Vi söker helgnyhetsskribent!

Medlem

Jag tycker att det låter väldigt intressant. Som aspirerande författare triggas jag alltid av tanken på att få mina ord lästa, oavsett ämne. Dessutom är FZ det av mina bokmärken som glöder varmast. Så nog vore det roligt att göra något för sajten och communityn.

Är emellertid osäker på om jag skulle orka det i långa loppet. Jobbar ju redan 40-timmarsvecka och sedan
författarambitionernaa på det.

Med det sagt skulle jag gärna ge det en chans. Hojta till om ovanstående svammel får mig att framstå som en god kandidat

Edit: Jag har skrivit några bokrecensioner på www.svenskfantasy.se. Kanske kan fungera som en fingervisning om hur mitt språk är.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Frilansknäck är betalda. Man måste kunna fakturera, antingen via egen firma eller tjänster som Frilans Finans.

Det rör sig om någon timmes jobb per dag på helgen, och medan det dyker in en del tips handlar det mycket om att ha tentaklerna ute. Twitter, Reddit och såklart andra medier.

Låter precis som hur jag jobbar på kimura.se. Vad för.plattform kör ni på?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Låter precis som hur jag jobbar på kimura.se. Vad för.plattform kör ni på?

Får man fråga vem av skribenterna på Kimura du är? Är inne på kimura.se dagligen och läser!

Medlem

Är absolut intresserad, fz är alltid första sidan som kollas när datorn går igång oavsett orsak men skulle väl inte säga att jag har speciellt mycket erfarenhet mer än intresse för spel och teknik samt någon kurs i svenska på universitet.

Medlem
Skrivet av Hoobabalooba:

Får man fråga vem av skribenterna på Kimura du är? Är inne på kimura.se dagligen och läser!

Same here. Vill också veta. Ge dig till känna nu @Johlor annars kommer Joe Rogan med sin pod o bankar..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av Hoobabalooba:

Får man fråga vem av skribenterna på Kimura du är? Är inne på kimura.se dagligen och läser!

Skrivet av CARTMAN:

Same here. Vill också veta. Ge dig till känna nu @Johlor annars kommer Joe Rogan med sin pod o bankar..

Hahaha!

Johan Lorentzon


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade ju varit jätteintressant, men så var det det där med att ha tid också, tyvärr... Lycka till till er som gör intresseanmälan!

Skrivet av A1200G:

Off topic men hur fasen kan man kalla MMA för sport? Vanlig hederlig boxning förstår jag men MMA övergår mitt förstånd. Eller är det återigen bara jag? 🙂

Oklart vad du menar. Varför skulle det inte vara en sport?

Medlem

Låter roligt och intressant, så jag är intresserad!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har tänkt möblera om lite i vår nyhetsbevakning och söker därför en nyhetsskribent som kan tänka sig att hålla sajten uppdaterad på helgerna. Det är ett betalt frilansknäck och aktivt deltagande i communityt ser vi som ett starkt plus. Anmäl ditt intresse här i tråden så kommer vi att beställa arbetsprov och dylikt av de kandidater vi anser vara mest lovande.

Jag minns inte när jag började besöka FZ, men det har varit min go-to sida för spelnyheter så länge jag kan minnas. Uppdateras dagligen efter jobbet för att se vad som händer.

Jag var aktiv skribent och med i ledningen av Bf2.se när det begav sig, vilket var ett par år av mycket skrivande och något som kändes otroligt häftigt. Skulle vara väldigt kul att kunna göra lite sådant igen på helgen. Har lång erfarenhet utav kreativt skapande, då främst inom "live content" så som webradio (ca 8år) och sedan video streaming (sedan 2013). Intervjuat spelutvecklare, producerat live streaming för spelutvecklare och turneringar (e-sport) m.m.

Det finns ingen brist på erfarenhet och kreativitet. Blev spontant mycket intresserad utav möjligheten att bidra på FZ.

Vore kul att få bidra till innehållet på FZ.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Hahaha!

Johan Lorentzon

Kul! Härligt att det även finns lite gaming intresse bland MMA fantasterna! Nu när vi i princip är bffs, så skulle du inte kunna lösa lite poäng i KFL eller? går åt skogen där!
Skämt åtsido så gör du ett grymt jobb på Kimura, så håller tummarna för dig!

Redaktör
Skrivet av Johlor:

Låter precis som hur jag jobbar på kimura.se. Vad för.plattform kör ni på?

Vi och Sweclockers kör ett egenutvecklat system. Eller rättare sagt: vi kör en egen variant av Sweclockers system.


signatur
Skribent

Gubbz, nu lämnar vi sidospåret.

Medlem

Låter intressant. Skriva bör man annars själsligt dör man.

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig det. Tror jag. Är intresserad i alla fall. Jag skulle t o m kunna tänka mig att göra spelnyheter i videoformat Bara för att jag gjort det förut. Det tar ju aningen längre tid att färdigställa än att skriva dock. Inte för att det var video som efterfrågades. Hursomhelst. Skriva kan jag.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi och Sweclockers kör ett egenutvecklat system. Eller rättare sagt: vi kör en egen variant av Sweclockers system.

Aah, intressant


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Gubbz, nu lämnar vi sidospåret.

Rensat inlägg som inte håller sig till ämnet.

Skapa en MMA-tråd om ni tycker om att snacka om sådant


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är intresserad. Har tidigare skrivit för Gamereactor. Slutade när jag fick barn, men nu så har suget för speljournalistik kommit åter!

Avstängd

Jag är redo att kasta mig själv in i matchen genom att erbjuda två arbetsprov kostnadsfritt. Första arbetsprovet är då utifrån angivna riktlinjer medan andra arbetsprovet är utifrån angivna riktlinjer plus återkoppling på första arbetsprovet då jag vet att jag kan ha ett annorlunda sätt att uttrycka mig på som exempelvis långa meningar ibland.

Min tanke är att om det inte är av eftersökt kvalité så skall det inte behöva betalas för. Jag har arbetat inom "gig-ekonomin" sedan flera år tillbaka och har registrerad enskild firma så jag är van med processen även om det kan låta lite "osvenskt" till en början.

Mina "tentaklar" är främst inom speedrunning, till exempel när något nytt rekord slås efter väldigt länge eller nya upptäckta genvägar i spel efter flera år eller decennier till och med. Den största utmaningen som jag ser det är att snabbt kunna värdera vad som vore av "nyhetsvärde" för FZ inom området TV- & datorspel.

Rekommendation för den som än får jobbet är att bokmärka alla Press- och Nyhetssektioner hos diverse spelutvecklare för att snabbt fånga upp nya utannonseringar med mera. Sedan antar jag också att Twitter har blivit mer vanlig kommunikationskälla för många spelföretag.

Medlem

Skriver som en kratta och har dessvärre ett jobb som tar ut sin rätt.

Men Kul initativ och grattis till den som tar det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Fragtjuv

Jag är försiktigt intresserad!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Roy Batty:

Men är det 1Up's ni betalar ut eller någon annan valuta?

Pengar Inga fantasisummor men ändock pengar.

Skrivet av SoL:

Oberoende skribenter hoppas jag ni kollar efter. Inga fanboys av någon enskild spel plattform alltså.

Haha, det skulle vara jättedumt.


signatur
12
Skriv svar