Noob söker stödhj.... jag menar medspelare i Hell let loose.

Medlem
Noob söker stödhj.... jag menar medspelare i Hell let loose.

Har alltid varit sugen att ge spelet en ordentlig omgång men jag gillar även inte att vara till besvär för laget. Tänkte om det finns någon här som är sugen att ta en nybörjare under sina vingar och lära mig repen, så att säga. Ska lira lite ikväll efter frugan lagt sig så finns det någon som är sugen att spela och även lära känna en FZare på kuppen så hojta till. Har discord och allt sådant dära nödvändigt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent

Har inte hunnit testa Hell Let Loose själv. Är det lite som ArmA, alltså sjukt mycket att sätta sig in i och fem olika knappar för att ställa sig på huk?

Geeks Gaming
Skrivet av Jonny Myrén:

Har inte hunnit testa Hell Let Loose själv. Är det lite som ArmA, alltså sjukt mycket att sätta sig in i och fem olika knappar för att ställa sig på huk?

Nä. Se det mer som ett mer realistisk bf spel i ww2 miljö. Men krävs ändå lite mer att sätta sig in i.

Själv är jag inte överdrivet glad över hur spelet har utvecklats sig. Fortfarande extremt svårt att höra vart man blir skjuten ifrån. Och kommunikationen mellan spelare är extremt dålig.

Sen lider spelet av communitys som kommer banna en om man inte pratar "rätt" språk på deras servrar.

Medlem

Drar mig till minnes gamla RO2-dagar. Har hittills inte hittat någon ersättare.

Medlem

Det känns mer som Zidious skrev. Red orchestra men med fordon och stora kartor. Inte så superseriöst som ARMA men tillräckligt för att trycka ner huvudet bakom skydd och inte rusa fram som i BF. Det blir mer spännande helt enkelt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hell let loose är skitkul, men det tar tid att lära sig kartorna och var alla kommer ifrån å gömmer sig. Det kräver även mkt skill. Men det är krigsspelet jag lirat mest sen någon gammal battlefield tror jag rekommenderar att ha tålamod första kvällen!


signatur

//monster

Medlem

Jag kommer inte kunna lira ikväll men du är mer än välkommen att lägga till mig. Hjälper dig gärna så gott jag kan när tillfälle ges.
https://steamcommunity.com/profiles/76561197970615281/

Vänligen Alex

ELF
Medlem

Kan vara skoj att hänga på om det blir ett gäng.
Har knappt rört det pga communityn som Jinxswe skrev. Så är inte så insatt i det. Men man kan ju spela seriöst med en klackspark så att säga.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

HLL tappade mig för ett tag sedan när de gjorde några tveksamma patchar som tillsammans med tradigt community, bristande kommunikation och uselt ljud blev droppen. Även hitreg/hitbox och map design är si och så.
Precis som andra skrivit så är risken för att bli bannad över småsaker också stor. Admins och deras klankompisar som nötar 8+ timmar/dag härjar fritt på servarna. De själva kan snacka skit, trycka ner andra, använda vilket språk som helst och utnyttja spelets obalanserade mekaniker till fullo men är snabba att hejvilt kicka eller banna folk som inte rättar sig i ledet. Tror att jag är bannad från mellan 10-12 servrar pga de mest tveksamma och påhittade anledningar man kan tänka sig... jädra gestapo fasoner!

Med det sagt, HLL är ett kul spel i grund och botten och värt att lägga några timmar på tills man tröttnar. Kan rekommendera att köra stridsvagn! Hoppas att trådskaparen hittar ett gäng att lira med där allt inte tas så seriöst, för att spela solo är rent hopplöst. Mitt eget misstag var att för det mesta göra just det...
En server jag kan rekommendera är "Finn let loose". Var för det mesta gött folk, ganska nybörjarvänligt och förlåtande samt med admins som inte beter sig som tjänstemän hos det forna östtyska Stasi. Men servrar ni ska hålla er borta från är t.ex 1AD och 82nd. De är snabba med banhammaren och sedan när man kontaktar dem för att fråga varför och om de kan häva den så är dom riktigt tykna och avvisande. Ha så kul

Medlem

Tittat på detta med, kanske passar att testa nu när ens vänner fastnat i vikingavärlden som husbyggare. Dock pga barn så kommer det kanske bara kunna vara ett par timmar några kvällar i veckan.

Inaktiv

Tröttnade när jag låg i ett hus 200m ifrån fiendens krossning och försökte skjuta dem. Ingen zeroing och skottens träffpunkt registrerades inte på det avståndet, såg folk ramla ihop då och då sen på slutskärmen hade jag dödat 2st medans skjutit på typ 50.

Medlem

signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se
Palworld Sverige https://palworld.se

Medlem

Kan tipsa om Squad som är ett rätt schysst alternativ till HLL, fast med moderna fordon och vapen.
Om man är less på HLL alltså.

Medlem

Håller med om att fin let loose är bästa servern.där spenderade jag majoriteten av kanske 80 tim lr mer

edit. 100 timmar har jag spenderat på den servern!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Har inte hunnit testa Hell Let Loose själv. Är det lite som ArmA, alltså sjukt mycket att sätta sig in i och fem olika knappar för att ställa sig på huk?

Ville du haka på om det blir lite lira till helgen som kommer? Bra tillfälle att springa och dö med andra om du vart nyfiken.

Skrivet av Superannuated:

Jag kommer inte kunna lira ikväll men du är mer än välkommen att lägga till mig. Hjälper dig gärna så gott jag kan när tillfälle ges.
https://steamcommunity.com/profiles/76561197970615281/

Vänligen Alex

Absolut, jag lägger till dig idag på steam så kan vi stråla samman mer där. Får du en förfrågan av en viss DrMidnight så är det jag.

Skrivet av ELF:

Kan vara skoj att hänga på om det blir ett gäng.
Har knappt rört det pga communityn som Jinxswe skrev. Så är inte så insatt i det. Men man kan ju spela seriöst med en klackspark så att säga.

Skicka mig ditt steam ID så lägger jag till dig hombre!

Skrivet av SuBOnez:

Tittat på detta med, kanske passar att testa nu när ens vänner fastnat i vikingavärlden som husbyggare. Dock pga barn så kommer det kanske bara kunna vara ett par timmar några kvällar i veckan.

Har också en liten knatte som lever rövare på dagen så jag är i samma sits som du Släng över ditt steam ID bara så ska vi kunna ordna något om du var sugen.

Skrivet av Baltikum:

Nä men! Är inte alls osannolikt att vi hoppar in och säger hej. Tack för länken.

Så! Alla som vill vara med på lite Hell let loose, skicka mig erat steam ID så vi kan organisera upp oss. Har FZ en egen discord föresten? Vore ju en förträfflig samlingspunkt annars. Jag är ruskigt selektiv blind ibland så har den postats innan så har jag säkert missat den.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

ja kan ju adda mig också om ni vill. jag vill ta upp hell let loose igen men har so far bara installerat. skall testa lite idag

https://steamcommunity.com/profiles/76561197960984751/


signatur

//monster

Medlem

var nu inne och lirade några timmar på just fin let loose som vi skrev om och det var skitkul. så det är definitivt den som gäller. blev kvickt påmind om att man blir slaktad som ingening när man inte minns kartorna så bra, och så vidare. så även för mig som var van spelare rätt nyligen tog det flera timmar att komma in i det igen. men nu smäller det på bra och folk går åt som flugor mkt bra spel


signatur

//monster

Medlem

Så gott folk!

Nu har jag lagt till alla som vill vara med. Har jag missat någon så är det inte uttryck för lågaffektiv mobbing, utan skrik på mig så addar jag.

