Vi söker helgnyhetsskribent!

Skägg.
10 Chambers
Vi söker helgnyhetsskribent!

Vi har tänkt möblera om lite i vår nyhetsbevakning och söker därför en nyhetsskribent som kan tänka sig att hålla sajten uppdaterad på helgerna. Det är ett betalt frilansknäck och aktivt deltagande i communityt ser vi som ett starkt plus. Anmäl ditt intresse här i tråden så kommer vi att beställa arbetsprov och dylikt av de kandidater vi anser vara mest lovande.


signatur
Moderator | Testpilot

Bump.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag vill inte.

Medlem

Kul! Jag är intresserad.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius

Jag skulle vilja vara med i juryn som avgör vem som är bra nog! Jag är en sjukt bra läsare av spelnyheter!

Som arbetsprov skickar jag följande post där jag fullständigt dominer över publicisten.
https://www.fz.se/nyhet/284666-take-two-koper-ruffian-games-o...

Medlem

Jag skulle ställa upp om jag skulle kunna lova att inte trolla...

Men ack!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Jag är intresserad

Skribent

Är intresserad, skriver nyheter på Kimura.se bland annat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är intresserad 👍🏻

Medlem

Kan vara intresserad!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig det.

Medlem

Bra satsning!

Besöker FZ dagligen, och har gjort det i år nu, och tycker det är en jätte bra idé att ha flera artiklar.

Skulle vara jätte intressant om vi fick större artiklar som kanske berättar djupt om ett specifikt ämne.

Medlem

Hur mycket får man betalt för det...?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hur mycket får man betalt för det...?

Klapp på axeln från redaktionen och åsikter från besökarna. Ahhahahaha

NuZ
Testpilot

Intresserad att även skriva lite på helgerna utöver pilotandet

Svårt att stå bredvid Jonny och Fredriks magiska aura utan att känna sig liten, men skulle vara kul


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Hade det varit någon helg ibland, eller förskriva en artikel för publicering på en helgdag så hade jag varit intresserad, men som det är nu efter 40h jobbvecka så skulle jag omöjligen kunna hålla motivationen samt kvalitén på det jag skriver på en bra nivå om jag skulle jobba varenda helg också.

Däremot tycker jag FZ-red ska ha en eloge för att ni letar inom communityt först, innan ni går via andra kanaler. Lycka till och hoppas ni hittar en bra person för jobbet!

Medlem

Är försiktigt intresserad.

Vill veta lite mer. Detta kanske är en jättedum fråga, men är det rewrites av andra sidors artiklar som gäller, eller hur funkar det?

Har noll erfarenhet av sånt här, men har alltid gillat att skriva.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hur mycket får man betalt för det...?

Journalistförbundets rekommendationer 2021 för frilansande F-skattare är 1071 kr i timmen. Säg att du är en glad amatör (men ändå kvalificerad) med F-skattsedel kan du dra bort ett par- tre hundra från den summan. Allt under det så blir ni som söker blåsta. 😊

Medlem

Jag har ingen erfarenhet av att skriva nyheter, men lägger in en intresseanmälan för att se om det är något man kanske har en fallenhet för.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Jag har ingen erfarenhet av att skriva nyheter, men lägger in en intresseanmälan för att se om det är något man kanske har en fallenhet för.

Väldigt passande nick du har i så fall.

Medlem

Är intresserad, och hör gärna mer kring detaljer


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Skägg.
10 Chambers

Frilansknäck är betalda. Man måste kunna fakturera, antingen via egen firma eller tjänster som Frilans Finans.

Det rör sig om någon timmes jobb per dag på helgen, och medan det dyker in en del tips handlar det mycket om att ha tentaklerna ute. Twitter, Reddit och såklart andra medier.


signatur
Medlem

Låter ju hur skoj som helst. Count me in! 😀

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Frilansknäck är betalda. Man måste kunna fakturera, antingen via egen firma eller tjänster som Frilans Finans.

Det rör sig om någon timmes jobb per dag på helgen, och medan det dyker in en del tips handlar det mycket om att ha tentaklerna ute. Twitter, Reddit och såklart andra medier.

Men är det 1Up's ni betalar ut eller någon annan valuta?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Det låter onekligen intressant! Det hade varit kul och se om man är en någorlunda kompetent skribent som jag har fått för mig, eller om mitt "impostor syndrome" faktiskt är verklighet.

SoL
Medlem

Oberoende skribenter hoppas jag ni kollar efter. Inga fanboys av någon enskild spel plattform alltså.

Medlem
Skrivet av Hjulsta:

Bra satsning!

Besöker FZ dagligen, och har gjort det i år nu, och tycker det är en jätte bra idé att ha flera artiklar.

Skulle vara jätte intressant om vi fick större artiklar som kanske berättar djupt om ett specifikt ämne.

Älskar FZ och är också inne dagligen, flera gånger dessutom. Sidan ligger alltid uppe på min laptop som jag har öppen på vardagsrumsbordet.

Skulle också vilja se större artiklar likt vad GameReactor har. Gillar när J. Mäki siar om ny teknik, utvecklare o spel.
Skulle även vilja se fler nyheter på sajten. Fast ibland är det nyhetstorka så klart.
___________________________________________________
**** F0RZA -FZ- ****Fantastisk anrik svensk sajt med ett grymt härligt gäng på redaktionen. Sedan är kommunityt ett mycket fint gäng också. Klapp på axeln allihopa!..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Det hade varit riktigt kul få fler nyheter på helgerna, man lever ju mer eller mindre här på FZ.

Kan nog skriva en nyhet eller två

Ge oss en utmaning, jag testar gärna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kan överväga det.


signatur

//monster

Medlem

Kul, anmäler intresse, tror jag är en fena på att skriva! 🙂

PS Förvarnar dock, I suck i början på ett nytt jobb men blir oumbärlig så småningom. Lyckades tom regelbundet vara sen till jobbet som Kriminalvårdare när man skulle låsa upp dörrarna prick kl. 08:00 😁...det var inga glada minen man mötte. 🙂

12
Skriv svar