Trailerläckan från Elden Ring kan ha skjutit upp gameplay-premiären till juni

Robot
Trailerläckan från Elden Ring kan ha skjutit upp gameplay-premiären till juni

Detta menar en ofta pålitlig insider.

#elden-ring


Medlem

Härligt när man har något att skylla på så att man kan skjuta upp sin premiär.

Avstängd

Jag verkar ha missat något angående elden ring...
Kan någon förklara varför så många är så hypeade över spelet? Vad är det som driver hypen?

Och nej jag skojar/trollar inte. Jag har helt genuint ingen som helst aning.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Härligt när man har något att skylla på så att man kan skjuta upp sin premiär.

De har väl inte skjutit upp någon premiär. De har ju inte påannonserat någon än. Och inte skyller de på något heller, de är bara nån som sitter och gissar och påstår saker.

Sen kan det mycket väl ha blivit uppskjutet bakom kulisserna. Jag menar, vilket premiär har kommit ut som planerat under de senaste årets händelser.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Jag verkar ha missat något angående elden ring...
Kan någon förklara varför så många är så hypeade över spelet? Vad är det som driver hypen?

Och nej jag skojar/trollar inte. Jag har helt genuint ingen som helst aning.

Ett nytt From software spel Var ju likadant inför BB, DkS 2 och 3 också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Ett nytt From software spel Var ju likadant inför BB, DkS 2 och 3 också

Skrivet av lerb:

From Software har ett bra track-record och kombinerat med George R. R. Martin så uppstår då lätt hype. Det är min tolkning.

Aaah. Därför jag mer eller mindre inte orkat bry mig alltså. Kanske undermedvetet förtränger. Ett spel jag troligtvis aldrig kommer att spela helt enkelt. Inte min grej bara.

Kul för alla ni som förstår, bättre än mig, storheten i dessa lir och som har något spännande att se fram emot.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Bra att de tar sin tid. De har tryckt ut mästerliga titlar i en väldans fart vilket är fruktansvärt imponerande i en tid då många av de bästa spelen från andra utvecklare krävt närmare ett decennium för att bli klara

Demons souls 2009
Dark souls 2011
Dark souls 2, 2014
Bloodborne 2015
Dark souls 3, 2016
Sekiro 2019

Medlem
Skrivet av Checker:

Aaah. Därför jag mer eller mindre inte orkat bry mig alltså. Kanske undermedvetet förtränger. Ett spel jag troligtvis aldrig kommer att spela helt enkelt. Inte min grej bara.

Kul för alla ni som förstår, bättre än mig, storheten i dessa lir och som har något spännande att se fram emot.

De spelen är inte för alla men de har en extremt stor och tight fanbase som älskat nästan allt de släppt sen Demon's Souls. Dark Souls 2 är väl det som fått sämst kritik men de flesta håller ändå med om att det fortfarande är ett bra spel. Utan tvekan de bästa spelen som finns imo.

Deras spel är för både PvE, PvP, Co-op och single player spelare och det finns väldigt med lore och memes om spelen också. Därför all hype

Medlem
Skrivet av Checker:

Aaah. Därför jag mer eller mindre inte orkat bry mig alltså. Kanske undermedvetet förtränger. Ett spel jag troligtvis aldrig kommer att spela helt enkelt. Inte min grej bara.

Kul för alla ni som förstår, bättre än mig, storheten i dessa lir och som har något spännande att se fram emot.

Om du har ett PS5, gör dig själv en tjänst och införskaffa Demons Souls. Det är en väldigt bra inkörning till souls-serien då det är ganska lätt jämnfört med andra spel i genren. Dessutom är det makalöst vackert och flyter på som en oljad blixt.

Kom ihåg att inte ge upp om du dör, prova igen och till slut kommer du förstå magin


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Dengode:

Bra att de tar sin tid. De har tryckt ut mästerliga titlar i en väldans fart vilket är fruktansvärt imponerande i en tid då många av de bästa spelen från andra utvecklare krävt närmare ett decennium för att bli klara

Demons souls 2009
Dark souls 2011
Dark souls 2, 2014
Bloodborne 2015
Dark souls 3, 2016
Sekiro 2019

King's Field. 1996.
King's Field II. 1996.
Shadow Tower. 1999.
Eternal Ring. 2000.
King's Field IV. 2001.
Shadow Tower Abyss. 2003.

Medlem

Enligt Lance McDonald(ska tydligen ha en del kontakter inom FromSoftware) ska detta med en mars-reveal aldrig ha hänt överhuvudtaget.

"Elden Ring was never going to be revealed in March and the leaks haven’t caused any plans to change. People are just using the leaks as an excuse as for why their inaccurate predictions aren’t coming true."

Så detta med att läckorna skulle ha med det att göra verkar inte stämma.

Hade personligen verkligen velat se spelet nu i mars, men vad gör ytterligare lite väntan, jag har redan gått hollow.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av theBoosing:

Om du har ett PS5, gör dig själv en tjänst och införskaffa Demons Souls. Det är en väldigt bra inkörning till souls-serien då det är ganska lätt jämnfört med andra spel i genren. Dessutom är det makalöst vackert och flyter på som en oljad blixt.

Kom ihåg att inte ge upp om du dör, prova igen och till slut kommer du förstå magin

Har ingen Ps5 ännu... Men Bloodborne ligger i mitt spelbibliotek från tidigare (PsPlus). Kanske borde ge det en chans då alltså.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Har ingen Ps5 ännu... Men Bloodborne ligger i mitt spelbibliotek från tidigare (PsPlus). Kanske borde ge det en chans då alltså.

BloodBorne är lite annorlunda mot för Dark souls spelen. I Souls spelen kan du tanka och köra tung rustning och stor jäkla sköld medan BB tjänar du på att köra aggresivt. Dock skulle jag säga att BB är lättare. Klarade hälften av bossarna på första försöket vilket inte hänt i Souls spelen. Tror nästan jag hade mest problem med första bossen då man knappt såg vad som hände då det är trångt där man slåss och han....... eller hon är stor.

Medlem
Skrivet av LeoCross:

King's Field. 1996.
King's Field II. 1996.
Shadow Tower. 1999.
Eternal Ring. 2000.
King's Field IV. 2001.
Shadow Tower Abyss. 2003.

Poängen är att det är imponerande att de på 10 talet kunnat hålla den takten med så pass bra spel vartannat år. På 00-talet sket ju även rockstar ur sig mästerverk vartannat år.

NuZ
Testpilot
Skrivet av BooliBoo:

BloodBorne är lite annorlunda mot för Dark souls spelen. I Souls spelen kan du tanka och köra tung rustning och stor jäkla sköld medan BB tjänar du på att köra aggresivt. Dock skulle jag säga att BB är lättare. Klarade hälften av bossarna på första försöket vilket inte hänt i Souls spelen. Tror nästan jag hade mest problem med första bossen då man knappt såg vad som hände då det är trångt där man slåss och han....... eller hon är stor.

BB är inte lätt men om man jämför med DS eller DkS så är det lättare iaf. Sekiro är bra svårt också för äldre herrar som mig med parry timingen har färre frames


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

BB är inte lätt men om man jämför med DS eller DkS så är det lättare iaf. Sekiro är bra svårt också för äldre herrar som mig med parry timingen har färre frames

Skulle snarare säga att det inte går att generalisera svårighetsgraden på det sättet i Froms spel. Det är högst individuellt vilket tempo och vilken spelstil som passar dig bäst. Jag kan i princip spela hela Dark Souls genom att köra parry/repost på varenda fiende från första till Gwyn. Även Bloodborne passade mig som handen i handsken. DS2, DS3 och Sekiro blev jag dock aldrig riktigt ett med tajmingen vilket gör dem svårare för mig. Däremot går det i DS2/3 att välja en annan spelstil som i sin tur underlättar.

