Vad är du så inihelvete bäst på!

Medlem
Vad är du så inihelvete bäst på!

Jag skapade en tråd i söndags, mest för att skriva av mig på skoj. Blev fullt drag och lite mer än vad jag trodde. Skitkul!

Men för att inte deppa ner oss i de tillkortakommanden som man har.

Vad är man så inihelvete bra på.
Det där man förtjänar ett pris/stipendium/en byst på Drottningholm eller bli uppstoppad för framtiden på Naturhistoriska.

För att det skall bli lite spelvinklat så inkluderar jag även det i frågan.

Spel: Jag är så inihelvete bra på att spela länge på varje titel. Utforskar allt, spelar om. Bäst på att krama ur varje öre på spenderad titel. Om jag skulle vara med i lyxfällan skulle experterna be mig på knä att köpa MER spel och konsoler för min spelekonomi, Inte sälja, de skulle applådera med tårar rullandes som vattenpärlor i en teflonpanna ner för kinderna.

IRL: Finns INGEN i min omgivning som kokar ris bättre än jag, alltid perfekt, aldrig bränner fast. Även experten på att pricka medium rare.
Renovera möbler är jag fan kung på med!

Go ahead!

SKRYT!
Ingen ödmjukhet här inte. Dra upp egot på 11 och skriv av dig.

Medlem

Göra fransk omelett: tränat länge och mycket för att få den där perfekta krämigheten i mitten på omeletten, samt att den absolut inte får ha någon stekyta. Bara smör, ägg och salt såklart, kan topp med persilja och lite nymalen peppar.

Väldigt duktig på mitt jobb som utvecklare, det märks på glada kollegor och lön (hoppas jag). Har lätt att ta till mig ny teknik och programmeringsspråk.

Jag är otroligt duktig på att köpa spel som jag aldrig spelar, både nya och retrospel


signatur

IDKFA

Medlem

Jag är bäst på Mario Kart. Jag vinner hela tiden. Både mot AI och online.

Medlem

Lata mig och skjuta upp saker till senare.

Tetris. För inte så länge sedan så bestämde jag mig för att pröva på "Marathon Endless" i Tetris Effect till PS4. Det pågick i 10,5 timmar och jag tog bort 12390 rader. Efter det så tröttnade jag på att spela och gav mig själv Game Over och blev rankad 37.

Redaktör

Jag är skicklig på 9-ball och Straight Pool i Virtual Pool. Det bör jag faktiskt vara - har spelat serien i 23 år eller så. Och så lagar jag bra långkok med högrev och tomat som bas, de kan sticka iväg i olika riktningar beroende på vilka grönsaker som finns i kylen (chili, gulasch, lasagne...), men gott blir det.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kazutoyo:

Lata mig och skjuta upp saker till senare.

Rätt säker på att jag skulle kvala in till OS om det infördes som gren.

Dec
Medlem

Bara köpa (eller ta emot gratis) spel som jag faktiskt tänker spela. Jag har inte tagit emot ett enda gratis spel från Epic, och de spel som jag har fått gratis (på andra plattformar) har jag spelat igenom.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Bäst på att vara sen! Spelar ingen roll hur tidigt jag åker!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rätt säker på att jag skulle kvala in till OS om det infördes som gren.

Inte med den ambitiösa attityden.

Medlem

Frågesportspel alt. trivia om allt möjligt.

Eftersom jag tycker (nästan) allt är superintressant och jag av någon anledning kommer ihåg dessa små saker så är jag i stort sett oöverträffad på dessa sorters spel.

Spackla.
Finns ingenting som jag inte kan få helt slätt. Och då menar jag ABSOLUT HELT SLÄTT. Dessutom tycker jag det är kul av någon anledning,.


signatur

Submission is for the weak

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sapiens:

Inte med den ambitiösa attityden.

Det finns inga gränser för hur långt jag är villig att gå för att inte gå någonstans!

Medlem

Är i särklass bäst i Sverige, om inte norden på att vara lat.

Gärna när det behövs städas också.

Jag var så inihelvete bäst på att särskilja mellan får-ben och get-ben.
Liten nisch jag lyckades bygga åt mig själv, men inget jag blev särskilt rik på.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

Rätt säker på att jag skulle kvala in till OS om det infördes som gren.

Hade jag ställt upp i os hade jag som bäst kommit fyra så jag slipper gå upp på prispallen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är en jävel på att göra autentisk asiatisk mat. Research, hitta konstiga ingredienser och sedan laga sakerna såklart.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hannes.theorell:

Jag var så inihelvete bäst på att särskilja mellan får-ben och get-ben.
Liten nisch jag lyckades bygga åt mig själv, men inget jag blev särskilt rik på.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Jag är bra att baka. Surdegsbröd (även om jag "fuskar" med något gram industrijäst), bakverk och annat snarr. Mat är jag helt okej på, säkert bättre än genomsnittet, men ingen virtuos.

Skulle vilja säga att jag är bra på att hitta detaljerna i vad folk kan tycka är roligt, vilket mest resulterar i gifar och andra photoshops. Men iaf.


signatur

Ödmjukhet. Jag är bäst i Sverige på ödmjukhet om inte i hela norden. Finns nog ingen som är så ödmjuk som jag och det är bevisat i och med att jag finns, och det är inte att skryta, det är inget jag gör.

Hushållsekonomi, veckoplaneringar för matinköp och spara pengar är jag en riktig hejare på. Skapa budgetar och hålla dem.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

IRL lösningar på praktiska problem.
Inredning.
Koka ägg

Mitt jobb under åren har inte varit något av ovan, men har gått riktigt fint i alla fall.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Trycka på snooze, behöver inte ens öppna ögonen för att göra det.

Medlem

Spel: Ingen har någonsin slagit mig i Mushroom Wars på PS3. Det har aldrig ens varit nära. Om det hade funnits en e-sport hade jag vunnit varenda tävling. Det är jag övertygad om. 😆

IRL: Jag tycker att jag är förbaskat duktig på att skriva. Att mina böcker toppar sämstsäljar-listorna snarare än bästsäljarlistorna påverkar på intet sätt självförtroendet. Nästa bok är den som kommer att slå stort. Eller den därpå.

Mat: Min pannacotta är fantastiskt. Det säger både mor och dotter. De skulle aldrig ljuga för att skydda mitt sköra ego.

Övrigt: Jag inbillar mig att jag är snabblärd. Bygga uteplats eller byta bromskloss? Inga problem, trots noll erfarenhet. (Att bilen inte stannar är en annan femma)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är bra att baka. Surdegsbröd (även om jag "fuskar" med något gram industrijäst), bakverk och annat snarr. Mat är jag helt okej på, säkert bättre än genomsnittet, men ingen virtuos.

Skulle vilja säga att jag är bra på att hitta detaljerna i vad folk kan tycka är roligt, vilket mest resulterar i gifar och andra photoshops. Men iaf.

Tar du med dig det överblivna brödet / bakverken till jobbet dagen efter?
Alltid velat haft en sån kollega!

Mina ben var finare än dina ben.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Finns ingen som rackar ner på mig bättre än vad jag gör själv!


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Spel: Mario Party 4. Jag har vad jag minns bara förlorat ett bräde två gånger, och det var mot bots på hard.

Irl: Jag har ungefär så bra gehör man kan ha utan att ha absolut gehör, d.v.s. jag kan efter lite tänkande gissa vilken ton som spelas (eller frambringas av t.ex. gamla lysrör, lövblåsare, fläktar etc.) och aldrig gissa fel på mer än en halvton.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Att prestigeladdat driva en till synes hjärtefråga när det nästan alltid är helt prestigelöst och egentligen inte spelar någon roll för mig.

Jag gillar helt enkelt bara en intensiv dialog som kan mynna ut i personliga eller sakliga utvecklingar för inblandade parter. Ibland får man förklara sin offensiva dialog och be om ursäkt

Medlem
Skrivet av wololo:

Trycka på snooze, behöver inte ens öppna ögonen för att göra det.

Relaterar till stänga av telefon, padda, sonic boom klockradio, hemmabioförstärkare i rummet bredvid men vakna av sms-vibb på telefon från chefen och undra hur fan allt stängts av #twenties

Gnällkuk

Späda ben från en bergsget! Är det inte de där små krabaterna som klättrar på typ berg med 140 graders lutning?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Späda ben från en bergsget! Är det inte de där små krabaterna som klättrar på typ berg med 140 graders lutning?

Bilden är på en helt vanlig men ung tamget (Capra hircus).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Redaktör
Ponny

Jag väger ständigt mellan 115–120 kilo men är ändå galet bra på att springa. Envisheten har jag ärvt av min salige far, och även generna gör sig påminda. Han hade aldrig krämpor, och det har inte jag heller. Får aldrig ont i knän eller så. (Famous last words?)

I spelsammanhang får jag lyfta mina tretton Fall Guys-segrar. Har alltid varit uuusel på onlinespel men nu har jag till sist upptäckt en fallenhet för att falla omkull.


signatur

En Bamseponny av folket

123
Skriv svar