Två ej utannonserade Remedy-spel kommer dela universum

Robot
Två ej utannonserade Remedy-spel kommer dela universum

Ett större och ett mindre projekt är på gång.

#Control, #Remedy-entertainment


Medlem

Oerhört taggad över vad Remedy kommer med i framtiden!

Skribent
Skrivet av Piraten88:

Oerhört taggad över vad Remedy kommer med i framtiden!

Då är vi två! Gillade inte Control inledningsvis, men det växte verkligen i mina ögon när jag påbörjade det en andra gång och kom in i det på allvar.

Ska bli riktigt spännande att se vad kokar ihop för något.

Medlem

Hade noll koll på Control innan jag körde det (bara sett det flimra förbi här å där). Kör min "New Game+" just nu

Enda jag inte gillar med nyheten är Epic, lär ju hålla spelen exklusiva i sin butik. Men men, min backlog är lååååång

Medlem

hoppas mindre horror game. Sorry horror game är för mycket för mig.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Mer finsk tango åt folket.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Hoppas fortfarande på Alan Wake 2


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ge oss Alan Wake 2!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Gillade Control men tyckte fajterna var för utdraga och ...ja flummiga


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Båda kommer också bli EGS exklusiva antar jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

It's not a lake, it's an ocean

Om det inte är Alan Wake 2, vilket det förstås inte är, tycker jag att de kan göra något helt nytt i stället för att spinna vidare på samma övernaturliga koncept.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag skulle gärna se mer av Control.

Medlem

Kanske får varna för spoiler här men är det inte lite halv bekräftat att det är Alan Wake 2? Alltså jag menar det är så jag tolkade DLC slutet? Tror knappt de går tolkas på annat sätt? 🤔

FM-guru
F.d. Sisyr

Mitt största problem med Control var nog tråkiga fiender. Annars var det riktigt bra. Vid närmare eftertanke tror jag dock inte att jag någonsin spelade det till slutet... ett spel till att lägga i kölistan på backlogen.

KoP
Medlem

I princip alla spel ifrån Remedy (förutom Death Rally möjligtvis) delar ju redan universum. Just saying. ╮(′~‵〞)╭

Skribent
Skrivet av Pettor:

Kanske får varna för spoiler här men är det inte lite halv bekräftat att det är Alan Wake 2? Alltså jag menar det är så jag tolkade DLC slutet? Tror knappt de går tolkas på annat sätt? 🤔

Remedy har många järn i elden. Jag vill minnas att det sades för ett tag sedan att de jobbar på fem olika spel.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Pettor:

Kanske får varna för spoiler här men är det inte lite halv bekräftat att det är Alan Wake 2? Alltså jag menar det är så jag tolkade DLC slutet? Tror knappt de går tolkas på annat sätt? 🤔

Nja, är det inte lite av önsketänkande ändå? De visar hur händelserna är sammankopplade, absolut, och Remedy har även tidigare sagt att de ska fortsätta släppa spel i samma universum. Mer än så ser jag inte riktigt (eller vågar inte se).

Jag bara önskar att vi hade fått Alan Wake 2 som det var tänkt en gång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Remedy har många järn i elden. Jag vill minnas att det sades för ett tag sedan att de jobbar på fem olika spel.

Är det inte dags för Fz att fixa en intervju, med Remedy?

Skribent
Skrivet av Iceman88:

Är det inte dags för Fz att fixa en intervju, med Remedy?

Det skulle absolut vara intressant. Den pingar vi @Carl Johansson-Sundelius på.

Medlem

Jag blir alltid lite pirrig i speltummen när jag ser en nyhet från Remedy. Jag är så svag för deras spel. Alan Wake är det absolut bästa dom gjort.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Gillade Control men tyckte fajterna var för utdraga och ...ja flummiga

Alla Remedys spel är väl flummiga?

Vad menar du med utdragna?

Skrivet av Jonny Myrén:

Då är vi två! Gillade inte Control inledningsvis, men det växte verkligen i mina ögon när jag påbörjade det en andra gång och kom in i det på allvar.

Ska bli riktigt spännande att se vad kokar ihop för något.

Jag gillade det riktigt mycket, fick mig att tänka på bland annat serien Fringe.
Det tog mig dock ett tag att bli bekväm, men när man börjar få super krafter och nya vapen så blev gameplay riktigt roligt.
Läste all lore också, vilket var lite tröttsamt först, men blev väldigt intressant ur world building syfte.
Gillade alla karaktärer i spelet också.

Skrivet av marsson90:

Hoppas fortfarande på Alan Wake 2

Skrivet av pskjonte:

Ge oss Alan Wake 2!

Skrivet av Ruffles:

Om det inte är Alan Wake 2, vilket det förstås inte är, tycker jag att de kan göra något helt nytt i stället för att spinna vidare på samma övernaturliga koncept.

Skrivet av Pettor:

Kanske får varna för spoiler här men är det inte lite halv bekräftat att det är Alan Wake 2? Alltså jag menar det är så jag tolkade DLC slutet? Tror knappt de går tolkas på annat sätt? 🤔

Skrivet av Ruffles:

Nja, är det inte lite av önsketänkande ändå? De visar hur händelserna är sammankopplade, absolut, och Remedy har även tidigare sagt att de ska fortsätta släppa spel i samma universum. Mer än så ser jag inte riktigt (eller vågar inte se).

Jag bara önskar att vi hade fått Alan Wake 2 som det var tänkt en gång.

https://www.youtube.com/watch?v=OQRUx-w6t4s

Läste för ett tag sedan att Microsoft inte var intresserade av ett Alan Wake 2 och att det var därför det inte blev av.

Googlade lite nu för att jag var nyfiken på hur det låg till med rättigheterna och hur Alan Wake kunde vara med i Control.
Tydligen så fick Remedy tillbaka rättigheterna för Alan Wake 2019.
Det faller ganska bra i tiden för ett spel med Alan Wake i, eller kanske till och med en uppföljare.
Men Remedy kanske bör släppa spelet på flera plattformar och samtidigt uppdatera spelet lite, frågan är hur de ska få nya spelare att hänga med i storyn annars.
Vet dock inte riktigt hur bra Alan Wakes gameplay håller idag, vill minnas att det var lite klumpigt och variationen på fiender var lite tråkigt också.
Storyn och världen var dock väldigt intressant.

Mitt största problem med Alan Wake var motion blur, det var till och med så illa så att jag vart illamående när jag spelade.
Gillar inte när bilden laggar efter och skärpan är dålig, har verkligen avskytt motion blur sen dess och ser det som en besvärlig kompromiss för att dölja svagheter i grafik och prestanda.
Finns liknande effekt i vissa VR headset med eftersläpningar som man verkligen vill slippa.

En TV serie är tydligen pågång också, skulle passa bra på Netflix

Gamesindustry om rättigheter och tv serie

"Considering our history... Alan Wake was really interesting but it was a collaboration with Microsoft. Due to certain reasons, it never got a sequel. Quantum Break, also, we put a lot of effort into creating the world, the characters, the stories, but still it was Microsoft IP. They decided not to take it further. If we owned the IP, it's fully in our hands to decide how we create it, how we develop, what are the creative decisions that we take? And then maybe one day in the future, if it proves to be successful, it's again in our hands to decide what will be done. That was important for us."

Games industry om att Microsoft inte vill ha uppföljare

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nja, är det inte lite av önsketänkande ändå? De visar hur händelserna är sammankopplade, absolut, och Remedy har även tidigare sagt att de ska fortsätta släppa spel i samma universum. Mer än så ser jag inte riktigt (eller vågar inte se).

Jag bara önskar att vi hade fått Alan Wake 2 som det var tänkt en gång.

https://www.youtube.com/watch?v=OQRUx-w6t4s

Fast slutet på AWE DLCn antyder ju att en AWE börjar hända i Bright Falls igen, alltså att Alan Wake har börjat påverka världen omkring sig igen (efter att ha varit försvunnen en lång tid) med sitt skrivande. Varför ta upp Alan Wake och visa att något händer där igen om det inte ska göras något med det? Jag tolkade det som stark antydan till Alan Wake 2, eller i alla fall något med stark koppling dit. Remedy äger ju rättigheterna igen också!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Fast slutet på AWE DLCn antyder ju att en AWE börjar hända i Bright Falls igen, alltså att Alan Wake har börjat påverka världen omkring sig igen (efter att ha varit försvunnen en lång tid) med sitt skrivande. Varför ta upp Alan Wake och visa att något händer där igen om det inte ska göras något med det? Jag tolkade det som stark antydan till Alan Wake 2, eller i alla fall något med stark koppling dit. Remedy äger ju rättigheterna igen också!

Om Alan Wake i Control:

Frågan är om ens Alan Wake lever.
Antagligen så gör han det, men i vanliga fall så har väl karaktären dött eller blivit övertagen ifall Jesse kan se dem i sina syner.
Dock så har Alan speciella förmågor så han kanske är ett undantag.

Alan Wake 2 skulle ju kunna börja med att man får spela som Alice och lyckas nå Alan(och rädda?) efter ett tag, det skulle kunna vara en bra introduktion.
Då får man som nybörjare följa henne och hur hon försöker hitta sin försvunna make, då måste man nog inte veta precis vad som hänt Alan(det fungerar alltså utan att ha spelat 1:an).

Medlem

Alan Wake, Quantum Break och Control har alla varit bra spel, på sitt sätt.
Alan Wake gillade jag mycket pga den mörka tonen, med Twin Peaks-vibbarna.
Quantum Break hade en bra story och hyfsat bra gameplay.
Control hade extremt häftiga miljöer och atmosfär; tyvärr var striderna oftast repetetiva, nästan som ett tråkigt FPS ibland, med 100-tals fiender som kommer mot dig och du bara röjer undan dem.

Om de tar det bästa från dessa tre spel och gör något grymt nytt, så tror jag det kan bli ett mästerverk!

[quote postid="4108080" userid="21408" name="Fearnox"]
Alla Remedys spel är väl flummiga?

Vad menar du med utdragna?

Ah tyckte fiender hade för mycket liv och gillade inte Kamikaze bläckfiskarna.
Levrade upp pickadollen rätt rejält men störde mig på respawnade fiender på platser man redan vatt o rensat när man skulle göra side quests


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

[quote postid="4108080" userid="21408" name="Fearnox"]
Alla Remedys spel är väl flummiga?

Vad menar du med utdragna?

Ah tyckte fiender hade för mycket liv och gillade inte Kamikaze bläckfiskarna.
Levrade upp pickadollen rätt rejält men störde mig på respawnade fiender på platser man redan vatt o rensat när man skulle göra side quests

Jag körde rätt mycket med sniper(extra damage vid zoom mod) och raket läget(extra damage och snabbare projektil mod), automatläget (med headshot damage mod) fungerade också rätt bra.
Raketläget kan också fungera bra för att döda flera rätt fort i vissa lägen, samtidigt som antalet skott och påfyllnad går smidigt på den.

Använde man sniper eller raket läget och sen kasta föremål(de flygande dodgear bara första föremålet ifall man fortsätter att kasta det andra nära inpå) på Kamikaze bläckfiskarna så dog dem rätt fort.

Sen kropps modarna extra HP, Snabbare energi återhämtning och något mer.

Jag upplevde nog att shotgun och pistol inte fungerade så värst bra, använde de minst typ.

1
Skriv svar