Fntastic visar upp ännu mer från postapokalyptiska The Day Before

Robot
Fntastic visar upp ännu mer från postapokalyptiska The Day Before

Terrängkörning i lera varvas med eldstrider i innerstan.

#Fntastic, #The-day-before


Medlem

Snowrunner + zombies, vad kan gå fel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För en som gillar The Division så får jag känslan av att jag kommer att köpa det här 😁

Medlem

Ser riktigt snyggt ut

Medlem

Fint med leran. Det är fan på tiden att Spintires-grejen kommer till andra spel. Kul med en extra dimension i utforskandet/resandet.

Medlem

Jag har lärt mig från tidigare att inte få för höga förväntningar... Men hur kan man inte för detta!!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Fint med leran. Det är fan på tiden att Spintires-grejen kommer till andra spel. Kul med en extra dimension i utforskandet/resandet.

Ser framför mig hur man i panik kör ifrån en zombiehord och fastnar i leran. Kan bli hur bra som helst! 😁

Gnällkuk
Skrivet av B-itta:

Jag har lärt mig från tidigare att inte få för höga förväntningar... Men hur kan man inte för detta!!

Jag tror inte du lärt dig något utan verkar vara naiv?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror inte du lärt dig något utan verkar vara naiv?

I'm trying my best but failing

+tråkigt att bara vara pessimist

Medlem

Jag hoppas att utvecklaren tar bättre hand om detta spelet än vad de gjorde med Dead Dozen.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ser häftigt å snyggt ut. Men man ser ju att det liras med kontroll då aimet är skräp


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Ser framför mig hur man i panik kör ifrån en zombiehord och fastnar i leran. Kan bli hur bra som helst! 😁

Haha, ja! Exakt. Bra spelkoncept att ha med.

Medlem

Konsol version?

Skribent
Skrivet av Gaara:

Konsol version?

Nej, endast PC (Steam), åtminstone i dagsläget.

Medlem

Är detta spel exakt som Dayz? Jag fattar inte vad dom menar med MMO, riktigt otydligt begrepp

Medlem

Jag har gärna fel men detta ser liiite för bra ut från en utvecklare med knaggligt track record (abandonware, B-produkter etc).

Det luktar lite ruttet i Danmark. Men jag har jättegärna fel.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Märkligt hur ett ord som "Day" har blivit så populärt i zombietitlar. DayZ, Days Gone, 28 Days Later, Day of the Dead... och nu The Day Before.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Märkligt hur ett ord som "Day" har blivit så populärt i zombietitlar. DayZ, Days Gone, 28 Days Later, Day of the Dead... och nu The Day Before.

Du glömde 7 days to die! Bästa zombie spelet juh

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Fint med leran. Det är fan på tiden att Spintires-grejen kommer till andra spel. Kul med en extra dimension i utforskandet/resandet.

Håller med.
Spintires fick uppföljare med mudrunner och Snowrunner.
Skulle vara kul om man fick utrusta sin bil för rätt förhållanden i post zombie Apocalypsen 🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Robins:

Du glömde 7 days to die! Bästa zombie spelet juh

Project zomboid skulle jag säga är det bästa zombie apokalyps spelet

Medlem

tidigt spel och uppvisning hoppas bara man inte dör lika lätt som visas här

det jag kan säga ser sjukt bra ut och ljuden på skott är top notch kvalite, där ljuden låter annorlunda och påverkas av omgivining.
lite som EFT som även hart sjukt bra ljudsystem.

Får hålla utkik senare när man får se riktigt gameplay och inte i kontrollerad miljö men jag håller tummarna för detta iaf.

Medlem

The Day before Division.
Ser ut som kopia av Division. Roligt att höra vad Ubisoft har att säga om detta.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KeyserSoze:

Project zomboid skulle jag säga är det bästa zombie apokalyps spelet

Jag kontrar med Cataclysm: Dark Days Ahead!

Medlem

Spelet kan va något att se framemot.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kontrar med Cataclysm: Dark Days Ahead!

Oof aldrig hört talas om, intressant

Geeks Gaming

Även om det ser fint ut blir jag mer och mer skeptisk när man bara visar upp korta klipp och scriptade events.

Men som andra sagt: jag har jättegärna fel

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kontrar med Cataclysm: Dark Days Ahead!

Påminner om dwarf fortress, kan tänka mig att det kan utspela sig helt sjuka situationer likt.
Dock så är det grymt svårt för mig att sätta mig in i den typen av spel, spelade mycket df en period för att sedan glömma alla knappar och således motivationen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KeyserSoze:

Påminner om dwarf fortress, kan tänka mig att det kan utspela sig helt sjuka situationer likt.
Dock så är det grymt svårt för mig att sätta mig in i den typen av spel, spelade mycket df en period för att sedan glömma alla knappar och således motivationen.

Utseendemässigt påminner det kanske om Dwarf Fortress och andra ASCII/tiles-spel, men gameplaymässigt är det förstås inte ens samma genre. Skulle väl säga att det är lättare att komma in i Cataclysm än Dwarf Fortress, men även Cataclysm har absolut en betydande inlärningskurva, och precis som i Dwarf Fortress är det just alla hotkeys etc som är det drygaste att lära sig/komma ihåg...

Men kommer man över den tröskeln så är det ett fantastiskt spel. Så mycket djup och alltjämt under (väldigt) aktiv utveckling.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utseendemässigt påminner det kanske om Dwarf Fortress och andra ASCII/tiles-spel, men gameplaymässigt är det förstås inte ens samma genre. Skulle väl säga att det är lättare att komma in i Cataclysm än Dwarf Fortress, men även Cataclysm har absolut en betydande inlärningskurva, och precis som i Dwarf Fortress är det just alla hotkeys etc som är det drygaste att lära sig/komma ihåg...

Men kommer man över den tröskeln så är det ett fantastiskt spel. Så mycket djup och alltjämt under (väldigt) aktiv utveckling.

Hehe, ja det såklart det jag menade. Utseendet, alla menyer osv.
Jo det brukar ju vara så med dessa spel, såg någon video förut med en snubbe som blev attackerad av en älg som han slog ihjäl med ett gameboy. Det enda han kunde göra sen var att spela gameboy, för att älgfan bröt benen på honom. Mycket underhållande.

Gnällkuk
Skrivet av B-itta:

I'm trying my best but failing

+tråkigt att bara vara pessimist

Snat iofs! In bevikelse we trust!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar