Digital Foundry analyserar senaste Horizon: Zero Dawn-patchen

Robot
Digital Foundry analyserar senaste Horizon: Zero Dawn-patchen

Är pc-versionen äntligen lagad?

#horizon-zero-dawn


Medlem

Testade nyligen spelet men flöt inget vidare på ett 1080Ti i 1440p med "optimized settings" som DF föreslår.

Gen
Medlem

Körde från början till slut på 1.02-1.05 utan nämnvärda prestandaproblem (förutom avsaknaden av AF samt UI uppdateringslagget). Ser ut att fungera ännu bättre nu enligt videon.

Medlem
Skrivet av Gen:

Körde från början till slut på 1.02-1.05 utan nämnvärda prestandaproblem (förutom avsaknaden av AF samt UI upppdateringslagget). Ser ut att fungera ännu bättre nu enligt videon.

Samma här, jag blev klar i början-mitten av januari och det funkade bra för mig. Känns som att upplevelsen kan ha varierat mer än önskvärt beroende på hårdvara dock.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det flyter på riktigt bra nu efter senaste uppdateringen, ligger på runt 60 FPS i princip på allt i Ultra med ett GTX 1070 TI

Medlem

Jag är så jädra glad att jag hade 0 problem på mitt 1080 vid släpp.

Medlem

Eftersom jag aldrig lyckas vinna någon dator här (nä, inte bitter 😉) så undrar jag om detta kommer släppas på Geforce Now kanske?

Medlem

Hade helt glömt bort detta spelet, kanske kan vara något att plocka upp när det landar på rea


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inte sett videon ännu, men själv hade man inga stora problem med RTX2080.

Medlem

Körde det när det var nysläppt förra sommaren utan större problem på en riktig skitdator (6600k, gtx 1060 3gb), dock med nedskruvad grafik. Jag verkar ha tur med spel, cyberpunk fungerade också utan problem Kör igenom horizon igen nu på en väsentligt bättre dator, allt på max utan stora framedrops, 90-110 fps låg jag emellan när jag mätte första dagen. Helt spelbart.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Jepp, den nya patchen (när den kom), hjälpte bra. Spelet är i bra skick nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar