Naughty Dog söker ekonomidesigner till multiplayer-spel

Robot
Naughty Dog söker ekonomidesigner till multiplayer-spel

Flerspelarläge för The Last of Us 2, någon?

#naughty-dog, #the-last-of-us-part-ii


Medlem

Kan ju bara sluta bra /s

Medlem

Nej. Hade mycket hellre sett de gå vidare i utveckling av nästa stora singel player titel. Fortsätt mata på med det ni dominerar med. Inte ödsla arbetskraft på multiplayer komponent.

Kul för de som gillar multiplayer men personligen är det något som inte intresserar mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Dex
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej. Hade mycket hellre se de gå vidare i utveckling av nästa stora singel player titel. Fortsätt mata på med det ni dominerar med.

Kul för de som gillar multiplayer men personligen är det något som inte intresserar mig.

Håller verkligen med! Fokusera på att göra det ni är grymma på! Tyvärr är det väl för mycket pengar att tjäna på att göra multiplayer också.

Förhoppningsvis jobbar dom på singleplayer spel ändå och detta inte påverkar det

Gnällkuk

Mao, vi vill utveckla ett gacha-spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Dex:

Håller verkligen med! Fokusera på att göra det ni är grymma på! Tyvärr är det väl för mycket pengar att tjäna på att göra multiplayer också.

Förhoppningsvis jobbar dom på singleplayer spel ändå och detta inte påverkar det

Multiplayer till TLOU var dock grymt, ser mer än gärna ett nytt multiplayer spel från dem i samma anda.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Multiplayer till TLOU var dock grymt, ser mer än gärna ett nytt multiplayer spel från dem i samma anda.

Ja, det var fantastiskt bra! Dock en travesti att den europeiska utgåvan av TLoU var censurerad i multiplayer.... Parodi. Jag blev tvungen att köpa den amerikanska utgåvan för att slippa det.

Otroligt bra mp dock! Ett rejält utvecklat läge i samma anda för TLoU 2 kan ju enbart bli kanonbra!

Medlem

The last of us 2: remastered till PS5 med multiplayer. Känns som att de kommer vara det eftersom flera kommer köpa om spelet igen vilket ger möjlighet till dubbel försäljning.

Dex
Medlem
Skrivet av TheConsul:

Multiplayer till TLOU var dock grymt, ser mer än gärna ett nytt multiplayer spel från dem i samma anda.

Skrivet av Vintersorg:

Ja, det var fantastiskt bra! Dock en travesti att den europeiska utgåvan av TLoU var censurerad i multiplayer.... Parodi. Jag blev tvungen att köpa den amerikanska utgåvan för att slippa det.

Otroligt bra mp dock! Ett rejält utvecklat läge i samma anda för TLoU 2 kan ju enbart bli kanonbra!

Hmm kanske dags att testa igen. Vill minnas att jag inte alls fastna för det, men testade inte så mycket.

Är det dock någon som spelar MP på det nu för tiden? Är ganska gammalt nu

Medlem

Jag ser så många företag söka liknande tjänster. Sen släpps Anthem, The Division ect...Communityn kommer med klockrena råd om hur man balanserar rewards, endgame, game economics osv men spelutvecklarna envisas med att anställa typ någon civil ekonom eller liknande flashy utbildning för att vara ansvarig för "player progression"
Just player progression är enligt mig den absolut viktigaste faktorn för om ett live service spel ska bli flopp eller sucee.
Ta ett råd ifrån mig som veteran gamer ändå om jag får utnämna mig som det efter 30år+ som gamer, anställ en live service gamer istället! fan som ett exempel, hade jag varit producent bakom ett live service spel hade jag ringt till Arrekz och Skillup, tjena boys nu ska ni få brainstorma tillsammans med mig, succén är ett faktum ödmjuk much

Men det är ju samma sak varje gång, dom hypear upp spelen till max, "our endgame is so rich and true its so amazing" sen när spelet kommer så är det helt tomt så fort man blivit max lvl..."we have world tiers that goes endlessly so you can replay the exact same content 10000times isnt it amazing yeeeeah ?"
NO not amazing

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag ser så många företag söka liknande tjänster. Sen släpps Anthem, The Division ect...Communityn kommer med klockrena råd om hur man balanserar rewards, endgame, game economics osv men spelutvecklarna envisas med att anställa typ någon civil ekonom eller liknande flashy utbildning för att vara ansvarig för "player progression"
Just player progression är enligt mig den absolut viktigaste faktorn för om ett live service spel ska bli flopp eller sucee.
Ta ett råd ifrån mig som veteran gamer ändå om jag får utnämna mig som det efter 30år+ som gamer, anställ en live service gamer istället! fan som ett exempel, hade jag varit producent bakom ett live service spel hade jag ringt till Arrekz och Skillup, tjena boys nu ska ni få brainstorma tillsammans med mig, succén är ett faktum ödmjuk much

Men det är ju samma sak varje gång, dom hypear upp spelen till max, "our endgame is so rich and true its so amazing" sen när spelet kommer så är det helt tomt så fort man blivit max lvl..."we have world tiers that goes endlessly so you can replay the exact same content 10000times isnt it amazing yeeeeah ?"
NO not amazing

Wörd.

Ska man göra ett MMO t.ex anställ Azmongold eller någon som vet varför man sitter och nöter i 10 år.

Eller som du nämner Arrekz, monsterhunter håller mig väldigt länge, men det har en del mechanics som är så dumma så man till slut installerar moddar för att komma runt dem.

Jag tänker då på den absurt låga drop-raten på många "must have" decorations, utav vilka många builds är helt meningslösa att försöka spela.

Spelare vill ha valmöjligheter men inte en oändlig jävla grind, vet att det är svårt att få till den balansen, men de här ekonomerna har ju fan ingen jävla aning om hur man gör.

Kanske skulle få några vettiga live-service gamers att faktiskt ansöka?! hmm ingen dum idé faktiskt!


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar