Hur äter du din choklad?

Medlem
Hur äter du din choklad?

Choklad!

Denna underbara sallad!

Ibland är det sommartid och varmt ute så att chokladen smälter innan man ens öppnat förpackningen.
Ibland är det kallt så den håller sig sval och skön i rumstemperatur.
Men ibland vill man ha den kallare än så och lägger in den i kylen så den är perfekt hela tiden!

Hur äter du helst din choklad?


signatur

Halo kompis!

FM-guru
F.d. Sisyr

Kylen, alltid. Föredrar texturen. Sen är det klart att choklad håller sämre i kylskåp (samt kan tappa smak), men det är fan ingen risk i mitt hushåll då den ryker fortare än en avlöning.

Medlem

Rumstempererad med skalet på, såklart!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Rumstempererad med skalet på, såklart!

https://i.imgur.com/n5ql5sh.png

Det är i skalet vitaminerna sitter 😊

Kör själv något lägre än rumstemperatur.

Medlem

Rumstempererad när jag väl äter. Avskyr kall, knappt någon smak på chokladen då.

Qus
Medlem

Oftast rumstempratur. Men ibland så lägger jag faktiskt in den 5 min i kylen innan jag äter den, då blir den perfekt.

Medlem

Fazer mjölkchoklad, finnarna kan dom! God och billig
På somrarna föredrar jag den kall.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det beror på chokladen. Men snackar vi tex Lindt eller Marabou, då föredrar jag det i kylen. Mums

Medlem

Spelar ingen roll jag äter allt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Smält, i varm mjölkchoklad med mycket Negrita!

Skribent

Kylen eller till och med frysen, helt klart.

Medlem

Kylen, föredrar även Nutella när den stått i kylen någon timma

Medlem

Rumstempererad. Om det inte är Marabou Coco, den är så mjuk att den kräver sitt kylskåp (och gud så god den blir där! Nu måste jag gå och handla ...).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Generellt kylskåpskall. Blir bättre konsistens och inbillar mig att det är godare,

Medlem

Brukar lägga choklad och Ballerinakex i kylen.

Medlem

Alltså … den här tråden har ju missat det mest essentiella. Choklad äts bäst tillsammans med chips.
Och med tillsammans menar jag samtidigt. I samma tugga. Det är smutsigt, jag vet.
Men när man väl i desperation har hänfallit till synden så är det faktiskt det enda sättet att äta choklad på.

Men … det skapar ett visst dilemma. Vissa chips är bättre till choklad än andra. Och man vet inte förrän man har provat.
En del av riten är dock att man måste utforska. Så de av er som vet. Inga spoilers.

Alla måste vandra vägen som obönhörligen kommer innehålla russin & mandel tillsammans med grillchips. (Och jag önskar att jag kunde skvallra. Men jag får inte. Du blir tvungen att testa.)

Medlem

Som George.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Boloch:

Alltså … den här tråden har ju missat det mest essentiella. Choklad äts bäst tillsammans med chips.
Och med tillsammans menar jag samtidigt. I samma tugga. Det är smutsigt, jag vet.
Men när man väl i desperation har hänfallit till synden så är det faktiskt det enda sättet att äta choklad på.

Jepp... Dessa underbara påsar finns i alla fall i Finland


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Twix och Snickers vill jag ha kall, så de får ligga i kylen och sedan ligga framme någon minut innan de äts upp. Marabou och dylikt gör sig inte lika bra kalla, så de hålls rumstempererade och är således livsfarliga eftersom de kan ätas omedelbart när man får cravings.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

lägg chokladen i frysen över natten och ta ut den när du ska njuta av den.. kall o god
kan det bli bättre

Medlem

Beror på, om det är en typ Japp etc. så kyld, om det är en chokladkaka så rumstempererad (gärna med en kaffe).

Praliner ska vara rumstemp för godast smak.
Chokladkakor kan ätas kall eller rumstemp men måste ätas från mitten på långsidan som en stor macka.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Utan att gråta alls faktiskt.
@Gregerory - Nu är vi nog alla nyfikna på hur du gör.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Utan att gråta alls faktiskt.
@Gregerory - Nu är vi nog alla nyfikna på hur du gör.

Känslofullt!

Någon slags nöt/mandel skall det vara annars kommer man inte det fantastiska avslutet i denna process.

En till två bitar, låt det smälta saaaaaakta i munnen.
När bara nöten är kvar. Tugga sönder den krispiga lilla gynnaren.

Fröjdas

Marabous Salta Mandlar är favoriten just nu.

Medlem
Skrivet av magma:

Fazer mjölkchoklad, finnarna kan dom! God och billig
På somrarna föredrar jag den kall.

Samma här 🙂

Medlem

Smält choklad över chockladglass med rumstempererade chockladbitar i.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Rumstempererad. Aldrig fattat kall choklad, den blir ju så hård.


signatur
Medlem

Kanske låter knäppt, men ett glas iskallt vatten gör att chokladen smakar så mycket mer. Testa med några rutor Marabou Mjölkchoklad.

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Kanske låter knäppt, men ett glas iskallt vatten gör att chokladen smakar så mycket mer. Testa med några rutor Marabou Mjölkchoklad.

Doppa i vattnet eller vaddå?


signatur

Halo kompis!

1
Skriv svar