Iron Gate svarar på era Valheim-frågor!

Robot
Iron Gate svarar på era Valheim-frågor!

"Jag tror att vi skulle ha sålt 200k exemplar första veckan i det mest optimistiska scenariot." och fler intressanta svar från succéskaparna.

#henrik-törnqvist, #intervju, #valheim


Medlem

Steam visar 30 timmar på Valheim, jag skulle ju bara testa lite snabbt om det var något jag gillade.... Hoppsan


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Citat:

Vi har inga planer att ändra på den visuella stilen.

Jag måste bara krypa till korset och erkänna att jag helt ändrat åsikt efter 40+ timmars spelande. Grafiken är, som många andra sagt, helmysig och fungerar perfekt. Inget behövs förbättras där.

Medlem

Lite tråkigt att så många vill göra ett redan enkelt spel ännu enklare.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Dom kan ju börja med att nerfa spawn raten på graydwarf och greylings as jobbiga, är som knott och mygg när man stor där och hugger sten. Blackforest delen är förskräcklig 20 tal st kommer stup i kvarten.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Dom kan ju börja med att nerfa spawn raten på graydwarf och greylings as jobbiga, är som knott och mygg när man stor där och hugger sten. Blackforest delen är förskräcklig 20 tal st kommer stup i kvarten.

Men alltså, tyckte också det var ett jävla spawnande på dem tills jag hittade deras spawn-pryl. Högg sönder den så blev det nice


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tycker att det är lite omodernt 2021 att inte ha ett analysverktyg för mäta beteenden i deras spel. Mycket besviken på det faktiskt.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Men alltså, tyckte också det var ett jävla spawnande på dem tills jag hittade deras spawn-pryl. Högg sönder den så blev det nice

Det här kan ju inte stämma. Har dödat alla spawners på min main ö men dom kommer förbaskat hela tiden och förstör spelupplevelsen.

Medlem

Att man kommer behöva starta upp nya världar när det släpps nya biomer känns ju lite tråkigt. Man har ju lagt en ansenlig mängd tid på sin by och fler timmar lär det ju bli innan en ny biom släpps.

Medlem

Efter 76 timmar har jag och polaren ledsnat, vi kom till Swamp och en del Iron men sedan tog det stopp kände vi, visste inte vad vi skulle göra typ

Jag var riktigt hungrig efter nytt content men det är nog snarare vi som inte passar med denna typen av spel kanske snarare än att spelet är magert, för det är det ju egentligen inte :/

Medlem

Jag, sonen, brorsan, brorsöner, och vänner spelar på en dedikerad server. Själv har jag inte så jättemycket tid att spela. Men det har ändå blivit ett 30-40-tal timmar ifrån min del den senaste månaden, sen har sonen spelat ytterliggare 20-30 timmar. För min del har det blivit en massa massa byggande, jag har knappt varit djupare än mörka skogen. De andra har ju haft ihjäl en drake och flyttat ut till slätten och odlar grejer.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

150 timmar...

Såg nya saker igår efter denna speltid som var helt sjukt. Aldrig fått invasion av swamp monster i meadows plus hitta en jättemonsterby med stora och många hus.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Efter 76 timmar har jag och polaren ledsnat, vi kom till Swamp och en del Iron men sedan tog det stopp kände vi, visste inte vad vi skulle göra typ

Jag var riktigt hungrig efter nytt content men det är nog snarare vi som inte passar med denna typen av spel kanske snarare än att spelet är magert, för det är det ju egentligen inte :/

När ni gjort allt med iron, o sen tagit boss tre, då har ni klarat halva spelet. Finns rätt mycket kvar

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Men alltså, tyckte också det var ett jävla spawnande på dem tills jag hittade deras spawn-pryl. Högg sönder den så blev det nice

Dom spawnar utan deras spawn punkt och kommer 3 och 3 och springer runt och kastar sten på en, och du jagar dom o försöker hugga ner dom med yxan och du missar hela tiden och stamina baren försvinner direkt.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Dom spawnar utan deras spawn punkt och kommer 3 och 3 och springer runt och kastar sten på en, och du jagar dom o försöker hugga ner dom med yxan och du missar hela tiden och stamina baren försvinner direkt.

Jo, det stämmer nog. Fick erfara detta deluxe igår. Så fort man skall veva ner dom så har dom aktat sig. JÄVLAR vad irriterande dom är


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av totte1015:

Efter 76 timmar har jag och polaren ledsnat, vi kom till Swamp och en del Iron men sedan tog det stopp kände vi, visste inte vad vi skulle göra typ

Jag var riktigt hungrig efter nytt content men det är nog snarare vi som inte passar med denna typen av spel kanske snarare än att spelet är magert, för det är det ju egentligen inte :/

Vi har inte kört igenom hela spelet än, men grundupplägget verkar vara detsamma hela tiden: Utforska och hitta bossen för biomen. Få reda på vad som behövs för summon samt skaffa lite utrustning med mera från biomen på vägen. Döda bossen och få något som behövs i nästa biome. Hugin guidar väldigt tydligt på vägen också. Det som kan vara lurigt är att hitta bossarna, men brukar ske naturligt medan man utforskar och skaffar utrustning från en biome.

Sen kan man ju så klart göra spelet till lite vad man vill. Vissa av mina vänner bygger mest på en gigantisk bas, medan andra är mer målinriktade och försöker min/maxa progression. Själv älskar jag att springa runt och utforska och kommer nog inte vara nöjd fören jag utforskat hela kartan och fått bort all grått(brunt)

Medlem

Angående att nya seeds kan behövas är det så klart tråkigt, samtidigt ser jag det lite som Minecraft där en av tjusningarna är att börja om på nytt. Det jag undra är dock om det gäller biomes som redan finns i spelet fast tomma eller helt nya biomes? En möjlighet är också att låta spelarna få ett val att lägga till nya biomes genom att göra om en del av en seed, men det kan vara tekniskt utmanande. Inget jag skulle fokusera på som utvecklare i early access i alla fall, men kanske när spelet är i full release. Fast man kan ju packa ihop alla sina grejer och ta med dem till en ny seed. Det är bara basen man får lämna kvar.

Medlem

Ändra för fasen inte hur portalerna funkar bara, många av de mest minnesvärda äventyren kommer från att försöka frakta tillbaka metallerna till sin bas!

Hade även varit kul att få testa på fisket någon gång, efter 70 timmars speltiden och den tillfälligt sista bossen nere så har jag och polarna fortfarande inte sett röken av Haldor (Merchant). Kanske något sätt att spåra honom på hade varit bra?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jo, det stämmer nog. Fick erfara detta deluxe igår. Så fort man skall veva ner dom så har dom aktat sig. JÄVLAR vad irriterande dom är

Helt jävla sjukt så störande hehe
Ajja, tur att spelet i sig är bra nog för att man kan leva med det där ett tag till

Medlem

Jag tycker att combat i Valheim ser så otroligt tråkigt ut. Finns det någon publik roadmap att ta del av där man kan se om saker som detta kommer att hamna under luppen?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade även varit kul att få testa på fisket någon gång, efter 70 timmars speltiden och den tillfälligt sista bossen nere så har jag och polarna fortfarande inte sett röken av Haldor (Merchant). Kanske något sätt att spåra honom på hade varit bra?

På vissa seeds så kan det vara sjukt svårt att hitta Haldor. Men om det är något tips så är han alltid i Black Forest, och kommer man bara hyfsat nära så kommer det komma upp en "påse" på kartan långt innan man ser honom fysiskt.

P.s. Fisket är verkligen inget att se fram emot i nuvarande skick.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

På vissa seeds så kan det vara sjukt svårt att hitta Haldor. Men om det är något tips så är han alltid i Black Forest, och kommer man bara hyfsat nära så kommer det komma upp en "påse" på kartan långt innan man ser honom fysiskt.

P.s. Fisket är verkligen inget att se fram emot i nuvarande skick.

Tack, jag kände till dessa detaljerna och vi har aktivt letat som fasen på servern, åkt båt längst med kusterna till black forest och t.o.m sprungit genom en massa olika black forests. Nu är det inte bara fisket i sig jag är ute efter utan vill kunna crafta och upptäcka allt i spelet, där han har några unika ingredienser.

Medlem

Efter 6 utforskade swamps utan något järn har jag ledsnat och inte ens varit sugen på att starta spelet på ett par veckor. Kanske gör ett sista försök innan spelet förpassas till den digitala sophögen...

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ändra för fasen inte hur portalerna funkar bara, många av de mest minnesvärda äventyren kommer från att försöka frakta tillbaka metallerna till sin bas!

Hade även varit kul att få testa på fisket någon gång, efter 70 timmars speltiden och den tillfälligt sista bossen nere så har jag och polarna fortfarande inte sett röken av Haldor (Merchant). Kanske något sätt att spåra honom på hade varit bra?

Hade samma problem i min första värld. I min nuvarande är han några hundra meter bort från min huvudbas.
Han var i närheten av den andra bossen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Attans, min fråga kom inte med.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Hade samma problem i min första värld. I min nuvarande är han några hundra meter bort från min huvudbas.
Han var i närheten av den andra bossen.

Inte alls avis, haha.

Får väl helt enkelt fortsätta leta, trots att man har gjort det mesta som kan göras i spelet redan och har t.o.m utforskat hela vägen till Mistlands och Ashlands.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Inte alls avis, haha.

Får väl helt enkelt fortsätta leta, trots att man har gjort det mesta som kan göras i spelet redan och har t.o.m utforskat hela vägen till Mistlands och Ashlands.

Jag kan ju lägga upp min seed här och kanske en screenshot på kartan så borde du hitta honom på en kvart eller nåt?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag kan ju lägga upp min seed här och kanske en screenshot på kartan så borde du hitta honom på en kvart eller nåt?

Jag uppskattar förslaget och har sett andra seeds online med där han ska vara väldigt nära startpunkten, men vi har bestämt oss för att inte "fuska" och försöka hitta honom på rätt sätt i vår egen värd, även om det för tillfället är väldigt kämpigt.

Tack ändå!

Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Efter 6 utforskade swamps utan något järn har jag ledsnat och inte ens varit sugen på att starta spelet på ett par veckor. Kanske gör ett sista försök innan spelet förpassas till den digitala sophögen...

Säker på att du söker efter järn på rätt sätt? Alla metaller är inte veins i marken...

Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Efter 6 utforskade swamps utan något järn har jag ledsnat och inte ens varit sugen på att starta spelet på ett par veckor. Kanske gör ett sista försök innan spelet förpassas till den digitala sophögen...

Då har du gjort något fel, du ska ner i kryptorna i Swamps för att hitta detta. Har hittat kryptor i näst intill varje Swamp jag varit i och i de lite större finns de överallt, kan stå vid en krypta och titta runt och se 4 andra bara därifrån.

12
Skriv svar