Snabbkollen - Har du (eller ska du) uppgradera din gaming-setup i år?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jodå, jag har spelet, jag är bara inte tillräckligt intresserad för att installera det igen

Nä, ingen idé att installera. Bara för att kolla om jag, eller Swec har rätt (vilket jag har ) Jag är ju däremot inne på andra genomspelningen av RDR2, lär nog bli en tredje sen också Kör lite olika varje gång, tänkte jag

Edit: Nya CoD kampanjen, allt på "max" inkl Raytracing 1080p 78-95fps, första uppdraget vid flygplatsen. Spännande att se vad Swec får, om dom testar. Jag är dock i början, redigerar om det blir skillnad längre fram under uppdraget


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jodå, jag har spelet, jag är bara inte tillräckligt intresserad för att installera det igen

Väcker upp det här gamla eländet igen

När Sweclockers gjorde sitt första test av RDR2, så testade de i något de kallade "ULTRA". Med 52/44 fps som resultat för 2060S

https://www.sweclockers.com/test/28501-snabbtest-grafikpresta...

I dagens såkallade "ULTRA", får 2060S 68/58 fps!!! En av Ultrorna är felaktig, med andra ord! Båda är dessutom utan MSAA! Då det annars är brukligt att skriva ut, tex 4xMSAA, eller 8xMSAA.

I Techpowerups test, får 2060S 56,9 fps i medel. Vilket också talar för, att Sweclockers inte kör allt på max. Även om dom felaktigt säger det! Lägg på 8xMSAA på det Och du får 40 fps med ett 2080ti, i 1080p


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Testade för första gången någonsin, allt på max i 1080p. resultatet 25-30 fps när jag sakta snurrade runt i vårt hemmaläger utan MSAA. 18-22 fps med 8xMSAA på i 1080p. I9 9900k @stock, 2060S @Stock. Behövs med andra ord ett hårt överklockat RTX 3090, för att köra allt på max i 1080p

Körde några referenstester på andra spel. Och dom stämmer väl överens med sweclockers tester. Så imnget konstigt med min dator!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

123
Skriv svar