Apex Legends släppt till Nintendo Switch

Robot
Apex Legends släppt till Nintendo Switch
Medlem

Grymt att de lyckas få in det på konsolen men hade aldrig någonsin fått för mig att köra detta på min Switch i så låg upplösning och FPS. Kommer dock säker bli lyckat hos de som inte har något alternativ och den yngre spelarbasen.

Medlem

Kör du dockat får du 30 bilder per sekund i 720p-upplösning, och bärbart blir det 576p-upplösning utan angiven framerate.

Oj… ingen höjdarprestanda direkt. Men är väl bättre än inget.

Vore kanske intressant om de kunde släppas till mobiler också, med stöd för handkontroll. Men vet inte hur de står sig grafikprestandamässigt mot en Switch. Samtidigt går det ju framåt varje år gällande det.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Grymt att de lyckas få in det på konsolen men hade aldrig någonsin fått för mig att köra detta på min Switch i så låg upplösning och FPS. Kommer dock säker bli lyckat hos de som inte har något alternativ och den yngre spelarbasen.

Nej på TV:n skulle jag inte få för mig att spela via switch. Att plocka upp den handhållet och köra några matcher i soffan när det blir för tråkiga program på TV känns nice. Ska bli intressant att testa hur det fungerar.

Medlem

Testade precis på Switch. Var en grym besvikelse. Trodde det skulle kännas bättre. Är van att köra på ps4. På Switch var det svinsvårt att sikta med joycons och det dåliga flytet. Siktade jag inte in mig på en fiende först innan jag började skjuta så var det kört. Behövde jag flytta siktet gick det tre centimeter för långt sedan tre centimeter fel när jag tryckte tillbaka. Testade med vanliga joycons, 8bitdo SN30+ samt med en Joycon-variant från Amazon. Lika illa med alla... Väldigt lång input lag

Får väl fortsätta testa framöver, kanske var extra dåligt nu när det precis var nytt

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Testade precis på Switch. Var en grym besvikelse. Trodde det skulle kännas bättre. Är van att köra på ps4. På Switch var det svinsvårt att sikta med joycons och det dåliga flytet. Siktade jag inte in mig på en fiende först innan jag började skjuta så var det kört. Behövde jag flytta siktet gick det tre centimeter för långt sedan tre centimeter fel när jag tryckte tillbaka. Testade med vanliga joycons, 8bitdo SN30+ samt med en Joycon-variant från Amazon. Lika illa med alla... Väldigt lång input lag

Får väl fortsätta testa framöver, kanske var extra dåligt nu när det precis var nytt

Återkom gärna med fler intryck, om du spelar mer det vill säga. Är nyfiken.

Gillar verkligen Apex Legends, men till Switch? Känns mest som en gimmick tyvärr.

Medlem

det är ganska roligt till switch, lätt att få frags då det nog bara är små kids och newbs som lirar! haha

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Återkom gärna med fler intryck, om du spelar mer det vill säga. Är nyfiken.

Gillar verkligen Apex Legends, men till Switch? Känns mest som en gimmick tyvärr.

Jag har kört lite mer nu. Funkar väl OK (när jag stängt av Crossplay) men jag känner mig fortfarande lite handikappad. Sen är ju Joycons bedrövliga. Det är en sak som måste bli bättre på nästa Switch. Riktiga styrspakar, vad är det där egentligen, noll sensability första 50mm man rör dem i sidled. När jag tänker på det har Nintendo alltid varit kassa på analoga spakar och kontroller överlag.

1
Skriv svar