PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Essi088:

Vilken tid gick era beställningar igenom på MM igår? Har inte fått en sån mejl än😰

Inte jag heller än så länge. Min orderbekräftelse kom 15:58. Polaren beställde efter mig och ringde deras kundtjänst imorse, och enligt dem såg allt bra ut.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Idag fick farsan en kod från Elgiganten 😱

Inaktiv
Skrivet av Essi088:

Vilken tid gick era beställningar igenom på MM igår? Har inte fått en sån mejl än😰

21,33. Med tankte på att det antagligen ska packas flera tusen st så kan det nog ta ett tag innan man får en leveransbekräftelse. Dom lär ju inte gå före allt annat folk beställer från MM.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

21,33. Med tankte på att det antagligen ska packas flera tusen st så kan det nog ta ett tag innan man får en leveransbekräftelse. Dom lär ju inte gå före allt annat folk beställer från MM.

Beställde kl 15:10, fortfarande ingenting, får se om jag får nån mejl på måndag 🤔

Medlem

Jag fick också en kod från eg idag. Men det känndes off, nästan som scam. Fel veckodag t.ex.. . Men snabbt som faen in och checka ut den. Så nu hoppas man på det bästa.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag fick också en kod från eg idag. Men det känndes off, nästan som scam. Fel veckodag t.ex.. . Men snabbt som faen in och checka ut den. Så nu hoppas man på det bästa.

De lottade ut koder idag som ej blev använda igår. Förmodligen därför du fick en

Medlem

Hänger inte riktigt med, och tycker inte Elgigantens Instagram ger mer ledtrådar. Men vad innebär det att köpa en PS5 för 99 999 kr? Läggs i praktiken bara en order som sedan lottas ut?

Medlem

Har en Standard Edition på väg från MM men byter gärna till Digital Edition om nån vill byta och bor i Göteborg?

Medlem

Beställde från MM 15.04 tack vare Dex skickade till MM på messenger tidigare idag och frågade om allt fortfarande var okej med min order (var nojjig att det hade blivit nå fel) men fick en försäkran "Hej! Tack för ditt PM och STORT grattis till ditt PS5! Din order ligger inne och du bör få en leverans under nästa vecka. /André
Gick nån timme sen fick man mail från MM att dom skickade iväg ordern.
Kan tillägga att jag har fått spårning i Postnord appen och dom har även beräknat att den borde komma på tisdag (bor i Norrland)

Så är man orolig kanske ett tips är att skicka till dom på messenger?

Medlem

Nu fick jag leveransbekräftelse för ordern jag fick bekräftad 15:58 igår längtar redan efter nästa vecka.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

MM har skickat nu. Härligt, lycka till alla andra i fortsättningen. Förutom scalpers då.

Medlem

En kollega tackar så mycket i förlängningen.
Han har missat samtliga utlottningar så han är bra nöjd nu.

Medlem

Tackar! Det verkar som om jag fick tag i en tack vare din länk. Efter att ha väntat i månader verkar det nu som om jag lyckats knipa två maskiner på samma dag. Men ni kan vara lugna, jag kommer inte scalpa. En av maskinerna kommer min spelintresserade son få köpa för sina egna sparslantar. Hans orignal PS4:a lär brinna upp / flyga iväg vilken timme som helst. Så det var rätt nödvändigt.

Medlem
Skrivet av bummer:

Kul att tråden driver mycket nya medlemmar...

De flesta nya verkar dock enbart häcka i denna tråd. Inte sällan är diverse tiggarinlägg det enda de bidrar med.

Medlem

Personen som tipsade om mediamarkt igår får en digital puss på kinden stort tack!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Så skoj att så många inkl mig själv lyckats skaffa en ps5, kommer bli intressant och se framöver hur de går för de trevliga scalpers

Medlem
Skrivet av Popski:

De flesta nya verkar dock enbart häcka i denna tråd. Inte sällan är diverse tiggarinlägg det enda de bidrar med.

Jo lite det jag ville förmedla utan att anklaga någon

Inaktiv

Beräknad leverans den 15e på måndag. Visst skickat med expressleverans. Sitter mitt uppe i Cyberpunk men borde ju gå överföra sparfilerna till ps5.

Medlem

Inget ”Din beställning har skickats” men fick svar både på telefonen och messenger att den ska komma till nästa vecka 🤨 från MM

Medlem

Inte heller fått något mail, men fick info på messenger om att det kommer nästa vecka.

Medlem

Mitt har skickats från MM. Orderbekräftelse 16:49, lev på måndag

Medlem
Skrivet av Thonybj:

Inte heller fått något mail, men fick info på messenger om att det kommer nästa vecka.

Bara hoppas detta stämmer! Så vi får våra Ps5:or 😀

Medlem

Bekräftelse om leverans igår, kommer idag på posten. Perfekt lördagsnöje, tack för tipset 🥳


signatur
Medlem
Skrivet av bummer:

Jo lite det jag ville förmedla utan att anklaga någon

Jag var m.a.o. dålig på att läsa mellan raderna.

Medlem
Skrivet av Dex:

Så lite så

Verkar faktiskt vara en hel som fick tag på en via MM. Trodde inte det var så många dom sålde så det är ju kul!

Följer inte tråden slaviskt länhre då jag fick min femma innan jul, men kikar in då och då för att kolla läget.
Har MM betat av hela sin kö på beställda konsoller?

Medlem

Typiskt, jag missar när MM släpper sina hela tiden. Har ni aktiverat nyheter på MM för att få info eller ni bara sitter och refreshar?
Bokade min i september på Inet men det händer inte mycket där...

Medlem
Skrivet av Danne92:

Typiskt, jag missar när MM släpper sina hela tiden. Har ni aktiverat nyheter på MM för att få info eller ni bara sitter och refreshar?
Bokade min i september på Inet men det händer inte mycket där...

Jag har nyheter aktiverade, och är klubbmedlem, men jag fick ingen notis från Mediamarkt, utan jag råkade helt enkelt snubbla in här vid rätt tillfälle Medlemmarna här är grymma på att tipsa när fler konsoler kommer in i lager.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hej, jag är desperat för att ha en ps5. Har försökt länge nu men kan inte lyckas:(( Snälla hjälp, uppskattar alla tips! Tack på förhand.

SoL
Medlem
Skrivet av Emin:

Hej, jag är desperat för att ha en ps5. Har försökt länge nu men kan inte lyckas:(( Snälla hjälp, uppskattar alla tips! Tack på förhand.

Ett tips är att följa elkjop_gaming på insta om du inte gjort det än, norska elgiganten. Dom lottar ut precis som svenska elgiganten

Skriv svar