Trots åtgärder har spelare lyckats farma utrustning i Outriders-demot

Robot
Trots åtgärder har spelare lyckats farma utrustning i Outriders-demot
Medlem

Förstår inte varför man skulle göra något sådant? Tröttnar inte på spelet i förtid då?

Medlem

Sett folk som spelat 81 timmar i demon, helt sjukt alltså haha


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Förstår inte vad det är att bli sur över, ganska logiskt att 3/5-lådesfarmen ändrades, tycker ändå utvecklarna gjort det mesta rätt, förbjöd inte farmandet utan varnade bara att upplevelsen kan bli påverkad i spelet sen, sedan efter klagomål tog man som sagt tillbaka legendaryvapen i "sista" bosslådan, elitfiender har hela tiden kunnat droppa legendary så är ju inte så att de strypt det helt, de uppmuntrar ju fortfarande bossruns. Däremot undrar jag om inte lådesfarmen behöver åtgärdas på annat sätt till fulla spelet sen, är ju sagt att de här förändringarna gäller demot för att inte få för stort försprång sen men att kunna köra de tre lådorna på maxlevel i spelet sen kommer ju också bli alldeles för framgångrikt om de inte flyttar/tar bort lådor eller t ex flyttar fram spawnpunkten något och låser dörren bakom spawnpunkten för att kontrollera det lite mer.

Medlem

Ni som kört demot, får man fråga vad ni tycker?

Medlem
Skrivet av Filikun:

Ni som kört demot, får man fråga vad ni tycker?

Älskar det, men ge det tid, början är katastrof, ta dig igenom den sega tutorialen och förstå sen att anfall är bästa försvar för att få health, samt använd dina abilities ofta, hela spelet kretsar kring det då du har korta cooldowns och ska inte spelas som en vanlig covershooter även om det först ser så ut. Experimentera gärna sen med olika klasser, abilities osv, när/om du startar en ny gubbe sen så kan du välja att hoppa över den tråkiga inledningen 👍🏼

Medlem
Skrivet av laban005:

Älskar det, men ge det tid, början är katastrof, ta dig igenom den sega tutorialen och förstå sen att anfall är bästa försvar för att få health, samt använd dina abilities ofta, hela spelet kretsar kring det då du har korta cooldowns och ska inte spelas som en vanlig covershooter även om det först ser så ut. Experimentera gärna sen med olika klasser, abilities osv, när/om du startar en ny gubbe sen så kan du välja att hoppa över den tråkiga inledningen 👍🏼

Ja, de gjorde sig själva en björntjänst med den inledningen. Men som du sa, det blir mycket bättre sen. Högt tempo, många fiender, bra känsla. Ska man testa demot, ignorera inledningen och bedöm spelet på hur det blir senare när man fått gear och skills.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, de gjorde sig själva en björntjänst med den inledningen. Men som du sa, det blir mycket bättre sen. Högt tempo, många fiender, bra känsla. Ska man testa demot, ignorera inledningen och bedöm spelet på hur det blir senare när man fått gear och skills.

Den inledning kunde lika gärna ha varit en video. Allt annat i spelet är bra, jag ser fram emot hur det blir.

Medlem

Spelet släpps 1 april. Det är ett skämt.

Medlem

Jag valde pyroteknik killen typ den gången jag testade. Och jag förstår inte hur folk kan gilla striderna i det här spelet. Allt är segt och motståndarna är dumma "svampar". Förmågorna var tråkiga och allt från loot till karaktärer fula. Jag förväntar mig inget av storyn i spelet när börjar är så usel. Alla menyer är sega. Skulle sälja 10 föremål. Det tog alldeles för lång tid. Alla uppdragen känndes samma och tråkiga första gången. Och det ska man göra 100 gånger till typ. Nej jag förstår inte alls hur man kan välja det här före Destiny 2 tex. Och Destiny 2 är rätt dåligt i sin tur men är mycket bättre än detta. Ja jag körde hela demot. Men gjorde det rätt motvilligt. Gillade storyn lite men striderna var jätte tråkiga. Och karaktärer mm kändes lite konstiga. Saknade granater mm.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag valde pyroteknik killen typ den gången jag testade. Och jag förstår inte hur folk kan gilla striderna i det här spelet. Allt är segt och motståndarna är dumma "svampar". Förmågorna var tråkiga och allt från loot till karaktärer fula. Jag förväntar mig inget av storyn i spelet när börjar är så usel. Alla menyer är sega. Skulle sälja 10 föremål. Det tog alldeles för lång tid. Alla uppdragen känndes samma och tråkiga första gången. Och det ska man göra 100 gånger till typ. Nej jag förstår inte alls hur man kan välja det här före Destiny 2 tex. Och Destiny 2 är rätt dåligt i sin tur men är mycket bättre än detta. Ja jag körde hela demot. Men gjorde det rätt motvilligt. Gillade storyn lite men striderna var jätte tråkiga. Och karaktärer mm kändes lite konstiga. Saknade granater mm.

Smaken är som baken. Sälja föremål måste förbättras, finns en del annat som behöver fixas också, men vi vet ju inte vilken build vi spelar av spelet heller, mycket kanske redan är fixat. Jag har skitskoj med det och hade noll förväntningar på förhand så jag kan ha överseende med en hel del. Låter helt enkelt som att spelet inte är för dig. Jag tycker förmågorna och striderna är roliga, känner inte att jag saknar granater, finns så mycket annat som kompenserar för det.

Kanske inte gör så stor skillnad för vad du tycker om spelet men jag har nog haft tråkigast med just pyro om jag ska välja, lite tråkigare färdigheter, de fyra låsta färdigheterna kanske gör den roligare senare i spelet.

Medlem

Ja folk borde hålla ett extra öga på det här spelet innan ett köp. För många varningstecken. Kan bli bättre sen spel låter aldrig bra. I vissa fall är demot det bästa av hela upplevelsen. Som i tex Resident evil 5. Spelade det demot 100+. Och sen när spelet kom var resten av spelet inte riktigt lika roligt som man hade velat.

Medlem
Skrivet av Filikun:

Ni som kört demot, får man fråga vad ni tycker?

Jag gillar det! Kändes som att det det är ett sånt här spel jag har väntat på. Är ett fan av cover-shooters som Gears of War etc. och loot shooters så detta är en fin kombo av de båda. Fienderna känns dock hittils inte så märkvärdiga så hoppas på att det blir svårare längre fram. Första bossen var det i princip bara att ställa sig framför och spraya ner.

Blev positivt överraskad över storyn och röstskådisarna lär jag säga. Verkligen inte vad jag förväntade mig när jag startade upp spelet, med tanke på att grafiken ser lite ut som från 2015.

Det är inget 10/10 spel men jag kommer nog skaffa det vid release!

1
Skriv svar