Vad är du så inihelvete bäst på!

Medlem

Jag är ödmjukast i världen!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Som jag så gärna tar upp så många gånger jag kan haha. Då jag inte har mycket till talang IRL :'D

Fortnite top 500 world, rank 2 Sverige, wins, kd, TNR, säsong 1-2.
Global Elite i CS.
Diamond första säsongerna av Starcraft 2, när Diamond var högsta ligan.
En mängd server first och top 50-200 world boss kills/titlar i WoW TBC och WotLK.
Apex 5+ KD.
Diablo 3, rank 2 och 3 i några säsonger i början, dock kanske en månad in i säsongen, spelade aldrig i slutet av säsongen och tappade rejält såklart båda gångerna :).

Mitt problem är att jag tröttnar fort på spel när jag nått mitt mål, så jag spelar oftast bara några säsonger och går över till något annat, jag blir aldrig riktigt bra i ett spel utan alltid ganska medioker (jämfört med riktigt bra spelare dvs). Önskar jag kunde hålla mig till ett spel :(.

Hahaha jikes, om det där är mediokert, vet jag inte ens vad jag skulle kalla mig själv...

Medlem

Är otroligt fenomenal på att tänka på sex. Tänker på det varje dag. Även en riktigt bra dag med fler än fem omgångar med frugan så kan man inte rå för att komma in på ämnet. Räcker man ser en snygg bakdel på tv:n Eller en dokumentär om regnskogen, helt plötsligt ser man ett par underlater hålla igång och tankarna är där.

Medlem

Jag har alltid varit osäker i min jobbroll, men har på sistone kommit underfund med att jag är förjävla bra på mitt jobb. Producerar Esportssändningar, och nu i Coronatider har jag ändå funnit att jag faktiskt kan mitt jobb. Men det tog lite tid att komma till den insikten.

Och jag vill påstå att jag är bra på att göra en riktigt bra köttgryta också


signatur

Videomupp

Medlem

Väldigt bra lokalsinne, duktig på att memorera kartor vilket är djävligt märkligt då mina föräldrar gissningsvis skulle gå vilse i typ tierp

Skägg.
10 Chambers

Efter egoboosten igår så får jag väl ändå säga att jag är bra på att snacka i TV.


signatur
Medlem

Jag är duktig på matlagning, det svenska språket och att dricka öl. Det sistnämnda gör jag gärna tillsammans med det förstnämnda.

Jag är också en jävel på hushållsekonomi, budget samt veckohandling online. Matkassarna står alltid redo inför veckan på måndagar.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Jag är bra på att min-maxa och aldrig ge mig förrän jag fått det som jag vill ha det.

Medlem

Jag är fan bäst på att göra research innan jag spelar ett spel, särskilt med strategi-/rpg-inslag. Ibland lägger jag mer tid på att lära mig lore/planera karaktärer/buildorders/techtree än jag sedan lägger på att spela själva spelet.

Medlem

Musik! Musiken jag gör har enorm potential om man finner en bra sångare med en bra text för musiken väcker känslor som bara fan! Inge jävla trams här inte.

Jag är även jävligt bra på att ge ut värme och glädje till folk.

Jag är även stryktålig och med det menar jag enorm stress och ångest som är outhärlig men nog fan kämpar jag till jag hittar lösningen. Inte fan ger jag upp!

Sist men inte minst så är jag så inihelvete bra på att knulla. Frågor på det? 😂

Medlem
Skrivet av Slugger:

Irl: Är en jäkel på köttfärssås! Även svårt bra på byggnadsakustik, skulle vilja påstå en av dom bästa i landet.

Har du några tips på hur man gör bra köttfärssås? Tyckte alltid jag gjorde en bra köttfärssås under studenttiden men nu senaste åren brukar det bli sådär Testat massa olika recept men inte hittat något jag tycker blir riktigt bra

Medlem
Skrivet av Morti:

Har du några tips på hur man gör bra köttfärssås? Tyckte alltid jag gjorde en bra köttfärssås under studenttiden men nu senaste åren brukar det bli sådär Testat massa olika recept men inte hittat något jag tycker blir riktigt bra

Jag gör alltid enligt Per Morbergs recept och tycker det är hur gott som helst! Okonstlat och enkelt, men sagolikt smaskigt. Bara googla så hittar du det.

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Jag gör alltid enligt Per Morbergs recept och tycker det är hur gott som helst! Okonstlat och enkelt, men sagolikt smaskigt. Bara googla så hittar du det.

Tack! Det ska testas

Medlem

Jag är en jävel på att lifta!

Medlem

Spelmässigt var jag en jävul back in the day på BF 2142. Nuförtiden är jag nog mest medioker på det mesta 😀. Småbarn, familj, jobb, villa gör ju att man inte har tiden att bli bäst 😁.

IRL: Efter en resa till Japan bestämde jag mig för att börja göra ramen på riktigt. Fan vad bra jag är nu! En buljong över natten på oxsvans, kyckling m.m., chashu-fläsk och en skål med ramen som hade fått Naruto att gå upp i brygga!

Medlem

Jag kan hoppa, och i vissa spel kan jag t.o.m. fiska.

Medlem
Skrivet av ilovemajs:

Spelmässigt var jag en jävul back in the day på BF 2142. Nuförtiden är jag nog mest medioker på det mesta 😀. Småbarn, familj, jobb, villa gör ju att man inte har tiden att bli bäst 😁.

IRL: Efter en resa till Japan bestämde jag mig för att börja göra ramen på riktigt. Fan vad bra jag är nu! En buljong över natten på oxsvans, kyckling m.m., chashu-fläsk och en skål med ramen som hade fått Naruto att gå upp i brygga!

Har du något gött recept på din ramenbuljong får du gärna länka/skriva ned! Hade jag uppskattat enormt!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Inaktiv

Att inte släppa saker. Är så innihe... envis så det är sjukt. Spelade nått Batmanspel på c64an på 80talet och bestämde mig för att göra ett seriöst eget spel. Har väl gjort fyra oseriösa försök varje årtionde sen dess men tanken går ej att släppa. Trots att man är både utbildad konstnär och systemutvecklare så borde man ju ha vertygen i lådan för att slutföra det. Men vill ha med en sista komponent och det är att göra spel med en grupp andra människor och det är där det tar stop. Har rest land och rike runt i säkert tjugo år för att försöka rodda ihop något men det går verkligen inte av diverse anledningar. Men släpper jag det? Nej jag kommer förmodligen ligga där på min dödsbädd och klura på olika lösningar på mitt superspel som aldrig blev gjort.

Medlem
Skrivet av Morti:

Har du några tips på hur man gör bra köttfärssås? Tyckte alltid jag gjorde en bra köttfärssås under studenttiden men nu senaste åren brukar det bli sådär Testat massa olika recept men inte hittat något jag tycker blir riktigt bra

Oj! Svårt att svara på egentligen, kör mycket på känsla. Försöker hålla smakerna rena och enkla, inte konstla till det för mycket. Men ett bra tips är att då man först stekt proteinet (i mitt fall oftast älgkött eller beyond mince) hälla över det i en kastrull och sedan tillreda resterande av köttfärssåsen där, då kan det få puttra på bra länge och gotta till sig, samtidigt som det är lätt att smaka av.

Vanliga ingredienser jag har med (utöver protein):
Matlagningsgrädde
Buljong (gärna Umami eller svamp)
Champinjoner (stekta färska eller avrunnen ur burk)
Finrivna morötter som först får fräsa ur lite i stekpannan (Min farmor som lärde mig detta)
Chilisås - den här klassiska typ Heinz på glasflaska, riktig svensson hetta (d.v.s. i princip 0 hetta) även detta en lärdom från Farmor, får en fin sötma på såsen.
salt och peppar efter smak och tycke, ibland även en skvätt soyasås

Köttfärssåsen har blivit en favorit hos barnen och även frugan

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Har du något gött recept på din ramenbuljong får du gärna länka/skriva ned! Hade jag uppskattat enormt!

Det ska du få! Vet inte hur insatt du är i ramen, men tänk på att du till din buljong ofta vill tillsätta en tare (smaksättning) för att det ska bli en färdig ramen. Den vanligaste är väl kanske miso, men samma buljong med olika tare kan ge många olika slutresultat!

Det du inte hittar på ICA, får du gå till din lokala asian food store för. EDIT: Märgben kan du ibland be om i delin i en större matvaruaffär. Men jag rekommenderar starkt att du tar bilen till en gårdsbutik som säljer kött, och så köper du både oxsvans och märgben där! /EDIT

Ingredienser:
Kycklingrester (se nedan)
ca 800 kg oxsvans
ett märgben
2 gula lökar
4 torkade shiitakesvampar
kombualger (ca 10g)

Dagen innan tillagar du en hel kyckling i ugn. Inget för avancerat kryddmässigt (för det kan ge smak till buljongen sen). Spara benen, senorna och allt det där guttiga du inte vill äta.

Rosta oxsvans och märgben i ugnen på ca 225 grader i 20-30 minuter

Plocka fram din största gryta

Kasta ned oxsvans och märgben. Skölj ur ugnsplåten du använde ned i grytan (all smak ska meeeeed!)
Kasta ned kycklingresterna
Grovhacka löken och i med den också
Ned med svamparna och om du inte gissat det så lägger du även i algerna.

Häll på 5 liter vatten.

Koka upp och låt det småputtra under lock fram till läggdags. Smaka gärna av någon gång varannan timme, sjunker vattennivån för mycket så häller du på vatten igen, och sänker tempen något.

Innan du går och lägger dig fiskar du upp svamparna och algerna. Om du vill kan du även lyfta bort en del fett som flyter på ytan. Eller så låter du det vara kvar för smak! Låt personlig preferens styra.

Låt stå på spisen över natten på svaag värme. Glöm inte locket ska vara på!

Morgonen efter silar* du bort allt skit som ligger i grytan och så är din buljong klar!

Lycka till och modifiera efter tycke och smak!

P.S.
Jag avskyr fisk så jag hoppar över bonito (torkad tonfisk), men det är väldigt vanligt att man har det i ramen, så experimentera gärna med bonito när du kokar buljong.

*har sett fall där man istället för att sila bort det som ligger i (ben m.m), kör det i en mixer till en mustig buljong, men jag tror att jag drar gränsen strax innan det

Medlem
Skrivet av Slugger:

Oj! Svårt att svara på egentligen, kör mycket på känsla. Försöker hålla smakerna rena och enkla, inte konstla till det för mycket. Men ett bra tips är att då man först stekt proteinet (i mitt fall oftast älgkött eller beyond mince) hälla över det i en kastrull och sedan tillreda resterande av köttfärssåsen där, då kan det få puttra på bra länge och gotta till sig, samtidigt som det är lätt att smaka av.

Vanliga ingredienser jag har med (utöver protein):
Matlagningsgrädde
Buljong (gärna Umami eller svamp)
Champinjoner (stekta färska eller avrunnen ur burk)
Finrivna morötter som först får fräsa ur lite i stekpannan (Min farmor som lärde mig detta)
Chilisås - den här klassiska typ Heinz på glasflaska, riktig svensson hetta (d.v.s. i princip 0 hetta) även detta en lärdom från Farmor, får en fin sötma på såsen.
salt och peppar efter smak och tycke, ibland även en skvätt soyasås

Köttfärssåsen har blivit en favorit hos barnen och även frugan

Tackar! Ska experimentera lite

Medlem

Jag är väldigt bra på att snickra. Framförallt att komma på finurliga lösningar Jag tycker också att jag är riktigt vass på att spela gitarr och komma på bra riff!

Medlem

pubg! var runt topp 50 på NA squad ladder när spelet var som populärast, inte allt för tokigt för en grupp salongsberusade herrar i 30-års åldern.

Jag skriver jävligt snyggt för att va vänsterhänt.
De flesta vänsterhänta Skriver som krattor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag är väldigt vass under tidspress. Ju mer press, ju mer överträffar jag mig själv. Kommer ihåg C-uppsatsen från universitetet där jag skrev större delen under de sista två dygnen (och fick högsta betyg, woop) och där jag inte fick en seminarietid för att lärarna hade utgått ifrån att jag aldrig skulle hinna klart i tid - lyckligtvis gick det att fixa efter de sett uppsatsen. Problemet är att det är mindre av en talang och mer av en inövad färdighet då jag är så jävla lat till att börja med att jag alltid hamnar i tidsnöd.

Annars är väl min främsta talang att skriva. Drömmer om att en dag vara publicerad författare, men ovan nämnda lathet sätter käppar i hjulet vad gäller att faktiskt färdigställa den typen av projekt, än mindre få dem publicerade...

Medlem

Min super power måste nog vara att jag sällan går vilse, och då är det utan att använda av nån digital karta.
Innan Google Maps blev kung så räckte det att jag kollade på en karta i 5 minuter om jag skulle till nått nytt ställe och sedan då jag kom till platsen så gick jag rätt var gång, som om jag varit där hur många gånger som helst.
Detta kom väl till hand då jag flyttade 2014 till Tokyo, den smällfeta staden är som en förvirrad labyrint 😂


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Redaktör
Ponny
Skrivet av mrFluffy:

Måste nästan fråga hur lång du är också, allt är ju relativt som sagt 😌

185 centimeter över havsytan!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hmm. Jag är en duktig skridskoåkare då jag lirade hockey tidigare i livet i totalt 14 år. Det sitter i ryggmärgen så att säga. Dansar fram på isen. 191cm och "då" 93 kg stabil tacklare i hockey. Bra passningar. Sedan har jag en giftig höger (både låga och höga i huvudhöjd) spark i ThaiBoxning och Karate. Även höger armbåge är farligt hård i fighting. Slutligen är jag en djävel på att sjunga i duschen också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

It's not a lake, it's an ocean

Det är spontant svårt att hitta något jag är "bäst" (eller ens väldigt bra) på. Man är liksom mer medveten om sina brister. Men jag är hygglig på att tvätta fönster, har jag märkt. Det är rätt kul, dessutom. Jag vill tro att jag är hyfsad på att skriva också, men det är det så många andra som är så det sticker liksom aldrig ut i något sammanhang.

Jag kan få saker gjorda när jag ger mig tusan på det. Som att lära mig kinesiska på kvällstid när jag samtidigt pluggade heltid och arbetade extra på dagarna. Eller att komma i form på 10 veckor med paleolitisk kost och hemmaträning. Motivation är det som krävs och har jag bara motivation kan jag överraska mig själv ibland.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar