PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Gaara:

Mest rättvist är ju om man redan har en Ps5 så avstår man från att vara med i EG utlottning så behövande har större chans att vinna.

Jag fick bekräftelse på min PS5 samma dag jag reggade mig på elgiganten, är det verkligen så orättvist när jag sedan gav ut koden här på FZ?

Medlem

Det ser ut som att den fortfarande går att beställa på MediaMarkt om man är inloggad klubbmedlem...

Medlem
Skrivet av Emret:

Det ser ut som att den fortfarande går att beställa på MediaMarkt om man är inloggad klubbmedlem...

Nopp det går ej.

Medlem

Exakt! När man försöker lägga till kommer texten upp: varan finns ej i webblager eller ditt valda varuhus

Medlem
Medlem

Testade igen nu, samma sak kunde inte läggas till.

Medlem

Jaha det blir fel när man kommer till att välja leveransalternativ

Medlem
Beställa EG

Tjena

Väntar på mitt PS5 SE beställt på Inet 200916 och har följt tråden här ett tag. Verkar som att det går att beställa från Elgiganten nu. Dock till det gentila priset av 99 999 SEK Har lagt en order och fått bekräftelse, förväntad leverans 16/3. Får se hur det utvecklar sig...

Medlem

Beställde precis PS5 hos MM så verkar finnas fler !

Medlem
Skrivet av David11:

beställde precis ps5 hos MM så verkar finnas fler !

Jag beställde direkt efter jag sett ditt meddelande och verkar ha fått min. Fick nyss orderbekräftelse
Tusen tack!

Medlem

Suttit och provat sedan 19 tiden men lyckas inte och sedan 20 står det fullbokad på mm

Medlem
Skrivet av vic viper:

Jag fick bekräftelse på min PS5 samma dag jag reggade mig på elgiganten, är det verkligen så orättvist när jag sedan gav ut koden här på FZ?

Inte hela världen nej, men mer rättvist att någon annan i EG dragning vinner ja.

Medlem

Jag är sjukt taggad hoppas verkligen att min order hos mediamarkt levereras. Är lite nojig, trots orderbekräftelse.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Yes! Kunde med handla nu och fått bekräftelse via mail. Håller tummarna nu för att det inte är någon bugg.

Inaktiv

Lyckades boka en och betala med på Media. Får hoppas att dem kommer då med. Men nu verkar det vara stoppat igen. Sweeet att man "mest troligt" fick bränna 5990kr Måste verkligen säga, om jag nu får den men även om inte, att jag verkligen föredrar MM system att släppa på lite enheter då och då jämnfört med Elgigantens jävla lotterisystem. Spelar på eurojackpot, det räcker för mig.

Medlem

Ja vi lär väl se i morgon om det går iväg någon order eller inte. Är ju dock ett etablerat företag så om det blivit någon miss så betalas väl pengarna tillbaka får man anta :-).

Inaktiv
Skrivet av Thonybj:

Ja vi lär väl se i morgon om det går iväg någon order eller inte. Är ju dock ett etablerat företag så om det blivit någon miss så betalas väl pengarna tillbaka får man anta :-).

Lite så jag tänkte. Om det är någon datamiss så ligger man ute med 6 papp i någon dag. Inte direkt hela världen. Hållit på att uppdatera MM hemsida med jämna mellanrum hela dagen.

Medlem
Skrivet av MacKenobi:

Tjena

Väntar på mitt PS5 SE beställt på Inet 200916 och har följt tråden här ett tag. Verkar som att det går att beställa från Elgiganten nu. Dock till det gentila priset av 99 999 SEK Har lagt en order och fått bekräftelse, förväntad leverans 16/3. Får se hur det utvecklar sig...

Lycka till! ordern kommer makuleras, eftersom 99 999 krs priset är för de som får en kod via utlottningen, och därmed får normala priset. Annars, grattis om du får betala 99 999!

Medlem
Skrivet av Lucas765:

Anklaga någon om du är säker för jag gick med i fz.se idag.

TVIVEL. Kändes gamla kontot förbrukat?

Medlem

99.999kr då är man verkligen desperat på PS5
Då kan man lika gärna köpa av scalpers

Skrivet av roberth:

Lycka till! ordern kommer makuleras, eftersom 99 999 krs priset är för de som får en kod via utlottningen, och därmed får normala priset. Annars, grattis om du får betala 99 999!

Medlem
Skrivet av MacKenobi:

Tjena

Väntar på mitt PS5 SE beställt på Inet 200916 och har följt tråden här ett tag. Verkar som att det går att beställa från Elgiganten nu. Dock till det gentila priset av 99 999 SEK Har lagt en order och fått bekräftelse, förväntad leverans 16/3. Får se hur det utvecklar sig...

Så här står det hos Elgiganten:
"Just nu pågår en utlottning om vem som ska få köpa PS5 till 5990. 99999 är inte det riktiga priset. Observer att det endast går att köpa PS5 genom utlottningen. Max 1 beställning per kund/hushåll. Vi förbehåller oss rätten att radera ordrar"

Så du lär inte få något, inte ens för 99.999kr.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Så här står det hos Elgiganten:
"Just nu pågår en utlottning om vem som ska få köpa PS5 till 5990. 99999 är inte det riktiga priset. Observer att det endast går att köpa PS5 genom utlottningen. Max 1 beställning per kund/hushåll. Vi förbehåller oss rätten att radera ordrar"

Så du lär inte få något, inte ens för 99.999kr.

Jag läste på deras Instagram (i kommentarerna) att koderna som inte blev inlösta innan kl 21 skulle lottas ut fredag. Så jag gissar att det är några få som lottad fram från tidigare anmälda. Jag vet dock inte säkert

Medlem

Naturligtvis försenade EG leverans tills nästa onsdag...så ingen playstation-helg-fest

Medlem
Skrivet av alx242:

Naturligtvis försenade EG leverans tills nästa onsdag...så ingen playstation-helg-fest

De skrev från början att de skickar i början av nästa vecka.

Medlem

Mail från MM att dom lämnat in min ps5 till posten. Så nästa vecka bör man få den

Medlem
Skrivet av Dex:

Tänkte bara meddela att jag precis fick mail från Mediamarkt att dom har få PS5 som dom släpper klockan 15:00 idag för klubbmedlemmar. Kan ju alltid vara värt ett försök om man inte har fått tag i någon än

https://link.mediamarkt.se/u/gm.php?prm=2JLBNB6PNm_548871644_...

Tusen tack för denna post! Efter alla "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" från Elgiganten så kändes det inte troligt att man skulle få tag på en PS5 den närmaste tiden. Men nu har det dykt upp mail från Mediamarkt att beställningen är skickad, så det känns rätt säkert nu.

Åter igen, stort tack!

Medlem

Jag vill också tacka Dex för tipset om MM! Vågade inte glädjas innan mail från Postnord nyss damp ner!
Precis som er andra är jag en flerfaldig förlorare i elgiganten lotteriet.

Medlem

MM har skickat min nu, kompisen fick hem sin redan idag

Medlem
Skrivet av McRobert:

De skrev från början att de skickar i början av nästa vecka.

Jo jag antog att jag hoppades på för mycket

Medlem

Vilken tid gick era beställningar igenom på MM igår? Har inte fått en sån mejl än😰

Skriv svar