Diskutera – Kommer The Elder Scrolls VI till Playstation 5?

Medlem

Tar för givet att det endast släpps till PC+Xbox.

Medlem

Aldrig ens övervägt att spela TES på konsol.

Blotta tanken på att spela TES utan moddar är ju helt befängd. Det finns många orsaker till att skaffa PS5, men TES6 är inte en av dem.

Medlem

Hoppas.

Gillar inte exklusivitet.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Kommer troligen på alla plattformar. Phil vill ju inte låsa ute spelarna, av det han själv brukar säga.
Tror inte att MS vill missa den inkomsten.
Vi får se , spännande hursomhelst


signatur

Banksy

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Dex:

Alla Microsofts spel kommer komma dag 1 på Gamepass så du behöver inte oroa dig.

What låter ju för bra för att vara sant fasen så gött 🥳

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rhymst:

What låter ju för bra för att vara sant fasen så gött 🥳

Har ju varit så sedan 2018...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Har ju varit så sedan 2018...

Haha okej tack bra att veta jag är ju ny med xbox denna konsol generation eftersom att min PS5 aldrig dök upp 😆 Känns ganska bra såhär i efterhand med tanke på GamePass som har visat sig vara guld värt 😊

Medlem

Nej, TES VI och framtida Fallout kommer inte komma till PS5 såvida inte Sony öppnar upp för Game Pass på PS5.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rhymst:

Haha okej tack bra att veta jag är ju ny med xbox denna konsol generation eftersom att min PS5 aldrig dök upp 😆 Känns ganska bra såhär i efterhand med tanke på GamePass som har visat sig vara guld värt 😊

Haha, ah men välkommen då!

Xbox Game Pass är grymt! Kommer fruktansvärt mycket spel framöver.


signatur

Jump in.

Avstängd

Iofs så säger ju Spencer själv att han inte ser Sony som konkurrent mer så då är det väl inte så långsökt om Spencer skulle erbjuda Sony att få tillgång till gamepass... Om sony tillåter det är sedan en annan femma då jag personligen tror att Sony ser Microsoft som konkurrent och då Sony även har en motsvarande tjänst.
Sedan igen så tillåter ju Sony xbox live konto krav för Minecraft bedrock....

Kanske bästa vore att Sony och Microsoft slår ihop tjänsterna och erbjuder streaming av spel som inte finns native på den andra plattformen. Xboxarna får då streama god of war och playstationarna får streama Halo som exempel.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Tror det är önsketänk att det skulle komma till PS, behövs ju inte direkt en djupanalys för att komma fram till att Xbox one led otroligt av att ha så få exklusiva spel jämfört med konkurrenterna.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Nej, låt det bli exklusivt för Xbox ekosystem, och låt det sen komma till andra plattformar så som Sony gör (ex. som Horizon Zero Dawn, Days gone, etc) efter typ två-tre år.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Är det ens samma folk kvar som gjorde Skyrim? Det är ju allmänt känt att utvecklare cirkulerar runt bland olika studios, Man kanske hajpar i onödan?

Medlem

Fint att se den positiva attityden gentemot spelexklusivitet numera. Förhoppningsvis köper både Sony och MS upp resterande utgivare och spelstudios i framtiden, så att vi slipper detta eviga krig över vilken konsol som är bäst.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det gör det nog fast lite senare och med mindre dlc.

Medlem

Ps5 har psvr2 snart
Xbox har inget (än?)

Att inte implementera VR i es6 skulle vara som att ta ett steg tillbaks i utvecklingen

I så fall spelar jag hellre om Skyrim i VR än es6 i 2d-platt-mode

Medlem

Jag ser ES6 som en diamant och ädelstenar brukar man inte dela med sig till andra så lätt. Jag hoppas det blir så, i och med mitt legendariska köp av PS Pro, som kommer leda mig till PS5:an inom sin tid. Jag tror Elder Scrolls 6 kommer nog att vara kronjuvelen i Game Pass only. Men vem vet, vad Phil kommer att koka framöver. Kanske exklusivitet i ett år och sen PS, eller nånting i den stilen.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Lär inte komma, hinner det ens släppas denna generation? Vill man spela bethesda-spel så är det ju bara att starta pc:n. Med eller utan bethesda så har Xbox fortfarande exakt 0 spel som är i närheten av playstations exklusiva titlar. De borde skippa simultana PC releaser och ta fram spel som är optimerade för xbox enbart.

Medlem

Ja det tror jag. När dom mjölkat av oss övriga så kommer det till PS5!

Medlem

Ja, lite väl tidigt att börja hetsa upp sig på ES6, som troligen inte lär släppas förrän 2024-2025. Först ut är kommande Starfield, som kanske dyker upp nästa år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Iofs så säger ju Spencer själv att han inte ser Sony som konkurrent mer så då är det väl inte så långsökt om Spencer skulle erbjuda Sony att få tillgång till gamepass... Om sony tillåter det är sedan en annan femma då jag personligen tror att Sony ser Microsoft som konkurrent och då Sony även har en motsvarande tjänst.
Sedan igen så tillåter ju Sony xbox live konto krav för Minecraft bedrock....

Kanske bästa vore att Sony och Microsoft slår ihop tjänsterna och erbjuder streaming av spel som inte finns native på den andra plattformen. Xboxarna får då streama god of war och playstationarna får streama Halo som exempel.

Fan inte en dum ide. Går ju genom samma servrar och nät. Bara olika slut servrar. Skulle vara ett magiskt sett att knyta ihopp gamers


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kommer The Elder Scrolls VI till Playstation 5?

Om MS vill på allvar konkurrera med Sony? Nej.

Medlem

Jag tycker Bethesda har tappat mycket senaste åren men jag hoppas förstås att jag att jag har fel.

Efter skyrim har det väl bara blivit Fallout 4 (average och inte alls lika bra som 3an), Fallout 76 (sisådär) och remaster på skyrim. Detta under 10 år...

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Surt om det blir Xbox exklusivt.

En serie som jag plöjt igenom enda sen Arena då jag var en PC-person.
Om så är fallet blir det nog en Series av något sort. Bita i det sura äpplet.
Serien är så pass viktig för mig.

Det kommer ju släppas på PC via Game pass... så du kommer inte behöva köpa en Series X

Medlem

Nu kan man ju hoppas att Bethesda gör om och gör rätt med motorn som ska driva framtidens Elderscroll och Fallout. De är ju i sanningens namn inte speciellt bra och har aldrig varit. Tills slut blir det som att polera en bajskorv som i fallet med Fallout 76...ja tom Fallout 4 skulle jag vilja säga. Med det sagt så hade man ju stora problem med bla Skyrim på Playstation. Moddar fungerade inte och savefiler som blev korrupta osv.

Microsoft har ju alltid haft ett bra samarbete med Bethesda sen Oblivion så uppköpet är ju inte helt taget ur luften. Nej jag tror spel som nästa Elderscrolls blir exklusivt till Xbox/PC!

Medlem

Kommer The Elder Scrolls VI till Playstation 5?

Nej. Vi fick svart på vitt igår kl 19:00.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det kommer ju släppas på PC via Game pass... så du kommer inte behöva köpa en Series X

Det är liiiite billigare än att köpa PC.

Medlem

Hur mycket ni än vill att det kommer att bli exklusivt, så blir det nog inte det.
Som sagt, Phil nämnde att han inte kan säga att varje spel blir Xbox exklusivt
Tids exklusivt kanske ?


signatur

Banksy

Skribent
Skrivet av Rhymst:

Haha okej tack bra att veta jag är ju ny med xbox denna konsol generation eftersom att min PS5 aldrig dök upp 😆 Känns ganska bra såhär i efterhand med tanke på GamePass som har visat sig vara guld värt 😊

Kan ju nämna att MS egna spel heller aldrig försvinner från tjänsten.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar