, sen Metroid till GBA, Breath of Fire etc).

Ett argument man skulle kunna dra är att när man utvecklar remasters spenderar man tid och pengar som kunde använts för att skapa något nytt.
Spelen som remastras finns ju redan och går i vissa fall att emulera för en bättre upplevelse.

I sviterna av pandemin och vad som kan ha varit bland de tråkigaste åren på länge så förstår jag varför man satsar mycket på remasters. Det är enklare än att skapa helt nytt och det får in enkla pengar.

För egen del har jag inget emot remasters. Jag tyckte Demon's Souls var suveränt men jag kan förstå dem som vill ha nya och färska upplevelser istället.

Medlem

Skulle gärna ta ett Diablo äventyrsspel, kanske klicka och peka, något lore-drivet spel. Ett single player RPG/äventyr i Warcraft hade också varit nice.

12
Skriv svar