PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Har visst haft min Xbox Series X i tre månader nu för de tre månaders gamepass gick ut. Tiden går fort när man har roligt. Kan tipsa om att det fortfarande (10 mars) funkar att köpa tre stycken xbox live gold 12 mån-kort, ladda på 36 mån gold på kontot och sedan uppgradera till gamepass ultimate via länken man kan googla upp (byt ut landskoden i urlen till sv-SE).
Om man uppgraderat för 10 spänn en gång förut på kontot kostar det 135 kr att uppgradera den här gången, men konverteringen är 1:1 så det blir 36 mån förbetalt gamepass ultimate. Mycket prisvärt, 63kr/mån.

(Man måste låta gamepass-prenumerationen gå ut, annars blir konverteringen inte 1:1.)

Medlem

Tror iofs det är vettigare om ni som inte har något egenintresse helt enkelt avstår deltagande.

(Syftar på EGs lottning)

Medlem
Skrivet av Martiin82:

Tror iofs det är vettigare om ni som inte har något egenintresse helt enkelt avstår deltagande.

(Syftar på EGs lottning)

Det är ju bättre givetvis då vinstchanserna ökar för de som är med…
Men få en godhets-stjärna av att ge bort en bokningskod på detta forum lockar nog många.

Medlem

Hur många gissar vi ges bort och hur många tycker, när de väl står där med en extra låda, att ~2000 extra lockar?

Jag är lite cynisk kanske, givet att somliga menar väl. All in all - mina odds ökar utan alla ”altruister” 😉

PS5 ÄNTLIGEN hämtat och igång! Efter mycket om och men så kunde MM fixa fram ett åt mig, plus 500 kr i kompensation... Beställde digitala den 27/9

Medlem
Skrivet av MLundin:

(Order 1/3)
Var: CDON
När: 28/11 2020
Modell: DE
Levererad: 29/11 2020
Kommentar: Beställd till mig själv

(Order 2/3)
Var: Amazon.se
När: 20/11 2020
Modell: DE
Levererad: 8/3 2021
Kommentar: Kompis 1 tog över den här beställningen, uthämtad idag hos ombud

(Order 3/3)
Var: CDON
När: 25/2 2021 (bekräftelsemail 13:13)
Modell: SE
Status: Förbokad, ej levererad)
Kommentar: Beställd åt kompis 2. Sen beställning, cdon säger att de betar av en kö löpande och att den ska levereras under Mars månad.

Och idag anlände den från CDON så polaren glatt kunde hämta ut den på lunchen Det har varit en lång, beroendeframkallande resa men nu hoppar jag av tåget då båda vännerna samt undertecknad har ett varsitt PS5!

Kort historia från gårdagen: CDON 25/2 kändes som ett ”smått osäkert kort” då deras svar var ”vår prognos just nu är mars” blev jag orolig. Skrev då upp mig för EG-lottning (även min kompis) på förmiddagen. Därefter på eftermiddagen lyckades jag knipa en på retrospelsbutiken (beställningslucka på 3 min). Tänkte precis då avboka CDON när det plötsligt plingade till i PostNord-appen från dem. I panik avbokade jag ordern från retrospelsbutiken då de var i full färd med att packa den.

PS. Vill understryka att jag inte tagit ett öre över utgångspris åt mina vänner, snarare tvärtom och stått för frakt själv.

PPS. Förstår att det finns skepticism mot att folk är hederliga i den här tråden, men jag har baskemig sett hjältar här med. Därmed, OM jag får en kod i lotteri går den direkt till en FZ:are (då jag redan skrivit upp mig).

All lycka åt er andra, det märks att marknaden mättas, det kommer fler enheter!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Har skrivit upp mig och hjälper gärna någon på FZ få en för butikspriset på ett eller annat sätt.

Snyggt gjort! Man håller ju tummarna i utlottningen... börjar bli tröttsamt o sitta och uppdatera o vänta på pling i distill

Medlem

Hoppas jag äntligen får en PS5:a idag på Elgigantens utlottning. Har varit med varje gång utan någon lycka. Vill slippa uppdatera här i forumet varje timme, varje dag. Lycka till alla som är med!

Inaktiv

Om någon får en bokningskod över skulle jag vara grymt tacksam om man fick den.
Fast man kanske har mer tur idag Borde väl komma mail snart men glömt vilken tid man fick förra gången.

Medlem

Då får man hoppas på en vinst på Elgiganten idag... Varje gång Netonnet eller CDON släpper så hinner man aldrig köpa...

Annars får jag hoppas Inet får in lite fler leveranser så det händer något med sin beställning

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Om någon får en bokningskod över skulle jag vara grymt tacksam om man fick den.
Fast man kanske har mer tur idag Borde väl komma mail snart men glömt vilken tid man fick förra gången.

De skrev på Instagram att mailen skickas ut strax efter 13!

Medlem

Efter kl 13 cirka om man vinner måste beställning göras innan 21 enheten skickas måndag

Skrivet av anon_176162:

Om någon får en bokningskod över skulle jag vara grymt tacksam om man fick den.
Fast man kanske har mer tur idag Borde väl komma mail snart men glömt vilken tid man fick förra gången.

Inaktiv
Skrivet av abshari:

De skrev på Instagram att mailen skickas ut strax efter 13!

Skrivet av steelbeat:

Efter kl 13 cirka om man vinner måste beställning göras innan 21 enheten skickas måndag

Tackar. Faktiskt lite spännande

Dex
Medlem

Tänkte bara meddela att jag precis fick mail från Mediamarkt att dom har få PS5 som dom släpper klockan 15:00 idag för klubbmedlemmar. Kan ju alltid vara värt ett försök om man inte har fått tag i någon än

https://link.mediamarkt.se/u/gm.php?prm=2JLBNB6PNm_548871644_...

Medlem
Skrivet av Dex:

Tänkte bara meddela att jag precis fick mail från Mediamarkt att dom har få PS5 som dom släpper klockan 15:00 idag för klubbmedlemmar. Kan ju alltid vara värt ett försök om man inte har fått tag i någon än

https://link.mediamarkt.se/u/gm.php?prm=2JLBNB6PNm_548871644_...

Låter kul, säkert runt 5st konsoller och flera hundra som tävlar om vem som är snabbast på att slutföra en beställning...

Hoppas, hoppas, hoppas...


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Där kammade vi hem den från EG! Nu lämnar jag, lycka till!

Medlem

Negativt svar för fjärde gången

Medlem

Fan vad trött jag blir....................

Medlem

Grattis till er som vann, själv kommer jag sluta följa tråden nu och acceptera att min beställning från komplett.se kommer komma någon gång i år. Ingen vits o sitta o glo varje dag o hoppas.

Inaktiv

Fjärde gången nit Jag ger upp. Om någon fick en kod över skulle jag vara tacksam.

Medlem

Inte min tur idag heller! Men ny lottning på DE bösta vecka hos EG va?

Medlem

Femte gången nit, bara vänta till nästa om en månad då.

Medlem

Fick e-post nyss ja vann😁😁😁 lycka till alla andra

SoL
Medlem

Femte gånge gillt, plötsligt händer det!

Medlem

Ännu en nitlott


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Någon som har en kod från EG över? Hade inte turen med mig idag😩

Medlem

Lyckades vinna den här gången. Nu har jag en polare som precis fyllde år som är glad. Grattis på födelsedagen, du får äran att betala 5990kr för en produkt! Lite sjuk födelsedagspresent när jag tänker efter.

Medlem

Blev inget nu heller, börjar kännas hopplöst😵

Medlem
Skrivet av pinky:

Lyckades vinna den här gången. Nu har jag en polare som precis fyllde år som är glad. Grattis på födelsedagen, du får äran att betala 5990kr för en produkt! Lite sjuk födelsedagspresent när jag tänker efter.

Hehe, försöker lika här med present till brors son och dotter som fyller år nu i månaden på samma dag. Men då betalar jag en del om man lyckas få tag i någon på MM. EG lottning är inte min grej, det faller aldrig in.

Skriv svar