Valheim-snack i TV4 17:20

Testpilot

Kul med ett "återbesök" men killen från Skövde såg lite nervös ut, stackarn! Det var roligt hur han förvirrade programledaren med tekniska ord haha.

Medlem

Lugnt, kunnigt och proffsigt. Snyggt!

Medlem

Bara att instämma med alla andra.
Lugnt och väldigt proffsigt! Snyggt jobbat

Medlem
Medlem

Bra jobbat Calle!

Medlem

Men vad hände med alla tvspel-program på TV? Jag minns när de recenserade Segaspel innan Komissarie Gadget på 90-talet och Thomas Arnroth satt väl i nyhetsmorgon i flera år? Nu är det helt borta... Tänker de att målgruppen hänger på nätet istället? Synd om det är så då exponering i "gammelmedia" kan påverka den allmänna opinionen och lyfta branschen som ju är större än film och musik sammanlagt.

Medlem

Det skötte du snyggt calle!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack som fan för länken, behövde man inte regga sig på TV4 play heller Kung Calle, och gamer Tilde var härligt att se


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av suvvey:

Riktigt bra jobbat Calle! synd diskussionerna inte gick ännu djupare och du fick ännu mer tid i rutan. Hoppas det blir fler besök på TV4 eller kanske SVT. Det behövs ett ansikte för spelbranschen utåt via massmedia och Calle är perfekt!.

Ja, tråkigt att spel blivit i princip helt bortprioriterat i såväl SVT som TV4. Förr recenserades i alla fall spel i SVT, men de lade ned både film- och spelrecensionerna i rutan. Samtidigt som spel som underhållning bara fortsätter växa.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man blir varm i själen och glad i hela ansiktet av alla hejarop, tack så hemskt mycket!

Högskolan i Skövde har ju fostrat många svenska spelutvecklare. När drog den igång egentligen?

Ja det är tidigt 2000 ändå, jag minns inte när jag själv gick där faktiskt, mitten på 2000-talet någonstans, men jag var inte först ut, de hade kört ett flertal år.
Det är numera 8 utbildningar (eller inriktningar) som de kör.
Sedan som herr utvecklare sa, sweden game arena har många gånger kickat igång företagen, men det krävs en hit för att det ska ta fart på riktigt. Valheim och Goat sim är väl de 2 stora exemplen från utbildning till enorm succé som jag kommer på rak arm som är både via utbildning, incubator och sedan ut.

Medlem

Proffsig, klok & mediavänligt yttre, Hon är bra hon Tilde

Du var såklart kanon Calle, full koll, proffsig och påläst!


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Inaktiv
Skrivet av Kago1316:

Men vad hände med alla tvspel-program på TV? Jag minns när de recenserade Segaspel innan Komissarie Gadget på 90-talet och Thomas Arnroth satt väl i nyhetsmorgon i flera år? Nu är det helt borta... Tänker de att målgruppen hänger på nätet istället? Synd om det är så då exponering i "gammelmedia" kan påverka den allmänna opinionen och lyfta branschen som ju är större än film och musik sammanlagt.

Jaa vad hette det där programmet med Gadget och spelrecensioner?
Minns när de recenserade Sonic 3 tror jag. Då måste jag bara varit 5 eller nåt.

Edit: Kom på vad det hette.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Junior_(barnprogram)

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack! Kollade tidigare men då kunde man bara se live eller från början. Du är så otroligt proffsig Calle! Du är vår ambassadör! Kan vi få Jocke nästa gång som bara totalsågar normen så hade jag typ kunnat dö 2021 med ett leende.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

haha, det här är precis vad han själv hade gjort! kudos! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan bara instämma med alla andra, var lite orolig men det var proffsigt, man kunde ju tro att du inte gjort annat

Medlem

Var de inte väldigt lite tid för detta som vanligt när det gäller mainstream ? Kändes som du hade något minut, och spontant fick jag nästan direkt känslan av att Tilde verkar tro att spelindustrin är i storleken som på 70-80 talet när det är en miljard bransch sedan länge. Valheim är ju häftig precis som Minecraft av ytterligare en anledning, att det är låg budget och gjort av så få men får gigantiskt genomslag.

Inaktiv

Jävligt bra insats! Jag blir imponerade av lugnet och hur konkret du formulerar svaren

Medlem

Kan ju bara stämma in i kören och säga bra jobbat!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Wow hörde jag rätt i inslaget, va de bara 5st som gjort spelet??? sjukt imponerande isf

Medlem

Mysigt inslag. Tycker det alltid är lite lustigt hur dålig koll icke-gamers har på hur otroligt stort Sverige är som spelskapande nation


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det där var riktigt trevligt att se på!

Har en fråga om spelet. Går det att spela solo? Och om det går är det fortfarande roligt?


signatur

I want to play a game.

Redaktör
Skrivet av yoggi:

Såg inte inslaget men alltid roligt när de tar in kompetenta personer istället för moraltanter utan kompetens.
Hoppas det kommer som klipp

Calle är vår moraltant MED kompass!


signatur
Medlem
Skrivet av Kago1316:

Men vad hände med alla tvspel-program på TV? Jag minns när de recenserade Segaspel innan Komissarie Gadget på 90-talet och Thomas Arnroth satt väl i nyhetsmorgon i flera år? Nu är det helt borta... Tänker de att målgruppen hänger på nätet istället? Synd om det är så då exponering i "gammelmedia" kan påverka den allmänna opinionen och lyfta branschen som ju är större än film och musik sammanlagt.

Skrivet av anon_306295:

Jaa vad hette det där programmet med Gadget och spelrecensioner?
Minns när de recenserade Sonic 3 tror jag. Då måste jag bara varit 5 eller nåt.

Edit: Kom på vad det hette.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Junior_(barnprogram)

För att inte tala om Sajber. Finns en del klipp på Youtube,

Medlem

Kollade i efterhand, klockrent Calle. Väl förvaltade minuter i rutan!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Grafikfejs
Paradox Interactive

Jävlarrr vilket proffs du är Calle <3


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Avstängd

Vem kommer du att dansa med i nästa Let's Dance-säsong?

Skribent

Haha, "Calle-pandemin". Jag dööööör!

Medlem

Stiligt värre Calle. Det där skötte du galant!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jaa vad hette det där programmet med Gadget och spelrecensioner?
Minns när de recenserade Sonic 3 tror jag. Då måste jag bara varit 5 eller nåt.

Edit: Kom på vad det hette.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Junior_(barnprogram)

Fin grejor! Särskilt det extra långa avsnittet på helgen.

Skriv svar