Stämning rörande att EA skulle manipulera Ultimate Team-spelare läggs ner

Robot
Stämning rörande att EA skulle manipulera Ultimate Team-spelare läggs ner

Målsägande verkar övertygade om att inget fuffens försiggår.

#Electronic-arts, #Fifa, #Madden, #NHL


Medlem

Och frågar du Kim Jong Un i Nordkorea så är han inte diktator.

Summa sumarum varför skulle EA erkänna något sådant?

CEO
Medlem

Tror definitivt det finns sådana här algoritmer i spel.

Jag förstår dock inte vad dom ska stämma dom för?
Problemet är ju just att det inte är olagligt.

Sedan låter det konstigt. Kollade målsägande igenom all tillgänglig kod?
Jo tjena mitt bena att gå igenom den och att EA skulle visa allting.

ELF
Medlem
Skrivet av CEO:

Tror definitivt det finns sådana här algoritmer i spel.

Jag förstår dock inte vad dom ska stämma dom för?
Problemet är ju just att det inte är olagligt.

Sedan låter det konstigt. Kollade målsägande igenom all tillgänglig kod?
Jo tjena mitt bena att gå igenom den och att EA skulle visa allting.

Exakt. Jag tror exempelvis inte att det alltid är chansen som avgör hur svårfångad en Pokémon är i Pokémon Go. En Pokémon kan ha en grön ring runt sig (grön, gul och röd med alla nyanser där emellan) vilket betyder att den ska vara lättfångad. Men även om mananvänder bästa bollen och candy som ska göra det änny lättare att fånga den så kan det ta massvis av försök innan man lyckas.
De är visserligen riktigt chysta just nu med events som skämmer bort spelarna just nu under covid, men sen så har man ändå detta som har funnits hela tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av CEO:

Tror definitivt det finns sådana här algoritmer i spel.

Jag förstår dock inte vad dom ska stämma dom för?
Problemet är ju just att det inte är olagligt.

Sedan låter det konstigt. Kollade målsägande igenom all tillgänglig kod?
Jo tjena mitt bena att gå igenom den och att EA skulle visa allting.

Skrivet av ELF:

Exakt. Jag tror exempelvis inte att det alltid är chansen som avgör hur svårfångad en Pokémon är i Pokémon Go. En Pokémon kan ha en grön ring runt sig (grön, gul och röd med alla nyanser där emellan) vilket betyder att den ska vara lättfångad. Men även om mananvänder bästa bollen och candy som ska göra det änny lättare att fånga den så kan det ta massvis av försök innan man lyckas.
De är visserligen riktigt chysta just nu med events som skämmer bort spelarna just nu under covid, men sen så har man ändå detta som har funnits hela tiden.

Jag är ganska övertygad om att många spel har liknande funktioner när det kommer till motståndare som styrs av AI. Och det är väl inget konstigt i sig. Som EA säger så har det ju att göra med att spelet inte ska bli så statiskt.

Men om jag förstår det rätt så grundar stämningen sig i att EA skulle ha gjort det svårare i syfte att styra spelare mot att behöva göra in game-köp för riktiga pengar. Det tycker jag inte är ok.

Vilket som är sant lär vi inte få veta. Men gissningsvis finns det en gnutta sanning i båda sidor.

CEO
Medlem
Skrivet av ELF:

Exakt. Jag tror exempelvis inte att det alltid är chansen som avgör hur svårfångad en Pokémon är i Pokémon Go. En Pokémon kan ha en grön ring runt sig (grön, gul och röd med alla nyanser där emellan) vilket betyder att den ska vara lättfångad. Men även om mananvänder bästa bollen och candy som ska göra det änny lättare att fånga den så kan det ta massvis av försök innan man lyckas.
De är visserligen riktigt chysta just nu med events som skämmer bort spelarna just nu under covid, men sen så har man ändå detta som har funnits hela tiden.

Helt klart. Dom använder subtila metoder på olika sätt.
I andra spel tror jag dom minskar recoil på köpta vapen eller ökar träffsäkerheten lite grann baserat på hur mycket du handlat. Eller att du slår lite hårdare i rocket league med köpt bil som aldrig kan mätas osv.

Skrivet av jawik:

Jag är ganska övertygad om att många spel har liknande funktioner när det kommer till motståndare som styrs av AI. Och det är väl inget konstigt i sig. Som EA säger så har det ju att göra med att spelet inte ska bli så statiskt.

Men om jag förstår det rätt så grundar stämningen sig i att EA skulle ha gjort det svårare i syfte att styra spelare mot att behöva göra in game-köp för riktiga pengar. Det tycker jag inte är ok.

Vilket som är sant lär vi inte få veta. Men gissningsvis finns det en gnutta sanning i båda sidor.

Problemet gäller ju även PvP vilket kan göra det ännu känsligare.
T.ex. att dom matchar dig med svårare motståndare i Warzone eller DoTA baserat på hur mycket pengar du spenderat. Ingenting som kan bevisas. Vilket i gengäld gör att människor undermedvetet får en känsla av "Jag har blivit bättre" kopplat till ett köp. Klassisk maslov betingning.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ELF:

Exakt. Jag tror exempelvis inte att det alltid är chansen som avgör hur svårfångad en Pokémon är i Pokémon Go. En Pokémon kan ha en grön ring runt sig (grön, gul och röd med alla nyanser där emellan) vilket betyder att den ska vara lättfångad. Men även om mananvänder bästa bollen och candy som ska göra det änny lättare att fånga den så kan det ta massvis av försök innan man lyckas.
De är visserligen riktigt chysta just nu med events som skämmer bort spelarna just nu under covid, men sen så har man ändå detta som har funnits hela tiden.

Det är inte ofta man har 100% chans att fånga en Pokemon. Datan finns här. Ringen, bollen man använder, typen av Pokemon ska fånga och hur man kastar - allt spelar in. Som du kan se på länken finns det typ fem nyanser av grönt, vilket jag kan säga att nästan ingen har koll på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ELF
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är inte ofta man har 100% chans att fånga en Pokemon. Datan finns här. Ringen, bollen man använder, typen av Pokemon ska fånga och hur man kastar - allt spelar in. Som du kan se på länken finns det typ fem nyanser av grönt, vilket jag kan säga att nästan ingen har koll på.

Jo, men det är ju ganska självklart att det aldrig är 100% chans att lyckas och har koll på nyanserna. Men ibland märks det att det är vissa specifika Pokémon som är extra svåra att fånga även att de är neongröna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ELF:

Jo, men det är ju ganska självklart att det aldrig är 100% chans att lyckas och har koll på nyanserna. Men ibland märks det att det är vissa specifika Pokémon som är extra svåra att fånga även att de är neongröna.

Men det är det som är min poäng, de är inte svårare egentligen utan man har bara otur.

Inte olikt från när jag spelar Xcom eller liknande spel och missar 3-4 st skott som har 90% chans att träffa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undra hur mycket betalt de fick för att inte röra om i grytan mer.
Man kan leda en match och totalt dominera en motståndare i FIFA eller NHL, sista minuterna så klarar ens spelare inte av att ta emot pass och allt motståndaren slänger på mål går i mål.

Fuck EA. Skräp bolag


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

1
Skriv svar