Tänkte vilken dag vi ska samlas för att spela och vilka tider som passar bäst för att komma igång.

Skriv gärna något på steam eller här så vi kan stöta och blöta det hela. Själv kan jag alla dagar (så gott som) mellan 19:50 till 21:30 eller lördag från 20:00 till sent på natten.

Skulle också vara soft om vi har en discord att hänga i. Någon som har något utrymme som kan användas för just oss?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

man kör väldigt mkt lokal och squadbaserad chat i spelet redan om inte annat, plus att det krävs ganska mkt kommunikation i allmänhet i detta spel för att ha koll, och det är igång som bäst vid svenska tider, alltså europeiska tider. så från dagtid och till mot natten så är det mest röj, men det är folk inne Nästan jämt på fins let loose. jag skall in nu direkt igen och lira lite till för det var så jävla skoj

edit. nu tex är servern smockad, det är den oftast hela kvällarna så man kan få dröja en stund med att ta sig in.


signatur

//monster

Medlem

Har precis skaffat Hell Let loose, det känns som det kommer ersätta RO2 för mig faktiskt!

Spelet går från EA till släppt på Tisdag 27/7.

Undrar om det är någon här som har lust att spela någorlunda regelbundet?
Detta kommer vara mitt primära spel. Jag spelar allt från några timmar per dag till några i veckan.
Jobbar skift så kan lite olika tider på dygnet.

Spelet är verkligen 100% teamwork och voip är ett måste.
Riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Haddock:

Har precis skaffat Hell Let loose, det känns som det kommer ersätta RO2 för mig faktiskt!

Spelet går från EA till släppt på Tisdag 27/7.

Undrar om det är någon här som har lust att spela någorlunda regelbundet?
Detta kommer vara mitt primära spel. Jag spelar allt från några timmar per dag till några i veckan.
Jobbar skift så kan lite olika tider på dygnet.

Spelet är verkligen 100% teamwork och voip är ett måste.
Riktigt kul!

En FZ squad hade varit något! Nu ska jag iväg på semester några veckor men jag kör gärna mot hösten! Har kanske 100 timmar spelade.

Ska bli kul att se vad östfronten kan göra för spelet.

Medlem
Skrivet av baggso:

En FZ squad hade varit något! Nu ska jag iväg på semester några veckor men jag kör gärna mot hösten! Har kanske 100 timmar spelade.

Ska bli kul att se vad östfronten kan göra för spelet.

Skulle också tänka mig att köra i höst! Har dock bara 2-5 timmar i spelet men om någon vill ta mig under sina vingar så skulle det vara tacksamt

Medlem
Skrivet av baggso:

En FZ squad hade varit något! Nu ska jag iväg på semester några veckor men jag kör gärna mot hösten! Har kanske 100 timmar spelade.

Ska bli kul att se vad östfronten kan göra för spelet.

Hur är det Med discord?

Medlem
Skrivet av Haddock:

Hur är det Med discord?

Mikrofon finns om det är frågan 🙂

Medlem
Skrivet av baggso:

Mikrofon finns om det är frågan 🙂

Tänkte man kunde ju använda discord som mötesplats? Egen liten grupp, som någon slrev, FZ spelare

Medlem
Skrivet av Haddock:

Tänkte man kunde ju använda discord som mötesplats? Egen liten grupp, som någon slrev, FZ spelare

Låter som en bra idé!

Medlem
Skrivet av baggso:

Låter som en bra idé!

Har FZ en server vi kan mötad på eller ska vi HLL intresserade dela discord användarnamn här?

Medlem

Jag är lirar gärna med lite! rdhedin #7982


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Jag är lirar gärna med lite! rdhedin #7982

Addar dig på Discord då?

Medlem

Riktigt bra spel,
För mig rätt krävande så inget jag spelade hela tiden.
Tyvärr hände något knas för mig och skärpa som jag inte fick till vid någon uppdatering och blev inget mer spelat efter det.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar