Medlem
Spelet Silver!

Någon här som spelade spelet Silver som släpptes 1999? Såg en liten lets play och oj oj sicken nostalgi-tripp!

Detta var ett spel som nog iaf 90% av kompiskretsen spelade och det snackades om på rasterna om taktiker och lite spoilers! När jag fått tag på en pc så blir det nog att köra om det igen!

Medlem

Det var riktigt trevligt och gillade skarpt striderna med olika musrörelser


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Japp, älskade det när det kom. Konstigt att inga andra action RPGn snodde det grymma Combatsystemet med musrörelser.

Skribent

Ja! Vill minnas att jag såg ett inslag om det i ett svenskt TV-spelsprogram för en massa år sedan (troligen Kontroll på SVT). Hade aldrig sett något liknande på den tiden och önskade mig snabbt "ett rollspel" i födelsedagspresent.

Spelet föräldrarna blev tilldelade i spelbutiken när de bad om just "ett rollspel" var Dungon Keeper, vilket var en måttligt roande överraskning för mig eftersom det inte alls såg ut som Silver. Efter att jag fattat att jag kunde klicka ut samma rum på flera rutor för att slippa höra "Food is scarce, enlarge your hatchery" så visade det sig dock vara ett sjukt bra spel som jag plöjde ner en herrans massa timmar i.

Silver fick jag till slut lira några år senare när en... ehem... anonym CD-skiva räcktes över på skolgården med löften om att den inte skulle bränna sönder CD-ROM:en på familjedatorn. Och ja, det införlivade nog alla förväntningar. Sjukt underhållande spel som jag gärna skulle se en remake av.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja! Vill minnas att jag såg ett inslag om det i ett svenskt TV-spelsprogram för en massa år sedan (troligen Kontroll på SVT). Hade aldrig sett något liknande på den tiden och önskade mig snabbt "ett rollspel" i födelsedagspresent.

Spelet föräldrarna blev tilldelade i spelbutiken när de bad om just "ett rollspel" var Dungon Keeper, vilket var en måttligt roande överraskning för mig eftersom det inte alls såg ut som Silver. Efter att jag fattat att jag kunde klicka ut samma rum på flera rutor för att slippa höra "Food is scarce, enlarge your hatchery" så visade det sig dock vara ett sjukt bra spel som jag plöjde ner en herrans massa timmar i.

Silver fick jag till slut lira några år senare när en... ehem... anonym CD-skiva räcktes över på skolgården med löften om att den inte skulle bränna sönder CD-ROM:en på familjedatorn. Och ja, det införlivade nog alla förväntningar. Sjukt underhållande spel som jag gärna skulle se en remake av.

Här snackar vi möjligheter när det kommer till remake!

Medlem

Älskade spelet! Har själv kollat på gameplays på senare tid och vill verkligen ha en remake.

Medlem

Silver är en riktig pärla! Tittar dagligen på spel-boxen som står i hyllan (tillsammans med Outcast, Time Commando etc)

Medlem

Mm, köpte det igen rätt nyligen på Steam. Men inte tagit mig till att spela om det än. Det var riktigt bra för sin tid.

Medlem

Älskade det också när det kom. Riktigt grymt. Allt från story till unikt gameplay, nice musik m.m. Äger det på Gog! Funkar utmärkt att spela på Win 10

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Silver är en riktig pärla! Tittar dagligen på spel-boxen som står i hyllan (tillsammans med Outcast, Time Commando etc)

Oh vilka spel, du har riktigt bra smak jag älskade verkligen Time Commando när jag var liten.

Frilansare

Jag recenserade det för PC Gamer! Satte ett jävligt högt betyg, lite för högt såhär i backspegeln. Men hade väldigt roligt med det. I framkant för sin tid, och en udda fåger på pc.

Medlem

Jodå, dock kommer jag ihåg boxen mer än själva spelet ...

Medlem

Oh ja, minns det som ett helt fantastiskt och unikt spel! Lustigt att den här tråden ploppar upp, tror det är ett par dagar sedan jag satt och tänkte på det spelet ifrån ingenstans

edit: Ser att tråden är "ett par dagar" gammal så kanske undermedvetet härifrån jag fick det!

Är riktiga Final Fantasy vibbar över spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Oj ja vilken nostalgi! Var inte ens 8 när jag spelade och fastnade i snö området?? Kom inte vidare av oklar anledning!
Bara jag som tänker på Heath Ledger i En Riddares Historia när jag ser Davids karaktärsbild i spelet?

Medlem

Jotack. Det gick varmt back in the day tillsammans med Nox som kom året efter.

Quake-konnässsör

Har kvar lådan, har kvar CD-skivorna, kan inte installera det på dagens operativsystem

Provade WM-Ware och installerade en äldre Windows 98 som jag hade låg i samma låda. Men fick aldrig ljudet att fungera via WM-ware.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag recenserade det för PC Gamer! Satte ett jävligt högt betyg, lite för högt såhär i backspegeln. Men hade väldigt roligt med det. I framkant för sin tid, och en udda fåger på pc.

Mitt sifferminne säger... 93!?


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar