Vilka är era fula ankungespel?

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Det senaste B-spelet jag hade överraskande roligt med var Terminator: Resistance. Jag var nyfiken på det men visste inte riktigt vad jag hade att vänta mer än att det inte direkt var ett nytt Titanfall. Så jag slog till i början av året. Spelet har emellanåt skrattretande röstskådespeleri och känns som en riktig B-filmsupplevelse. Men på ett bra sätt. Det märks att utvecklarna har gjort detta med kärlek, som Pågen skulle säga. Att de har respekt för originalmaterialet. Det hade tjänat på att innehålla mer utsatthet och mindre action, men för vad det är hade jag riktigt roligt med det. Det kan mycket väl bli en genomspelning till framöver.

Jag skulle inte säga Terminatorspelet är en ful ankunge, mer bara sjukt underskattat. Alla jag visat det för har älskat det för hur utvecklarna fångat Terminatorstämningen. Tycker spelet blev orättvist bespottat av recententer också. Sen är det inte ett perfekt spel, långt ifrån, men det har fan mer hjärta än 90% av alla spel där ute. Att det får en ny release på nya konsolerna säger nog också en del om att folk uppskattat spelet. Sen har ju spelet världens bästa version av Termintor main theme i startmenyn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Duke Nukem: Zero Hour. Ett grymt spel med den bästa vinterkänslan i ett spel - någonsin.

Skulle göra allt för att få spela en remastrad utgåva.

ELF
Medlem

Duke Nukem: Forever
Skriver som jag alltid brukar skriva när folk bashar det. Det är Duke vi snackar om. Man får ta det för vad det är.

@Ruffles
Vet inte vad jag ska göra om du sätter Jönsonligan så lågt på skalan. Att man måste vara 40+ för att gilla filmerna. Dock verkar den nya vara skräp...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Duke Nukem: Forever
Skriver som jag alltid brukar skriva när folk bashar det. Det är Duke vi snackar om. Man får ta det för vad det är.

@Ruffles
Vet inte vad jag ska göra om du sätter Jönsonligan så lågt på skalan. Att man måste vara 40+ för att gilla filmerna. Dock verkar den nya vara skräp...

Försökte se den nya men hade helt tappat intresset halvvägs igenom.
Vet inte vad det är med den, den känns rörig och osammanhängande, som att en massa olika ideer ihopslängda utan någon röd tråd. Sen tyckte jag inte den var särskilt rolig trots annars underhållande skådespelare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Duke Nukem: Zero Hour. Ett grymt spel med den bästa vinterkänslan i ett spel - någonsin.

Skulle göra allt för att få spela en remastrad utgåva...

Oh, trodde jag var ensam svensk om att gilla dessa. Puss på er.

Medlem

Behövde skapa ett konto på sidan för att svara på detta, mitt favoritspel till xbox original "Pirates of the caribbean" av Bethesda. Spelet var buggat och hade man otur kunde sparfilen bli korrupt vid sista uppdraget!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Arnski:

Behövde skapa ett konto på sidan för att svara på detta, mitt favoritspel till xbox original "Pirates of the caribbean" av Bethesda. Spelet var buggat och hade man otur kunde sparfilen bli korrupt vid sista uppdraget!

Det var en rysk utvecklare (Akella) som gjorde det spelet, men Bethesda agerade utgivare.

Och ja, buggigt värre var det. Men även roligare än väntat! Brukade spela det hos en kompis, vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Heroes of Might and Magic 4 är det bästa Heroes spelet.
Fight me!

Tycker också fyran är bäst, gillar att man använda hjälten mer i fighterna.
Fattar inte vad det är folk inte gillar med det spelet.

Medlem

Kane & Lynch och Alien Breed 3D

Medlem
Skrivet av Nercis:

The Saboteur är ett spel jag återvänder till väldigt ofta. Jag gillar designen, även den svartvita funktionen som många klagade över och jag finner det väldigt rogivande att smyga runt och spränga grejer.

På senare tid har det varit Captain Tsubasa Rise of New Champions. Ett anime fotbolls spel som mer eller mindre är Shaolin Soccer the game. Det är väldigt B, svårt och buggigt men det är skapligt beroendeframkallande, jag är inget fotbolls fan över huvud taget och jag tycker detta är idiotroligt, antagligen för att det inte är riktig fotboll.

Älskade The Saboteur. Mysigt med lite naziockupation. Speciellt när man kom ut på franska landsbygden. Jag har dock för mig att det fick ganska bra omdömen när det släpptes (och att många uppskattade det) . Dock ganska bortglömt

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ELF:

@Ruffles
Vet inte vad jag ska göra om du sätter Jönsonligan så lågt på skalan. Att man måste vara 40+ för att gilla filmerna. Dock verkar den nya vara skräp...

Äh, jag tänker bara på människor i min omgivning. De flesta runt 30 i alla fall verkar inte ha någon relation till filmerna. Men det verkar också vara extremt könsuppdelat.

Ja, efter Jönssonligan och den svarta diamanten har det varit skräp.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Arnski:

Behövde skapa ett konto på sidan för att svara på detta, mitt favoritspel till xbox original "Pirates of the caribbean" av Bethesda. Spelet var buggat och hade man otur kunde sparfilen bli korrupt vid sista uppdraget!

Det som.var synd med det spelet var att det var tänkt att bli Sea Dogs 2, men när de fick licensen till POTC så byggde de om spelet med licensen och stressade ut spelet till filmreleasen. Sörjer det för Sea Dogs 1 är ett av mina favoritspel...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillade verkligen Alpha Protocol! En buggig katastrof sett till det tekniska men det hade så många coola idéer och stämning.

Harry potter-spelen innan Flammande Bägaren, speciellt PS1-spelen.

Wet till PS3 var grymt också.

I övrigt håller jag med om Sabotour.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Hej, jag heter Jonny, och jag hade faktiskt väldigt roligt med Unreal II: The Awakening.

Tycker också det var ett helt ok spel. Fick oförtjänt mycket kritik på sin tid. Största bristen var att det inte var tillräckligt Unreal för min smak (dvs Unreal 1, inte UT)

Medlem

Min skam är väl Orion:Prelude. Har inte spelat det på något år nu men älskade det för några år sedan. Om det inte är stendött nu kanske man skulle installera spela lite igen. Har 200 timmar i spelet, få spel på mitt steam som har det. Några paradox spel och total war spel typ.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Soulless:

Försökte se den nya men hade helt tappat intresset halvvägs igenom.
Vet inte vad det är med den, den känns rörig och osammanhängande, som att en massa olika ideer ihopslängda utan någon röd tråd. Sen tyckte jag inte den var särskilt rolig trots annars underhållande skådespelare.

Jag är lite nyfiken på den, Dorsin är ju trots allt själv ett Jönssonligan-fan. Men jag är tveksam...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johlor:

Jag skulle inte säga Terminatorspelet är en ful ankunge, mer bara sjukt underskattat. Alla jag visat det för har älskat det för hur utvecklarna fångat Terminatorstämningen. Tycker spelet blev orättvist bespottat av recententer också. Sen är det inte ett perfekt spel, långt ifrån, men det har fan mer hjärta än 90% av alla spel där ute. Att det får en ny release på nya konsolerna säger nog också en del om att folk uppskattat spelet. Sen har ju spelet världens bästa version av Termintor main theme i startmenyn.

Det sågades verkligen hårt av recensenter. Betyg som 4/10 tycker jag är missvisande, faktiskt. Men jag såg att någon som inte ens sett Terminatorfilmerna recenserade spelet på någon svensk spelsajt, och då blir det förstås bara fel. Som om någon som inte sett Ghostbustersfilmerna skulle recensera Ghostbusters: The Video Game. Jag gillade det i alla fall, gjorde alla sidouppdrag och var nyfiken på karaktärerna.

Ja, ledmotivet i startmenyn är riktigt, riktigt bra. När det körs i slutstriden är det nästan lite gåshud.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ruffles:

Det sågades verkligen hårt av recensenter. Betyg som 4/10 tycker jag är missvisande, faktiskt. Men jag såg att någon som inte ens sett Terminatorfilmerna recenserade spelet på någon svensk spelsajt, och då blir det förstås bara fel. Som om någon som inte sett Ghostbustersfilmerna skulle recensera Ghostbusters: The Video Game. Jag gillade det i alla fall, gjorde alla sidouppdrag och var nyfiken på karaktärerna.

Ja, ledmotivet i startmenyn är riktigt, riktigt bra. När det körs i slutstriden är det nästan lite gåshud.

Konsensus bland spelare är ju dock att det är ett bra spel, så ankungen är inte jätteful! 92% positiva recensioner på Steam, till exempel.

Medlem

Jag prövade Cod en gång....och det skäms jag för.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sisyr:

Konsensus bland spelare är ju dock att det är ett bra spel, så ankungen är inte jätteful! 92% positiva recensioner på Steam, till exempel.

Konsensus kanske är att ta i, men jag är överraskad av att det har så stor andel positiva recensioner på Steam! (Möjligt att de som gillade det var mer benägna att betygsätta det, men det gäller väl i så fall alla spel.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En av mina favoriter är: Ryse - Son of Rome. Okomplicerat med klichéig story som är lätt att ta till sig, snyggt, varvande tempo, tar bara 6h klara och så älskar jag förstås temat.

Medlem

Resident evil 6 är skitbra

Medlem

Tomba 2 till Playstation 1, vet inte om de fått kass kritik, men har spelat igenom det några gånger och kan fortfarande tycka att det är mysigt att spela det

Medlem

När jag tänker på det är det nog så att jag ofta fastnar för "fula ankungar". Har lagt kopiöst med tid i Operation flashpoint dragon rising" till exempel. Just nu spelar jag nästan bara DayZ och Combat mission som båda är väldigt opolerade och ganska utskällda 😂. Men kul har jag

Medlem

Risen 3 och ELEX...

Medlem

FUEL.

Drygt racing spel i en på tok för stor öppen värld.
Långa race där ett misstag kan tvinga en att starta om.

Men jag gillar stämningen i spelet. Bara köra omkring o leta upp saker. Kommer aldrig att köra klart hela spelet dock...

123
Skriv svar