Hyr SF Bio för gaming

Hyr SF Bio för gaming

Såg att SF bio har börjat hyra ut sina biografer för spelande. 1500 kr för två timmar. Tänkte bara slänga upp det här om någon blir sugen!

https://www.filmstaden.se/nyhet/NCG74323/hyr-bio-svenska-bio

Medlem

Intressant! Kul att det finns.

Hmm, vad ska man kolla på om man har en egen biograf för sig själv?
Hmm, 8 biljetter. Det borde väl landa på ungefär 1500-1600 kr?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Coolt, men vad skulle man spela? Funderar på typ Elite Dangerous eller nåt annat liknande rymdspel, fast då hade Cosmonova varit häftigast.
Eller typ Resident Evil 7 med folk som inte spelat det, då blir det lite som en skräckfilm.
Outward split-screen kanske.

Avstängd

Ooooh... Körde Rainbow Six Vegas 2 split screen på 360 med en polare på en biograf back in the good old days.
Extraknäckte som biografmaskinist så kvällarna vi inte visade någon film blev det spelkväll istället


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Sim City 2000 på bio =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För en herrans massa år sedan fick jag lira en NHL match mot en kompis på stora salongen på SF i umeå! Playstation...2 typ? Minns faktiskt inte. Det var mäktigt som sejtan iaf!

Idag skulle jag gärna mysa ner mig i en stol i biosalongen och titta på när nån spelar igenom RDR2 eller Witcher 3!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bra (och kul) affärsidé i rådande tider! Tack för tipset


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Skrivet av Hanzo:

Intressant! Kul att det finns.

Hmm, vad ska man kolla på om man har en egen biograf för sig själv?
Hmm, 8 biljetter. Det borde väl landa på ungefär 1500-1600 kr?

Precis. 1500 för två timmar, därefter 650 kr timman. Kolla här.

https://boka.svenskabio.se/bokaspel.php

Medlem

Kul idé! Jag undrar hur de löser det rent tekniskt, skall man ta med sin egen konsol eller dator och koppla in på något sätt? Borde bli rätt långa kablar i någon ände. Det är också intressant hur högt input lag det är, om det är spelbart

Skrivet av Soulless:

För en herrans massa år sedan fick jag lira en NHL match mot en kompis på stora salongen på SF i umeå! Playstation...2 typ? Minns faktiskt inte. Det var mäktigt som sejtan iaf!

Idag skulle jag gärna mysa ner mig i en stol i biosalongen och titta på när nån spelar igenom RDR2 eller Witcher 3!

RDR2 eller Last of us II vore ju extremt häftigt!

Skrivet av Zisid:

Kul idé! Jag undrar hur de löser det rent tekniskt, skall man ta med sin egen konsol eller dator och koppla in på något sätt? Borde bli rätt långa kablar i någon ände. Det är också intressant hur högt input lag det är, om det är spelbart

Står på bokningssidan:

"Boka egen biosalong och spela med dina vänner. Tag med din spelkonsol så kopplar vi in den mot bions stora duk och maffiga ljud."

Bra fråga. Antar att man får spela i någon av de mindre salongerna, sitta långt upp och då borde de trådlösa kontrollerna funka? Men input lag vet jag inte.

Skribent
Skrivet av Soulless:

För en herrans massa år sedan fick jag lira en NHL match mot en kompis på stora salongen på SF i umeå! Playstation...2 typ? Minns faktiskt inte. Det var mäktigt som sejtan iaf!

Idag skulle jag gärna mysa ner mig i en stol i biosalongen och titta på när nån spelar igenom RDR2 eller Witcher 3!

Har jag också gjort i Umeå, vi spelade NHL och Halo Deathmatch splitscreeb fyra spelare. Har för mig det inte var så dyrt att hyra salongen heller. Det var billigare än 1500 kr i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar