Xbox Game Pass - Mars 2021 - Bethesda Special!

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Mars 2021 - Bethesda Special!

Då var Bethesda en del av Xbox, äntligen! Goda tider för Xbox Game Pass med andra ord och en kanonladdning spel kommer till tjänsten omedelbums! 20 spel ansluter i den här första omgången, några har redan tidigare funnits på antingen konsol eller PC-passet men nu är de här för att stanna och dessutom möjliga att streama i många fall via xCloud. Mer lär komma framöver... En del av titlarna kommer också att uppdateras med FPS Boost på konsol vilket ju är väldigt välkommet. Exakt vilka spel det gäller får vi veta mer om senare.

EDIT: De här spelen får FPS Boost:

Vill ni kolla in vad som kommit tidigare i månaden så finns den tråden här.

Alla spel som listas är tillgängliga redan nu!

Nya titlar:

Dishonored: Definitive Edition (konsol+PC+cloud)

Dishonored 2 (konsol+PC+cloud)

DOOM (1993) (konsol+PC+cloud)

DOOM II (konsol+PC+cloud)

DOOM 3 (konsol+PC+cloud)

DOOM 64 (konsol+PC+cloud)

DOOM Eternal (konsol+PC+cloud)

The Elder Scrolls III: Morrowind (konsol+PC)

The Elder Scrolls IV: Oblivion (konsol+PC)

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (konsol+PC+cloud)

The Elder Scrolls Online (konsol+cloud)

The Evil Within (konsol+PC+cloud)

Fallout 4 (konsol+PC+cloud)

Fallout 76 (konsol+PC+cloud)

Fallout: New Vegas (konsol)

Prey (konsol+PC+cloud)

Rage 2 (konsol+PC+cloud)

Wolfenstein: The New Order (konsol+PC+cloud)

Wolfenstein: The Old Blood (konsol+PC+cloud)

Wolfenstein: Youngblood (konsol+PC+cloud)

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Ser riktigt bra ut 😘

Medlem

Någon som har hittat något om varför Doom 2016 inte ingick i denna listan?
Känns som om det är det enda spelet som saknas från Bethesda.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Någon som har hittat något om varför Doom 2016 inte ingick i denna listan?
Känns som om det är det enda spelet som saknas från Bethesda.

För det har redan varit på Game Pass men blivit borttaget för ett tag sen, de har säkert något om att de inte får lägga upp det igen på grund av något.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

För det har redan varit på Game Pass men blivit borttaget för ett tag sen, de har säkert något om att de inte får lägga upp det igen på grund av något.

Det har Wolfenstein: New Order med varit. Så reagerade på att det var tillbaka och även till PC, men inte Doom 2016. Hade gärna sett det till PC då jag är lite sugen på att spela igenom det på nytt och samtidigt jaga lite achievements. Men får väl nöja mig med Wolfie så länge

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Tråkigt att de inte väljer att släppa eso till game pass pc.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nocternity:

Det har Wolfenstein: New Order med varit. Så reagerade på att det var tillbaka och även till PC, men inte Doom 2016. Hade gärna sett det till PC då jag är lite sugen på att spela igenom det på nytt och samtidigt jaga lite achievements. Men får väl nöja mig med Wolfie så länge

Det saknas en del spel ja. Kan tänka mig att det beror på att de kan vara uppbundna till avtal med andra tjänster för tillfället eller så sparar de på krutet lite.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kristallkrona:

Tråkigt att de inte väljer att släppa eso till game pass pc.

Ja, det är lite underligt. Kanske kan ha något med Bethesda launcher att göra? Skulle förvåna mig om det inte dyker upp framöver dock!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Någon som har hittat något om varför Doom 2016 inte ingick i denna listan?
Känns som om det är det enda spelet som saknas från Bethesda.

En teori på reddit var att det är gratis eller tillgängligt på PS+ eller något

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det saknas en del spel ja. Kan tänka mig att det beror på att de kan vara uppbundna till avtal med andra tjänster för tillfället eller så sparar de på krutet lite.

Ja det är inte omöjligt. Har svårt att tänka mig att det finns avtal som säger att dom inte får släppa det på game pass, men det kan vara så att dom kommer släppa spel pö om pö, så om nån månad kanske Doom, Fallout 3, Evil Within 2 och mera kommer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nocternity:

Ja det är inte omöjligt. Har svårt att tänka mig att det finns avtal som säger att dom inte får släppa det på game pass, men det kan vara så att dom kommer släppa spel pö om pö, så om nån månad kanske Doom, Fallout 3, Evil Within 2 och mera kommer

Det har ju varit lite så med en del titlar som cirkulerat runt mellan de olika tjänsterna, lämnar en och dyker upp på nästa, så det är möjligt att det finns klausuler om sådant. Men jag vet ju som sagt inte

De kommer ju så småningom iaf, det är ju säkert.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Då vart det bekräftat vilka spel från den senaste Bethesda-batchen som får FPS Boost på Xbox Series X|S !

Upp till 60 fps för dessa tidigare låsta till 30-titlar alltså. Inte dumt!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Gamepass får 3/5.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Gamepass får 5/5. This is the way. lol

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Gamepass får 3/5.

Haha, ja det är ju en Xbox-tjänst


signatur

Jump in.

1
Skriv svar