Musmatta - Vad vill DU ha för tryck?

Skägg.
10 Chambers
Musmatta - Vad vill DU ha för tryck?

Vi håller på och kollar på att gör en beställning av musmattor men vi vill först göra en sanity check på vad ni i community faktiskt vill ha.

Det enkla, men lite tråkiga är ju logotypen - och den här vi redan pratat om i en annan tråd.. I år firar vi ju dock 25 år, och har tagit fram en snajsig logga för det - skulle det vara mer intressant?

Vad skulle du helst se?


signatur
Medlem

Jag är tråkig, men en clean logga är alltid det bästa!

Mer intressant är materialet, jag saknar de gamla gaming musmattorna i hårdplast!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Jag är tråkig, men en clean logga är alltid det bästa!

Mer intressant är materialet, jag saknar de gamla gaming musmattorna i hårdplast!

Hårdplast, lite knottriga. Väckte halva huset när man hade lan.


signatur
Medlem

En jubileumsvariant hade varit skoj, men så fort det inte är 2021 längre så vill man hellre ha en clean.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

En med 25-års loggan som endast säljs i år. Så det blir lite exklusivt att ha en.

Däremot tycker att de som säljs alltid är för små, jag vill ha en sån där jättestor musmatta typ 1200x600.

Precis som den jag har nu.

Medlem

Jag vill ha en musmatta med Carls tryne på!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag vill ha en i glas. Kör fortfarande med min icematt från 2005. Fan vilken kvalitet det var förr i tiden.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hårdplast, lite knottriga. Väckte halva huset när man hade lan.

Ja exakt! Men jäklar vad det var bra glid på den, med rätt fötter på musen!
Det fanns ett populärt märke, minns inte vad de hette?

Skrivet av schmuttah:

Jag vill ha en i glas. Kör fortfarande med min icematt från 2005. Fan vilken kvalitet det var förr i tiden.

Jag har också haft en Icemat en gång i tiden, var skitnöjd med den! Men jag hade problem med ljudet från den kunde ge mig rysningar ibland, om det kom minsta lilla partikel av något mellan den och musen så var det som att nån hällde isvatten över mig XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

En jubileumsvariant hade varit skoj, men så fort det inte är 2021 längre så vill man hellre ha en clean.

Bra input!

Skrivet av Shadee:

En med 25-års loggan som endast säljs i år. Så det blir lite exklusivt att ha en.

Däremot tycker att de som säljs alltid är för små, jag vill ha en sån där jättestor musmatta typ 1200x600.

Precis som den jag har nu.
https://i.imgur.com/Ak2Qu1a.jpg

Det kommer bli en stor, men kanske inte så stor = ) Och oavsett så ska vi försöka göra dem exklusiva.

Skrivet av marsson90:

Jag vill ha en musmatta med Carls tryne på!

Mitt fejs är skitdåligt som musmatta. För skrovligt.

Skrivet av schmuttah:

Jag vill ha en i glas. Kör fortfarande med min icematt från 2005. Fan vilken kvalitet det var förr i tiden.

Hehe, minnen! Blev tvungen att gräva fram lite gamla artiklar

Sista skriven av yours truly...

Citat:

Du som trodde att Icemat bara fixade sjysst glid till din gnagarvän har från och med idag fel. Musmatteföretaget ska slå sig in på MP3-spelarmarknaden med en helt ny serie, den första produkten heter kort och gott Icemat Audio Mp3-Player. Med en vikt på endast 17 gram, en diameter på 41mm och en tjocklek på 10mm handlar det om en smäcker liten pryl som enligt företaget ska finnas tillgänglig med både 128MB och 256MB minneskapacitet.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Mer intressant är materialet, jag saknar de gamla gaming musmattorna i hårdplast!

Jag håller med, men ändå inte.

Egentligen föredrar jag fortfarande hårdplast musmattor än idag... men det går ju inte att använda i längden. Det fullständigt käkar upp teflonfötterna under musen, och kräver i princip att man byter de var annan vecka eller så. Gör man inte det kan man lika väl ha en bra kvalite tyg/gummi matta istället. Billigare i "drift" och fungerar likvärdigt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra input!

Det kommer bli en stor, men kanske inte så stor = ) Och oavsett så ska vi försöka göra dem exklusiva.

Mitt fejs är skitdåligt som musmatta. För skrovligt.

Hehe, minnen! Blev tvungen att gräva fram lite gamla artiklar

Sista skriven av yours truly...

EVERGLIDE! Så hette dem!

Åååh vilka minnen, BoomSlang 2000! Jag köpte denna svindyra dumhet, fick byta den 2-3 gånger (gratis förvisso) då de hade stora kvalitetsproblem med rullarna.

När BoomSlang collectors edition såldes, den klassiska BoomSLangen fast med optik istället för kula, köpte jag så fort jag kunde kasta pengar på den! Bästa musen jag någonsin haft, ärligt och inte bara nostalgiskt!
Hade kvar Den tills tror det var 4-5 år sedan då jag fick lov att byta då knapparna börjat glappa.

