Microsoft bekräftar att "vissa" Bethesda-spel blir exklusiva

NuZ
Testpilot

Xbox är ju nu kung över västerländska RPG och FPS spel med alla sina studios iaf. Nu behövs det äventyrspel i 3e person också för att konkurrera på marknaden där. Indiana jones hoppas jag blir ett bra 3e personspel likt Tomb raider och uncharted


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Nercis:

Bara jag slipper använda MS store för att spela och modda TES6 och FO5 så är allt frid och fröjd.

NärFO5 släpps är du nog pensionär.

Medlem

Som playstation spelare så kan jag tycka såhär, av ALLA de studios som är under Betshitsta, av alla de IP:n som de äger.Så är det nog bara Elderscrolls och Fallout (Om de kan släppa ett spel som är spelbart vid release) som hade varit kul att ha på Playstation, men "vi" har bättre RPG:s att lägga tiden på. Hade Ms däremot köpt Square/Enix, eller FROM SOFTWARE, aj aj aj, då hade man vart tvungen att köpa en krysslåda också. Men Betsheda, seriöst man kunde lagt dom STORA pengarna på mer IMPACTFULL utvecklare. Väldigt många av utvecklarna under Betsheda lever på gamla meriter, ID software (som jag som quaker älskade förr) vad har dom gjort det senaste ? Näe jag anser att investera i Betsheda var en riktig miss av Microsoft, det är inte många som kommer byta "sida" om de gör vissa titlar Exclusiva, finns inga konsoll säljar IPn här

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Även fast jag såklart inte föredrar det personligen så är det självklart/ett måste om dom inte vill bli ifrånsprungen totalt av playstation.

Hsr dom 0 starka Xbox exklusiva lir vs playstation inom dom närmaste åren så är dom ju i princip rökta eller iaf nedgraderad till ett pc-spel alternativ ist för riktig konsollutmanare.

Newsfläsh här då: Att jag säger att MS måste/bör satsa på starka exklusiva lir betyder inte att jag personligen gillar exklusiviteter.

Av alla som läser detta ökar försäljningen av nya Xbox från 15-20% till 60 om Elder Scrolls 6 bara finns till nya Xbox.
Ja, it sucks för det leder till personligt onödiga utgifter... Men från MS perspektiv är det ju mer eller mindre oförsvarbart att inte utnyttja det... Företagsekonomiskt sett.

Rent företagsekonomiskt så tror jag att man tjänar mer pengar på att släppa stora IPn som Eldecscrolls och Fallout på playstation, både Skyrim och Fallout 4 sålde mer på Playstation än Xbox. Däremot så som du säger så säljer dom garanterat mer konsoller om de behåller dessa titlar exclusiva (Microsoft har ju knappt något IP som säljer konsoller idag, Halo är sjukt uttjatat och Gears likaså)

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Xbox är ju nu kung över västerländska RPG och FPS spel med alla sina studios iaf.

Njaaa... De spel som kommit tidigare från Zenimax har ju inte Microsoft haft något att göra med och vi vet ju ännu inte vad som komma skall och hur dom blir, så att kalla xbox för kung redan nu är väl lite tidigt kan man tycka.
Mängden studios säger inget om hur bra eller dåligt ett spel blir.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skrivet av NuZ:

Xbox är ju nu kung över västerländska RPG och FPS spel med alla sina studios iaf. Nu behövs det äventyrspel i 3e person också för att konkurrera på marknaden där. Indiana jones hoppas jag blir ett bra 3e personspel likt Tomb raider och uncharted

Hur tänker du nu? Är inte de flesta spel crossplattform?

Gnällkuk
Skrivet av Ase:

Hoppas det inte kommer till sony, utan blir exklusivt för windows, x-box & linux (alla bethseda spel) de kan gärna bojkotta apple oxå

But why?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

För att exklusiva spel till playstation är anti-consumer medan det till Microsoft/Xbox är pro-consumer. Så har jag förstått saken i alla fall, men detta är ju bara en gissning från min sida


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Njaaa... De spel som kommit tidigare från Zenimax har ju inte Microsoft haft något att göra med och vi vet ju ännu inte vad som komma skall och hur dom blir, så att kalla xbox för kung redan nu är väl lite tidigt kan man tycka.
Mängden studios säger inget om hur bra eller dåligt ett spel blir.