Medlem
Skrivet av vamp:

Skulle snarare säga att det inte går att generalisera svårighetsgraden på det sättet i Froms spel. Det är högst individuellt vilket tempo och vilken spelstil som passar dig bäst. Jag kan i princip spela hela Dark Souls genom att köra parry/repost på varenda fiende från första till Gwyn. Även Bloodborne passade mig som handen i handsken. DS2, DS3 och Sekiro blev jag dock aldrig riktigt ett med tajmingen vilket gör dem svårare för mig. Däremot går det i DS2/3 att välja en annan spelstil som i sin tur underlättar.

Helt enig här! Alla har olika problem med spelen. Sekiro var helt klart svårast för mig då jag aldrig varit särskilt bra på parry-tajmingen. BB älska jag dock, då jag är jävligt bra på att dodge:a, så det passa mig sjukt bra!

Håller på med Demons Souls nu på ps5, spelade det på ps3 också. Och det är ju helt förträffligt!

OT: Glädjer mig som ett barn på julaftons morgon till Eldern Ring!

Medlem

Rösten i trailern låter som han som spelar karaktären Marcus Inaros i "the expanse"

Medlem
Skrivet av NuZ:

BB är inte lätt men om man jämför med DS eller DkS så är det lättare iaf. Sekiro är bra svårt också för äldre herrar som mig med parry timingen har färre frames

Har inte lirat Sekiro än men ska ta tag i det också hade jag tänkt. Kanske köper det på påsk rean på steam. Nä, lätt är väl att ta i om from softwares spel men BB funkade kanske bättre för mig även om jag bara lirade igenom det en gång. Men reflexerna blir sämre och sämre tyvärr och tålamodet med det när det gäller svårare spel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av BooliBoo:

Har inte lirat Sekiro än men ska ta tag i det också hade jag tänkt. Kanske köper det på påsk rean på steam. Nä, lätt är väl att ta i om from softwares spel men BB funkade kanske bättre för mig även om jag bara lirade igenom det en gång. Men reflexerna blir sämre och sämre tyvärr och tålamodet med det när det gäller svårare spel.

En resa att minnas! Lycka till


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

BB är inte lätt men om man jämför med DS eller DkS så är det lättare iaf. Sekiro är bra svårt också för äldre herrar som mig med parry timingen har färre frames

Kan aldrig bestämma mig vilket jag tycker är svårast. Dark Souls eller BB. BB är DEFINITIVT svårare än DS1 och jag skulle nog säga samma om DS2 dock är DS2s DLC rätt så svårt. Orphan of Kos är nog den svåraste bossen i alla Soulsborne spel enligt mig med Darkeater Midir på andra plats. Älskar de två bossarna. Midir var svårare än Orpahn på mitt first try men Orphan är svårare nu när jag lärt mig Midir. På min andra genomspelning tog jag mig igenom DLCt rätt så enkelt, sen kom Orphan.... Tror jag dog fler gånger då än vad jag gjorde första gången jag mötte honom.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Kan aldrig bestämma mig vilket jag tycker är svårast. Dark Souls eller BB. BB är DEFINITIVT svårare än DS1 och jag skulle nog säga samma om DS2 dock är DS2s DLC rätt så svårt. Orphan of Kos är nog den svåraste bossen i alla Soulsborne spel enligt mig med Darkeater Midir på andra plats. Älskar de två bossarna. Midir var svårare än Orpahn på mitt first try men Orphan är svårare nu när jag lärt mig Midir. På min andra genomspelning tog jag mig igenom DLCt rätt så enkelt, sen kom Orphan.... Tror jag dog fler gånger då än vad jag gjorde första gången jag mötte honom.

Haha ja Darkeater är inte att leka med


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

ZF
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Om du har ett PS5, gör dig själv en tjänst och införskaffa Demons Souls. Det är en väldigt bra inkörning till souls-serien då det är ganska lätt jämnfört med andra spel i genren. Dessutom är det makalöst vackert och flyter på som en oljad blixt.

Demons är bara lättare än Dark om man inte spelat något av dem innan.

Grejen med Demons är att det finns än mer mekanik att utnyttja ihop med inte helt lysande balans än i Dark. Men det vet man ju inte om när man går in i endera av dem helt förutsättningslöst.

Och då är nog snarare Demons inledningsvis värre av samma anledningar som Bloodborne.

1
Skriv svar