Jäklar vad jag saknar min BoomSlang...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

EVERGLIDE! Så hette dem!

Åååh vilka minnen, BoomSlang 2000! Jag köpte denna svindyra dumhet, fick byta den 2-3 gånger (gratis förvisso) då de hade stora kvalitetsproblem med rullarna.

När BoomSlang collectors edition såldes, den klassiska BoomSLangen fast med optik istället för kula, köpte jag så fort jag kunde kasta pengar på den! Bästa musen jag någonsin haft, ärligt och inte bara nostalgiskt!
Hade kvar Den tills tror det var 4-5 år sedan då jag fick lov att byta då knapparna börjat glappa.

Jäklar vad jag saknar min BoomSlang...

Hehe, jobbade på grossisten som hade agenturen på Razer och därmed nyutgåvan av Boomslang. Det såldes en hel del


signatur
Skrivet av Soulless:

EVERGLIDE! Så hette dem!

Åååh vilka minnen, BoomSlang 2000! Jag köpte denna svindyra dumhet, fick byta den 2-3 gånger (gratis förvisso) då de hade stora kvalitetsproblem med rullarna.

När BoomSlang collectors edition såldes, den klassiska BoomSLangen fast med optik istället för kula, köpte jag så fort jag kunde kasta pengar på den! Bästa musen jag någonsin haft, ärligt och inte bara nostalgiskt!
Hade kvar Den tills tror det var 4-5 år sedan då jag fick lov att byta då knapparna börjat glappa.

Jäklar vad jag saknar min BoomSlang...

Någon borde göra ett special reportage om gamla möss och mouspads. Jag kommer också ihåg den där Everglide mattan som var så ball, jag körde dock med den mycket billigare 3M Precision Mouse Pad, till höger på bilden.

Medlem

Kan annars fixa en logga, I've got tha paint skills...

Säg till om ni vill ha mer Gary Busey.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Kan annars fixa en logga, I've got tha paint skills...

https://i.imgur.com/jAZvGIy.jpg
Säg till om ni vill ha mer Gary Busey.

Givet!


signatur
Medlem

personligen gillar jag alltid minimalistisk design, typ helt svart med en liten logga i ett hörn.

Skribent

Kan vi inte få en musmatta med miniatyrer av alla de där bilder på @Joakim Bennet som postades i en trådstart för ett tag sedan

Many faces of Joakim Bennet eller vad den hette.

Medlem

Trodde det stod "Dryck" först istället för Tryck. Och det var ärligt ingen dålig idé. Hade hellre haft ett flak med FZ Energidryck hemma än Red Bull/Powerking.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

Kan vi inte få en musmatta med miniatyrer av alla de där bilder på @Joakim Bennet som postades i en trådstart för ett tag sedan

Many faces of Joakim Bennet eller vad den hette.

Haha!

Skrivet av Kyrre:

Trodde det stod "Dryck" först istället för Tryck. Och det var ärligt ingen dålig idé. Hade hellre haft ett flak med FZ Energidryck hemma än Red Bull/Powerking.

Vi har ett bra samarbete med Red Bull - Kanske går att göra något där.


signatur
Medlem
Skrivet av wololo:

personligen gillar jag alltid minimalistisk design, typ helt svart med en liten logga i ett hörn.

Jag skulle gärna ta det ännu längre och göra en minimalistisk neutral design helt utan logga (och möjligen sätta loggan på baksidan).

Medlem
Skrivet av wololo:

personligen gillar jag alltid minimalistisk design, typ helt svart med en liten logga i ett hörn.

Samma här! Typ som den klassiska steelseries-mattan fast med FZ loggan istället


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent

En med lite mer friktion, tillverkad och vävd av Gabens skägg. Fy fan vilken elitspelare man skulle bli med den mattan.

Medlem

Äntligen ny FZ musmatta! Den gamla FZ supporter mattan börjar bli sliten och behöver bytas ut så denna lär ju sitta helt perfekt.

Angående tryck så tycker jag personligen att det spelar mindre roll (även om jubileumsloggan känns lite roligare och mer exklusiv).

Medlem
NuZ
Testpilot

Clean logga men stor gärna så den passar min lappboard till konsolen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tycker också att en clean skulle varit nice, mycket gamla minnen som dyker upp när det snackas om Everglide!

Kommer ihåg min Func musmatta som va orange och blå, sedan den där lilla metall klippet som man kunde fästa i musmatta för att hålla i mus kabeln..... de va tider!


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bastard:

En med lite mer friktion, tillverkad och vävd av Gabens skägg. Fy fan vilken elitspelare man skulle bli med den mattan.

Eller så får du köpa en påse.


signatur
Medlem

Calles ansikte, där han ser sådär söt ut

Medlem

Kluven, kompromiss kanske vore att ha en liten jubileumslogga lite diskret i ett hörn? typ https://www.inet.se/produkt/6100434/corsair-gaming-mm100-tyg

Medlem

svartvit version av mount rushmore fast med ansiktena på värdarna från fragzone-fredag, instant buy


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Skriv svar