Tror inte kvaliteten på Obsidian eller någon av Zenimax studios kommer sänka kvaliteten bara sådär.

Skrivet av Stephanie of Astora:

Hur tänker du nu? Är inte de flesta spel crossplattform?

Att de är husse över studios som är bäst på de genrerna mena jag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror inte kvaliteten på Obsidian eller någon av Zenimax studios kommer sänka kvaliteten bara sådär.

Att de är husse över studios som är bäst på de genrerna mena jag

Förutom Obsidian så känns det som det var väldigt länge sedan någon av dom studiosen gjorde några rollspel som skulle ge dom titlen "Kungar av RPG" dock.

Obsidian är bra på att göra rollspel och ska bli intressant och se vad dom gör med Avowed när vi väl får se mer, men Bethesda däremot tycker jag verkligen inte är i närheten av att göra dom bästa rollspelen längre. Det enda moderna spelet från dom är ju Fallout 4 och visst var det ett bra spel, men utan moddar så tycker jag inte heller det är mer än ett bra spel. Fallout 76 behöver vi väl knappt nämna ens?

Medlem
Skrivet av Checker:

Låt mig förklara:
Om man har en spel-PC behöver man ingen xbox eftersom alla xbox spel släpps på PC.

Har man som din kompis inget intresse för PC är det ju bra att det finns konsoler.

Har man som jag ingen skillnad vad man spelar på och kör både PC och konsol så ser jag ingen orsak att slänga cash på en Xbox (konsol)

Duh! Jag förstår såklart argumentet på individuell nivå, men det appliceras ju även på den större massan. Man tar för givet att den större massan även äger en high end-PC. Bara för att du gillar tv-spel behöver den naturliga konsekvensen inte vara att du även gillar PC och allt vad det innebär, även om de två sakerna går hand i hand. Det är det som var min poäng och det förstod du säkert också. Nåväl...

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Tror inte kvaliteten på Obsidian eller någon av Zenimax studios kommer sänka kvaliteten bara sådär.

Om ribban för kvalitet räcker att vara på den nivån för att få titeln kungar så visst. Då håller jag med.
Förhoppningsvis kommer även deras framtida spel med mod-stöd då så att communityt får styra upp och fixa spelen istället.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dex:

Förutom Obsidian så känns det som det var väldigt länge sedan någon av dom studiosen gjorde några rollspel som skulle ge dom titlen "Kungar av RPG" dock.

Obsidian är bra på att göra rollspel och ska bli intressant och se vad dom gör med Avowed när vi väl får se mer, men Bethesda däremot tycker jag verkligen inte är i närheten av att göra dom bästa rollspelen längre. Det enda moderna spelet från dom är ju Fallout 4 och visst var det ett bra spel, men utan moddar så tycker jag inte heller det är mer än ett bra spel. Fallout 76 behöver vi väl knappt nämna ens?

Nae 76 glömmer vi
Ja, jag tycker iaf att Obsidian är bäst i klassen västerländska RPG men smaken är ju som baken. Fallout 4 med moddar är ju också otroligt bra. Finns mängder av moddar även på konsol har jag hört.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av landahl:

NärFO5 släpps är du nog pensionär.

Antagligen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Om ribban för kvalitet räcker att vara på den nivån för att få titeln kungar så visst. Då håller jag med.
Förhoppningsvis kommer även deras framtida spel med mod-stöd då så att communityt får styra upp och fixa spelen istället.

Ja jag har stor respekt för Obsidian efter spel som Kotor 2, Pillars, Outer worlds osv.
Det är västerländsk RPG när den är som bäst. Är/Var ju nästan bara Blizzard och From Software (japanskt men i västerländskt stuk) som kan mäta sig med dem. Men smaken är ju som baken. Vissa gillar Japansk RPG mer t.ex ala FF serien etc.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Nae 76 glömmer vi
Ja, jag tycker iaf att Obsidian är bäst i klassen västerländska RPG men smaken är ju som baken. Fallout 4 med moddar är ju också otroligt bra. Finns mängder av moddar även på konsol har jag hört.

Ja Obsidian har gjort en hel del bra RPG, men skulle nog personligen hålla Larian snäppet högre när det gäller den sortens RPG, men Obsidian är helt klart 2:a.

Tycker inte riktigt det räcker dock för att kallas kungar av RPG. Bethesda tycker jag inte förtjänar det alls då man nästan "måste" ladda hem appar för att spelen ska bli ritkigt bra! Men får hoppas att Microsoft kan styra upp dom lite så att dom släpper ännu bättre spel!

Just nu vill jag bara se lite mer från Microsoft. Det var mycket snack nu i flera år från alla studios dom har köpt upp, men har fortfarande inte kommit något riktigt toppen spel än tycker jag från dom och verkar ju inte komma något detta året heller.
Hoppas dom sätter fart snart!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dex:

Ja Obsidian har gjort en hel del bra RPG, men skulle nog personligen hålla Larian snäppet högre när det gäller den sortens RPG, men Obsidian är helt klart 2:a.

Tycker inte riktigt det räcker dock för att kallas kungar av RPG. Bethesda tycker jag inte förtjänar det alls då man nästan "måste" ladda hem appar för att spelen ska bli ritkigt bra! Men får hoppas att Microsoft kan styra upp dom lite så att dom släpper ännu bättre spel!

Just nu vill jag bara se lite mer från Microsoft. Det var mycket snack nu i flera år från alla studios dom har köpt upp, men har fortfarande inte kommit något riktigt toppen spel än tycker jag från dom och verkar ju inte komma något detta året heller.
Hoppas dom sätter fart snart!

Ja tur är väl det att smaken är olika
Ja Divinity serien ligger bland toppen det kan jag hålla med om.

MS har ju släppt bra spel som ORI och nyligen Medium. Men själv sitter jag och nöter Grounded och minecraft med barnen. Kul som tusan med vänner och familj


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Duh! Jag förstår såklart argumentet på individuell nivå, men det appliceras ju även på den större massan. Man tar för givet att den större massan även äger en high end-PC. Bara för att du gillar tv-spel behöver den naturliga konsekvensen inte vara att du även gillar PC och allt vad det innebär, även om de två sakerna går hand i hand. Det är det som var min poäng och det förstod du säkert också. Nåväl...

Det som appliceras på den större massan är också även den att om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol. Alternativt att om man inte har en xbox eller PC så är PC automatiskt det bättre valet för köparen, förutsatt att det finns intresse för PC då såklart.

Jag har inget intresse för vege-korv och köper därmed inte vege-korv.
Jag har intresse för konsoler och PC och köper därför konsol och PC. I detta fall Playstation och PC. Ps2 eran körde jag Ps2, Xbox och PC. sedan blev det Ps3, x360 och PC. Iom att Microsoft sjabblade bort andra halvan av gen-360 skippade jag One i tidigt skede och körde bara PC+PS4 vilket verkade vara en väldigt bra idé. Fortsätter nu också med PC+PS5.

Du tog ju själv upp att din kompis inte är intresserad av att spela på PC som exempel på varför du inte kan förstå argumentet om PC vs xbox.

"Finns många där ute som gillar tv-spel men som inte är så värst intresserade av datorer. Har själv en kompis som spelar mycket (både Xbox och PS) och han äger inte ens en dator. Fullständigt ointresserad av sånt."

FInns även många där ute som gillar spel men som inte är så värst intresserade av konsoler. Och finns många där ute som gillar spel som vill ha både PC och konsol. Vill man köra både PC och konsol får man ju klart mer ut av PS+PC än Xbox+PC när det kommer till spelen... Och det är trots allt spelen som är det viktigaste. Iaf enligt mig när det rör sig om SPEL-konsoler


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Det som appliceras på den större massan är också även den att om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol. Alternativt att om man inte har en xbox eller PC så är PC automatiskt det bättre valet för köparen, förutsatt att det finns intresse för PC då såklart.

Jag har inget intresse för vege-korv och köper därmed inte vege-korv.
Jag har intresse för konsoler och PC och köper därför konsol och PC. I detta fall Playstation och PC. Ps2 eran körde jag Ps2, Xbox och PC. sedan blev det Ps3, x360 och PC. Iom att Microsoft sjabblade bort andra halvan av gen-360 skippade jag One i tidigt skede och körde bara PC+PS4 vilket verkade vara en väldigt bra idé. Fortsätter nu också med PC+PS5.

Du tog ju själv upp att din kompis inte är intresserad av att spela på PC som exempel på varför du inte kan förstå argumentet om PC vs xbox.

"Finns många där ute som gillar tv-spel men som inte är så värst intresserade av datorer. Har själv en kompis som spelar mycket (både Xbox och PS) och han äger inte ens en dator. Fullständigt ointresserad av sånt."

FInns även många där ute som gillar spel men som inte är så värst intresserade av konsoler. Och finns många där ute som gillar spel som vill ha både PC och konsol. Vill man köra både PC och konsol får man ju klart mer ut av PS+PC än Xbox+PC när det kommer till spelen... Och det är trots allt spelen som är det viktigaste. Iaf enligt mig när det rör sig om SPEL-konsoler

Jag förstår att du inte vill att folk köper Xbox, det är det värsta tänkbara tydligen. Jag har varit tydlig med min poäng och orkar inte käbbla mer om det. Vad du har eller haft för konsoler och vad du gillar att spela är föga intressant i sammanhanget. No hard feelings, men tänker inte försöka nå fram till dig mer nu.

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja tur är väl det att smaken är olika
Ja Divinity serien ligger bland toppen det kan jag hålla med om.

MS har ju släppt bra spel som ORI och nyligen Medium. Men själv sitter jag och nöter Grounded och minecraft med barnen. Kul som tusan med vänner och familj

Ja hade ju varit lite tråkigt om alla hade tyckt lika

Medium ser lite intressant ut, men känns inte som ett spel som kommer vinna massa priser. Ori håller jag med om att det är ett väldigt bra spel! Men det är väl inte från en av deras nya studios som dom har köpt upp dom senaste 2-3 åren, eller minns jag fel? Lite osäker där.

Det har ju varit så mycket hype från alla deras uppköp av spelstudios så nu vill jag se någon riktigt stor titel komma ut också. Ett spel som får 5/5 på FZ

Microsoft känns fortfarande som som saknar dom spelen (lär komma några sådan spel eftersom dom köpte Zenimax, men det lär väl dröja några år till). Än så länge känns det som all deras marknadsföring fortfarande handlar om bakåtkompatibilitet även för Xbox Series. Nu har det ju ändå gått några månader och skulle verkligen vilja se lite next-gen från dom nu också detta året

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag förstår att du inte vill att folk köper Xbox, det är det värsta tänkbara tydligen. Jag har varit tydlig med min poäng och orkar inte käbbla mer om det. Vad du har eller haft för konsoler och vad du gillar att spela är föga intressant i sammanhanget. No hard feelings, men tänker inte försöka nå fram till dig mer nu.

Du har varit tydlig med att du inte förstår tankegången kring att personer säger att dom inte behöver en xbox för att dom kör PC.
Jag försökte förklara det men du tog tydligen illa upp. Försökte ge dig exempel på varför det finns personer som tänker så iom köp-historik.

Jag bryr mig personligen inte om vilken konsol eller plattform du eller någon annan spelar på. Köp xbox om du tycker det passar dig bättre. För mig som multiplattform-gamer så är valet enkelt med pc+ps. Skulle inte alla Xbox pseudo-exklusiva spel komma till PC så skulle jag även äga Xbox. Varifrån får du att jag tycker köp av xbox är värsta tänkbara? Löjligt.

Ganska tråkig attityd du har mot någon som försöker få dig att förstå resonemanget bakom uttrycket du själv sa du inte förstår.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Jag tror att Fallout & Elder Scrolls kommer till PS men kanske med någon fördröjning, tänk på hur många miljoner psspelare som spelat/spelar deras spel och vilka feta intäkter det ger Zenimax mfl och i slutändan är det en win-win för ms, det är ju ändå billigare och lättare för konsumenter att köpa ett spel än en ny konsol mm

Medlem

Det blir ju exklusivt till Microsofts plattformar. De kommer inte att släppa PC. Från ett konsumentperspektiv innebär det i de allra flesta fall att man kommer ha någon plattform man kan spela på sett till vilken plattform man äger, samtidigt så är det långt ifrån alla som äger en PC de vill lira de senaste spelen på. I de fallen blir det konsolexklusivt eftersom de inte vill lira på PC, precis som r4venl0rd uttrycker.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Jo, det är konsolexklusivt... Du förstår inte vad jag menar?

Ditt andra stycke hänger jag inte med på alls. Det är (typ?) bekräftat att alla MS kommande exklusiva även ska komma till PC. Det är inget fel med det, och det sa jag väl aldrig...?

För de av mina vänner som inte lirar på PC blir det en ganska hög extra kostnad för att lira på en plattform de inte är ett fan av. Det tycker jag är synd. Men det förutsätter att Elder Scrolls VI endast kommer till PlayStation. Personligen så ser jag detta som att Microsoft tagit över tronen från PlayStation sett till värdet av deras egna spelutvecklare, men endast eftersom Elder Scrolls ligger där. För mig som inte har problem med att lira på PC är det inget större problem men de som argumenterar för att Microsoft är mer "multiplattform" på det här sättet har jag ingen förståelse för. De äger Windows och Xbox, det är deras exklusivitet. Att de dominerar hela PC-marknaden för spel på ett sätt som gör att konsolkrigen ser ut som världens mest generösa mångfaldighet tenderar att glömmas bort ibland.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Checker:

Du har varit tydlig med att du inte förstår tankegången kring att personer säger att dom inte behöver en xbox för att dom kör PC.
Jag försökte förklara det men du tog tydligen illa upp. Försökte ge dig exempel på varför det finns personer som tänker så iom köp-historik.

Jag bryr mig personligen inte om vilken konsol eller plattform du eller någon annan spelar på. Köp xbox om du tycker det passar dig bättre. För mig som multiplattform-gamer så är valet enkelt med pc+ps. Skulle inte alla Xbox pseudo-exklusiva spel komma till PC så skulle jag även äga Xbox. Varifrån får du att jag tycker köp av xbox är värsta tänkbara? Löjligt.

Ganska tråkig attityd du har mot någon som försöker få dig att förstå resonemanget bakom uttrycket du själv sa du inte förstår.

Det är ju helt tvärtom mot vad jag sa/menade? Det jag sa/menade var att jag förstår inte argumentet om att inte behöva Xbox om man INTE tycker att PC är kul/intressant...?! Har du Playstation och en riktigt bra PC, ja - då kanske det inte finns någon direkt anledning att köpa en Series X|S.

Men okej. Låt oss göra detta väldigt enkelt nu, rent hypotetiskt:
Kalle älskar att spela, men bara på konsol. Kalle är ointresserad av PC och allt som har med det att göra. Kalle saknar kunskap och intresse om PC, Windows, drivrutiner och all kringutrustning. Kalle älskar Playstation och Elder Scrolls. Nästa Elder Scrolls släpps enbart på Xbox (och PC). Hur ska Kalle göra för att spela nästa Elder Scrolls?

Jag antar att ditt svar på ovanstående scenario är "Köp PC!". Men återigen, Kalle är inte intresserad och saknar kunskap. Kalle har kanske inte heller ekonomin att lägga 10k på en bra PC. Jag kan inte bli tydligare än så.

Kalle må tillhöra en marginaliserad grupp, men den finns absolut.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är ju helt tvärtom mot vad jag sa/menade? Det jag sa/menade var att jag förstår inte argumentet om att inte behöva Xbox om man INTE tycker att PC är kul/intressant...?! Har du Playstation och en riktigt bra PC, ja - då kanske det inte finns någon direkt anledning att köpa en Series X|S.

Men okej. Låt oss göra detta väldigt enkelt nu, rent hypotetiskt:
Kalle älskar att spela, men bara på konsol. Kalle är ointresserad av PC och allt som har med det att göra. Kalle saknar kunskap och intresse om PC, Windows, drivrutiner och all kringutrustning. Kalle älskar Playstation och Elder Scrolls. Nästa Elder Scrolls släpps enbart på Xbox (och PC). Hur ska Kalle göra för att spela nästa Elder Scrolls?

Jag antar att ditt svar på ovanstående scenario är "Köp PC!". Men återigen, Kalle är inte intresserad och saknar kunskap. Kalle har kanske inte heller ekonomin att lägga 10k på en bra PC. Jag kan inte bli tydligare än så.

What? Du har alltså inte alls läst vad jag skrivit utan bara antagit saker.
I detta hypotetiska fall har Kalle 2 alternativ. Köp Xbox och spela Elder Scrolls eller missa att spela nästa Elder Scrolls. Inte svårare än så.

Skrev detta tidigare vilket du helt klart missat "Alternativt att om man inte har en xbox eller PC så är PC automatiskt det bättre valet för köparen, förutsatt att det finns intresse för PC då såklart."
Även detta hittar du i mina tidigare inlägg i tråden "om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol."

Läs vad som skrivs först före du börjar slänga runt anklagelser.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dex:

Ja hade ju varit lite tråkigt om alla hade tyckt lika

Medium ser lite intressant ut, men känns inte som ett spel som kommer vinna massa priser. Ori håller jag med om att det är ett väldigt bra spel! Men det är väl inte från en av deras nya studios som dom har köpt upp dom senaste 2-3 åren, eller minns jag fel? Lite osäker där.

Det har ju varit så mycket hype från alla deras uppköp av spelstudios så nu vill jag se någon riktigt stor titel komma ut också. Ett spel som får 5/5 på FZ

Microsoft känns fortfarande som som saknar dom spelen (lär komma några sådan spel eftersom dom köpte Zenimax, men det lär väl dröja några år till). Än så länge känns det som all deras marknadsföring fortfarande handlar om bakåtkompatibilitet även för Xbox Series. Nu har det ju ändå gått några månader och skulle verkligen vilja se lite next-gen från dom nu också detta året

Haha ja
Ori gjordes av Moon studios och gavs ut 3e part av MS. Är ett fantastiskt spel.

Jo till värdet av studios och kunskap ligger MS på topp nu. Dags att leverera det håller jag med om. Hoppas på något nästa show. Ryktades om på Torsdag?!

Tror personligen att ”Microsoft sfären” (PC/Windows, mobil och Xbox konsol) kommer få mycket trevlig info närmsta månaderna nu när affären är över och Game pass bara rusar upp. Spännande tid för oss gamers som gillar spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Checker:

What? Du har alltså inte alls läst vad jag skrivit utan bara antagit saker.
I detta hypotetiska fall har Kalle 2 alternativ. Köp Xbox och spela Elder Scrolls eller missa att spela nästa Elder Scrolls. Inte svårare än så.

Skrev detta tidigare vilket du helt klart missat "Alternativt att om man inte har en xbox eller PC så är PC automatiskt det bättre valet för köparen, förutsatt att det finns intresse för PC då såklart."
Även detta hittar du i mina tidigare inlägg i tråden "om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol."

Läs vad som skrivs först före du börjar slänga runt anklagelser.

Anklagelser? Du anklagar ju mig för att jag hävdat att det finns en poäng att köpa Xbox om du också har en bra PC. Det sa jag aldrig. Var exakt har jag skrivit det? Du får gärna visa mig.

Misstaget jag gjorde från början (tror jag, kan inte hitta någon annan förklaring) var att använda frasen "Alla spel kommer ändå till PC, behöver ingen Xbox!", vilket man läser lite här och var på nätet, och jag förstår absolut det resonemanget, på en individuell nivå. Det jag skulle ha använt som exempel kanske skulle vara något i stil med "Varför köpa Xbox när spelen ändå kommer till PC?" som folk också slänger ur sig lite här och var. Just det sistnämnda förutsätter ju att gemene man som älskar att spela (konsol)spel även sitter med en PC, att alla är intresserade av PC, vilket inte är fallet. Därav mitt exempel om Kalle.

Jag förstår vad du menar och du förstår säkert vad jag menar. Vårt käbbel bottnar någonstans i att du tolkade mig fel från början, och/eller att jag skulle uttryckt mig på ett annat sätt i inlägget du först citerade.

Medlem
Skrivet av Checker:

"om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol."

Åååh, folk som generaliserar... Bara för att du inte ser en orsak till det måste det då appliceras på alla andra? Vem är du att bestämma vem som har orsak att köpa en Xbox eller inte?
Så som du skriver så skriver du inte att du inte ser någon orsak för dig att skaffa en Xbox utan för alla med en PC.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är ju helt tvärtom mot vad jag sa/menade? Det jag sa/menade var att jag förstår inte argumentet om att inte behöva Xbox om man INTE tycker att PC är kul/intressant...?! Har du Playstation och en riktigt bra PC, ja - då kanske det inte finns någon direkt anledning att köpa en Series X|S.

Men okej. Låt oss göra detta väldigt enkelt nu, rent hypotetiskt:
Kalle älskar att spela, men bara på konsol. Kalle är ointresserad av PC och allt som har med det att göra. Kalle saknar kunskap och intresse om PC, Windows, drivrutiner och all kringutrustning. Kalle älskar Playstation och Elder Scrolls. Nästa Elder Scrolls släpps enbart på Xbox (och PC). Hur ska Kalle göra för att spela nästa Elder Scrolls?

Jag antar att ditt svar på ovanstående scenario är "Köp PC!". Men återigen, Kalle är inte intresserad och saknar kunskap. Kalle har kanske inte heller ekonomin att lägga 10k på en bra PC. Jag kan inte bli tydligare än så.

Kalle må tillhöra en marginaliserad grupp, men den finns absolut.

Skrivet av Checker:

What? Du har alltså inte alls läst vad jag skrivit utan bara antagit saker.
I detta hypotetiska fall har Kalle 2 alternativ. Köp Xbox och spela Elder Scrolls eller missa att spela nästa Elder Scrolls. Inte svårare än så.

Skrev detta tidigare vilket du helt klart missat "Alternativt att om man inte har en xbox eller PC så är PC automatiskt det bättre valet för köparen, förutsatt att det finns intresse för PC då såklart."
Även detta hittar du i mina tidigare inlägg i tråden "om du har en spel-pc så finns det ingen som helst orsak till att skaffa en xbox konsol."

Läs vad som skrivs först före du börjar slänga runt anklagelser.

Gud vad ni bråkar!

PC med Windows för de som har råd och uppskattar allt runt det. MS släppt 2 konsoler för de som tycker det räcker istället för Windows PC eller inte har råd. Jag personligen gillar konsol mer av smidigheten och hållbarheten, så valet är lätt.

PC kan ta sin mus och fara till skogs. Första riktiga spelen kom för handkontroll av alla möjliga former.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Gud vad ni bråkar!

Eller hur!

Jag må vara Xbox-fanboy i någon mening, men det finns värre folk här inne som lutar åt andra hållet. Jag försöker faktiskt bara se nyktert på det hela.

123
Skriv svar