Samlarutgåvan av Starcraft II under lupp

Robot
Medlem
Samlarutgåvan av Starcraft II under lupp

FAN på tiden om vi får en release datum som håller

Medlem

USB-minnet är det enda som verkar lockande


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Var väl inte några jätte lockande prylar direkt. Och man får inte glömma att det (bara) är 1/3 av spelet man får.

Medlem

Enligt MMO-Champion så kommer Thor (Wow pet) gå att köpa utan collectors edition, den skulle gå för 100$ vilket gör att ebay priset blir ungefär 90$ vilket i sin tur gör detta gratis för en icke wow spelare... Jag tvekar dock på att den här faktan stämmer.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Holy fackin balls. 900 spänn för collectors. 900x3 totalt för starcraft 2 då ja.

Tänk om det kunde vara som på den gamla goda tiden då man kunde få ett nytt lir för 349kr


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

600kr för vanliga utgåvan?
Släpps det enbart på konsol eller vadfan är dethär?

På amazon kan man i alla fall förboka det för 430kr.

Medlem

är väl inte så farligt pris för ett collectors, tycker även det var en fin lista med grejer man får med.
sen tvivlar jag ju även starkt på att expansionerna kommer att kosta fullpris, även i collectors.

fast smakar det så kostar det, vill du inte köpa collectors så kommer du nog kunna köpa hela spelet plus de båda expansionerna för runt tusenlappen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Trevligt. Personligen tycker jag att "behind-the-scenes" är jävligt intressant. 1 Timme var lite i minsta laget kan ju tyckas dock.

Inaktiv

Jävlar vad dyrt de var tyckte jag, även om man får ett USB med de första två spelen (USB kostar ca 100-200? SC1+BW kan man få för 99)

Medlem
Skrivet av Sevenix:

600kr för vanliga utgåvan?
Släpps det enbart på konsol eller vadfan är dethär?

På amazon kan man i alla fall förboka det för 430kr.

heter Activision-Blizzard av en anledning
Activision verkar ha höjt priset på alla deras pc-spel från $49 till $59 och eftersom alla digitala affärer måste köra med utgivarens $1 = 1€ pris så blir det i runda slängor 600 spänn för digitala utgåvan. Tror dock att den fysiska kopian lär kosta under 500 spänn som vanligt...

Är ingen starcraft fanatiker så jag väntar nog ett tag med att skaffa spelet tills det ligger i rea lådan eller något.

Medlem

Fan va alla lipar. Blizzard gör sjukt bra och genomarbetade spel. Och specialutgåvan är fan ett måste, hade lätt betalat över 1000:- fört.

Medlem

Bokat, beställt, betalat, måste ha, hoppas inget går åt skogen nu!!!!
En av dem MEST efterlängtade titlarna!!!

WOOHAAAA!!

Finns alltid de som gnäller över pris osv, sluta gnäll och glädjs istället över att det ÖHT finns ett CE-edition!! ))


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

OMG! GOTY! GOTY! GOTY! Tillsammans med Mass Effect 2 och Mafia 2!

Top 3 med bara 2or i listan! Haha!

Dock blir det ingen samlarutgåva då jag inte spelar WoW...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är väl inte en samlarutgåva för intet. Nu vet jag själv inte om jag kan motivera en tusenlapp för det spelet, även om materialet i paketet verkar tala för prissättningen.

Ärligt talat kan jag inte i nuläget motivera ett köp av standardutgåvan. Lutar faktiskt åt att åtminstone vänta lite med ett köp, när man ändå bara är intresserad av kampanjen. Dessutom får jag motvilligt erkänna att det tar emot att lägga pengar i ActivisionBlizzards ficka (vilket för övrigt är det mest krystade namnet genom spelindustrins historia), trots att det i slutledet är Blizzards spel jag vill åt, och min personliga tradition att alltid köpa vad det är de ger ut känns märkligt nära att upphöras.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Aj då, jag som hade hoppats på att SC2 skulle ingå också.

Inaktiv

"rekommenderat pris på strax under 600 SEK"

Kan de glömma...

Medlem

riktigt bra content ju
bokade precis

sen har jag fan collectors edition av ettan, som jag köpte på elgiganten för 99kr för herrans många år sen

Medlem

Dyrt? Knappast..

Det är ju inte vilket spel som helst. Skärpning grabbar..

Inaktiv

Mer överhypeat spel får man leta efter, har spelat betan... Det är väl ett okej RTS, även om det känns som att det har en sisådär 6-7 år på nacken redan... Det är inte direkt något att sätta i julgranen. SC2 känns som att det bara är gjort för SC1 fans, inte för att dra in nya spelare.

Medlem

asså jag har lirat Betan måste faktiskt erkänna att grafiken är skräp rent ut sagt ser ut som byggnaderna är hmm hur ska man förklara... ihop draget och avlångt ... grafiken är riktigt riktigt riktigt usel... byggnader och bakgrunden smälter även samman så man ser t.ex. inte var man kan bygga med zerg.

MEN spelkänslan wow MUMS i love it älskar känslan helt fantastiskt bra spel!

3 marios av 5:) 5/5 om inte grafikerna på blizzard hade sugit av varandra istället för att göra ett bra jobb!


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av robineng:

Mer överhypeat spel får man leta efter, har spelat betan... Det är väl ett okej RTS, även om det känns som att det har en sisådär 6-7 år på nacken redan... Det är inte direkt något att sätta i julgranen. SC2 känns som att det bara är gjort för SC1 fans, inte för att dra in nya spelare.

eftersom ettan fortfarande spelas flitigt och även professionellt så är det inte speciellt konstigt.

spelar också betan, och det kommer bli hur grymt som helst när de har fixat till balansen
kan väl tyckas att de känns "gammalt". själv tycker jag bara att det känns som att blizzard efter över ett decennium kommer tillbaka och visar hur ett riktigt RTS ska se ut

Skrivet av flashkan:

asså jag har lirat Betan måste faktiskt erkänna att grafiken är skräp rent ut sagt ser ut som byggnaderna är hmm hur ska man förklara... ihop draget och avlångt ... grafiken är riktigt riktigt riktigt usel... byggnader och bakgrunden smälter även samman så man ser t.ex. inte var man kan bygga med zerg.

tror du behöver ta en titt på din kontrast. så länge man inte är färgblind så fattar jag inte hur man kan ha ett sånt problem. spelar själv zerg hela tiden och har aldrig tvekat på vad som är creep och vad som är mark.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Ganska överhypade priser, men det blir väl 200kr på g2play.net, som vanligt.

Medlem

personligen tycker jag max ett spel ska kosta 50 euro, 500 kr.

Fast det finns ju spel som skulle ha kostat 600, för att de sålde så få.

Jag själv pluggar och har över varje månad typ 500 kr...

900 kr , det blir 2 "månads löner"

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av robineng:

Mer överhypeat spel får man leta efter, har spelat betan... Det är väl ett okej RTS, även om det känns som att det har en sisådär 6-7 år på nacken redan... Det är inte direkt något att sätta i julgranen. SC2 känns som att det bara är gjort för SC1 fans, inte för att dra in nya spelare.

eftersom ettan fortfarande spelas flitigt och även professionellt så är det inte speciellt konstigt.

spelar också betan, och det kommer bli hur grymt som helst när de har fixat till balansen
kan väl tyckas att de känns "gammalt". själv tycker jag bara att det känns som att blizzard efter över ett decennium kommer tillbaka och visar hur ett riktigt RTS ska se ut

Skrivet av flashkan:

asså jag har lirat Betan måste faktiskt erkänna att grafiken är skräp rent ut sagt ser ut som byggnaderna är hmm hur ska man förklara... ihop draget och avlångt ... grafiken är riktigt riktigt riktigt usel... byggnader och bakgrunden smälter även samman så man ser t.ex. inte var man kan bygga med zerg.

tror du behöver ta en titt på din kontrast. så länge man inte är färgblind så fattar jag inte hur man kan ha ett sånt problem. spelar själv zerg hela tiden och har aldrig tvekat på vad som är creep och vad som är mark.

Jag menar inte ordagrant jag menar att det hade kunnat se lite bättre ut!


signatur

Godspeed

Inaktiv

Jag lär köpa vanliga versionen mao, inget lockar.. =P

Medlem

Woah wait, strax under 600 spänn som REK pris för en PC version? Det kan ju inte vara allvarligt menat. Enda gången spel kommer upp i de nivåerna är om man köper PS3/360 spel på Game, EB eller GameStop men inte ens dem har så dyra PC spel..

Medlem

Inte dåligt må jag säga

Medlem

Tappa allt intresse för det själv.

Medlem
Skrivet av odd:

"rekommenderat pris på strax under 600 SEK"

Kan de glömma...

Håller med, ja hade väntat mig 399kr för vanliga utgåvan o sedan att man bara får 1/3 av spelet gör ju inte saken bättre.

Jag är mest intresserad av storyn men inte fan är det värt 1800spänn för 3/3...

12
Skriv svar