Vad tycker ni om nya Coca-Cola Zero?

Skribent
Vad tycker ni om nya Coca-Cola Zero?

Coca-Cola Zero har kommit ut med nytt recept och jag tänkte höra vad folk tycker om den? Personligen gjorde jag ett litet smaktest igår och tycker den nya är lite lenare i smaken och inte lika kolsyrad, inte helt olikt kolsyremängden i energidrycker. Den är lite mer lättdrucken helt enkelt.

Innehållsförteckningen är identisk, men de exakta mängderna står ju inte så där kan det vara någon skillnad. Allt som allt så tycker jag inte det är så stor grej och kommer nog inte reagera på att det är den "nya" om någon månad när det är den enda som finns, annat var det när de bytte sötningsmedel i recepten för länge sedan för då tog det tid att vänja sig.

Vad tycker ni andra?

Skribent

Sweclockers hade tydligen gjort ett test också.

https://www.sweclockers.com/forum/post/18957458

Medlem

Har alla butiker "den nya" än är frågan? Ska bli kul att testa. Tycker originalet är alldeles för kolsyrat även om jag tycker det är gott.
Jag undrar varför dom tog bort Coca Cola Life med Stevia, det var min favorit.

Medlem

Tycker lika som dig. Den är lenare i smaken och något lättare kolsyrad. Egentligen tycker jag den smakar precis som Coca Cola Light. Känns nästan som de bara har lanserat Coca Cola Zero på "nytt" med det receptet.
Besviken faktiskt.

Men å andra sidan föredrar jag Pepsi Max så ingen big deal för mig.

Medlem

Såg precis i kväll att circle k närheten jag bor hade nya medans Ica hade gamla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur ser man skillnad på den nya och den "gamla"?

Medlem

Portello skareva!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av AntonKG:

Hur ser man skillnad på den nya och den "gamla"?

Ser ut som vanliga colan bara att texten är svart istället för vit.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ser ut som vanliga colan bara att texten är svart istället för vit.

Ok, skall testas!

Medlem

Tog ett tag innan man fick tag på den utanför Stockholm men nu så! Skulle säga att den nya är helt ok, ett par nackdelar som att den känns lite avslagen och mindre besk vägs mot fördelar så som den lite lenare smaken och starkare eftersmak av cola/karamell snarare än sötningsmedel. Fortfarande betydligt godare än Cola Light.

Medlem

Nu har jag också provat.
Kände ingen speciell skillnad mot tidigare, kanske lite.

Visst om man jämför direkt efter varandra kanske man känner mer skillnad.

Men mycket snack om det här när det egentligen knappt är nån skillnad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kände ingen skillnad i smak. Den är fortfarande godare än Light men sämre än original.

Medlem

Alltså. När jag gjorde ett blindtest med de olika colorna i rumstemperatur så märkte jag knappt någon skillnad.
Nu köpte jag mig en flaska av den nya, fyllde ett glas med is och drack och kände, vad fan är det här?!
Tycker inte alls det är lika gott som innan. Och känns även som att det är mindre kolsyra.

Medlem

Saknar alternativet:
Dricker inte läskeblask.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker de borde släppa en cola med MER kolsyra, det är för lite i den vanliga ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mycket bättre, smakar mindre kemikalier om den.

Medlem

Som storkonsument av gamla cola zero ... fan vad jag kommer tjäna pengar på att inte köpa denna nya ofräscha skitsmak.

Medlem

Cola-Zero väljer jag bara om det inte finns Pepsi Max. Ändra inte Pepsi Max nu

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker de borde släppa en cola med MER kolsyra, det är för lite i den vanliga ibland.

Instämmer, jag dricker i regel med rätt mycket is i så mer kolsyra vore välkommet


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Bara jag som inte märker någon skillnad?

Fragtjuv

Jadu, alltid jobbigt när det blir nytt och jag tycker att den nya inte riktigt har samma punch i smaken. Jag lär ju vänja mig ganska snabbt ändå så det är ju knappast en stor grej, tror jag :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar