Marvel's Avengers-gänget försöker reda ut varför mer grind är en bra idé

Robot
Marvel's Avengers-gänget försöker reda ut varför mer grind är en bra idé
Inaktiv

Inte för att vara pessimisten, men "överväldigande" är väl knappast vad kritiken handlat om.

Det är inte Eve Online det handlar om direkt..

Medlem

Alltså, spel får gärna ha massor av grind men det förutsätter ju att spelmekaniken runt det är roligt. Det var det verkligen inte i detta spel. Försökte på 2 mission efter singelplayer och kommer antagligen aldrig röra detta spel igen.

Tycker studion ska erkänna detta spel förlorat och dra lärdom och gå vidare. Förstår att det är svårt att ge upp något man investerat så mycket pengar och tid i men ibland måste man.


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag är glad för dom 50 die hard fansen som kommer fortsätta spela, nu finns det mer skäl för att spendera mer tid på spelet

Jag har aldrig hört någon säga: "Oj, vad jobbigt det är att min karaktär stiger i graderna snabbt, jag hoppas de patchar det!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har aldrig hört någon säga: "Oj, vad jobbigt det är att min karaktär stiger i graderna snabbt, jag hoppas de patchar det!"

I fallet Avengers vet jag inte, men visst kan för snabbt levlande döda spelglädjen. Det var t.ex. delvis det som var tjusningen med WoW Classic. I "retail" flyger man genom spelet i en så rasande takt att man inte hinner uppskatta det faktum att man levlat upp. Ny utrustning delas ut till höger och vänster. I Classic är det långsammare, men samtidigt större tillfredsställelse när man väl når nästa nivå eller får ny utrustning.

Men i fallet Avengers känns det kanske som ett sätt att främja eventuella mikrotransaktioner som t.ex. "XP boosters".

Medlem

Tycker det här är en bedrövlig "fix" från deras sida. Om spelet inte är tillräckligt roligt så vill folk inte att det ska bli längre, då blir det bara ännu mer tröttsamt/slitet.

Utvecklarna behöver verkligen börja tänka

"Vad kan vi göra för att göra spelet ROLIGARE så vi kan locka/locka tillbaka nya/gamla spelare och behålla våra nuvarande?"
INTE
"Vad kan vi göra för att göra spelet LÄNGRE för att inte blöda spelare så fort som vi gör nu?"

Det är en enormt stor skillnad på dom två tankesätten.

Det värsta är att den tråden som är länkad där, deras community skriker klart och tydligt att dom inte vill ha den här ändringen för det är inte det som behöver fixas. Och deras toner faller på döva öron.

Att detta är Crystal Dynamics absolut högsta prioritering att fixa säger en hel del om framtiden för Marvel's Avengers.

Bioware gjorde EXAKT samma sak med sitt community med Anthem. "Vi vet bättre än er, vi skapade spelet" attityden när det finns dom lojala spelarna, den billigaste betatestarna därute med tusentals timmar kanske som kan ge konstruktiv feedback för att hjälpa spelet komma upp på fötter.

Bara idioti att man som utvecklare inte lyssnar på den feedbacken från sitt community när det går så knackigt som det gör nu för dom.

Kolla bara på spel där utvecklarna valde att lyssna på sina communitys.

Fallout 76 - Släpptes som dynga, utvecklarna lyssnade inte till en början men till slut vek de sig. Och de blir bara bättre och bättre. (säger inte att det är perfekt just nu men den som har spelat det vet förvandlingen sen releasen tills idag)

No Man's Sky - Släpptes som ett av de mest floppade spelen de senaste decenniet, utvecklarna valde sen att lyssna på sitt community, på all feedback. Nu vann dom Best Ongoing Game på sista Game Awards. Det är fan styrka om något som de och även jag är riktigt stolt över att dom gjorde, det är en återhämtning som ska gå in i spelhistorien.

Anthem - Utvecklarna valde att inte lyssna på sitt community, även hur lyhörda dom en var och även fick feedback från en ganska tung Warcraft/Starcraft(?) utvecklare så ignorerade dom ALLT. När dom insåg att skeppet hade sjunkit så skrovet var under ytan så valde dom att lyssna lite, dom tweakade looten och la till ett detaljerat statistikfönster osv. Men det var försent och för lite gjort. Sen går dom i graven.

Jag kanske gör ett bra jobb att uttrycka min frustration i det här inlägget.

Jag köpte Deluxe Edition när spelet kom, har investerat runt +70 timmar I det, jag körde vid releasen och jag körde vid releasen av Kate Bishop och jag kommer streama det nu igen när Hawkeye kommer om någon vecka i 1-2 dagar eller hur lång tid det nu tar att göra allt med han typ.

Jag vill att spelet ska lyckas, att det ska gå bra för dom för jag har en sån här "hat och kärleks" relation till spelet, jag vill älska det men pga så mycket fel/stul med det så blir det så svårt att verkligen älska det.

Men vill fortfarande att det ska gå bra för det, och just nu känns det som att det går åt fel håll.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

En "levlingskurva" är en bra grej för dom flesta spel tror jag. Problemet här, är att Marvel Avengers inte hade nån direkt kurva vid launch, och att ändra en sån fundamental mekanik av spelet över ett halvår efter släpp, är ingen bra idé överhuvudtaget.

För att rättfärdiga en sån ändring, måste dom göra spelet mer intressant under resans gång. Bara att ändra till "nu gör vi levlingskurva" rakt upp och ner, utan nån balansering på innehåll eller ändringar på annan mekanik medans man levlar... är dödspiken för spelet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Deus Ex dog för det här ja, jag är butthurt

Medlem

Grinding är kul. Älskar det. Att sakta bygga upp något. Inte få det levererat på ett silverfat så man når level 5 miljoner på 1 timme

Avstängd

Marvels Avengers är ett medelmåttigt spel gjort av ett gäng pk-jon. Att någon förväntade sig något bra med dessa vid rodret är ju komiskt. Jag visste redan från början, liksom de flesta efter första trailern, att detta spel skulle vara riktigt dåligt. Tondövare utvecklare och utgivare går inte att finna.

Gnällkuk
Skrivet av denza:

Grinding är kul. Älskar det. Att sakta bygga upp något. Inte få det levererat på ett silverfat så man når level 5 miljoner på 1 timme

Det bygger ju dock på att spel loopen redan är kul.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar angryjoe kommentar till detta.

Får nog hålla med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så när du efter låååång tid levlat en gubbe och förstår systemet så ska det ta 2 år till innan du blir färdig med resten (för att de saknar content). Det här är ett av det jävligaste spelen jag spelat vad gäller grind, dels för att det är segt som tusan, det saknas innehåll och för att levla utan att bli tokig så är det danger room, danger room och mer danger room.

Kort och gott: Något av det dummaste jag hört och det blir dummare för varje runda de maler skitsnacket. Erkänn misstagen med spelet, ha en dialog med de - få - spelare som är kvar, ev de som lämnat och fixa skiten istället.

...eller ja ok, kör på... Anthem!

1
Skriv svar