The Outer Worlds sista DLC Murder on Eridanos släpps nästa vecka

Robot
The Outer Worlds sista DLC Murder on Eridanos släpps nästa vecka
Medlem

Jag är pepp. Förra DLC't tyckte jag var bra. Det var lite annorlunda. Det var inte alls bara en ny "questline" där man fick anledning till att panga lite mer. Det hade högre verkshöjd. Detta nya verkar höja ribban lite till. Verkar vara mera av ett deckarmysterie. Jag kommer definitivt spela dag 1.

Det är också intressant att spela av anligen att man kan spana in Obsidians formkurva inför nästa storsläpp. Tycker det börjar peka åt rätt håll ingen. Så det ska bli kul att se om det håller i sig.

Medlem

Jag förstod ärligt talat inte de relativt goda betygen som Outer Worlds fick. Jag älskar New Vegas och Obsidians andra spel, men Outer Worlds kändes som bäst som en fattig mans New Vegas. Rent ut sagt usel hantering av utrustning, vapen, byten (loot), etc. Handlingen var meh, karaktärerna var överlag ganska taffliga och den semi-öppna spelvärlden var fin att se på med tråkig att utforska. Det svängde fram och tillbaka mellan habilt och dåligt.

Medlem

Var väldigt pepp, men DLCs som du måste ladda om en tidigare sparning efter att du klarat spelet är fruktansvärt frustrerande.

Orkade inte spela genom första dlct pga detta. Man ska vänta tills alla DLC är släppta och spela igenom allt. Inte klara spelet, ladda en save 3 timmar bakom innan man påbörjar slutet.

Medlem

Köpte en "The Outer Worlds" Steam Key för nån månad sedan från en 3e partssida för 200:- men har ännu inte installerat spelet. Efter att ha läst vad de 2 DLC paketen handlar om börjar jag bli sugen på att ta mig an spelet. Det låter spännande med detektiv mysterier o mord mysterier. Sånt kanske inte finns i huvudspelet dock. Äger inte expansion pass för tillfället.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Finns ju även följdproblem
Skrivet av S_Lundkvist:

Var väldigt pepp, men DLCs som du måste ladda om en tidigare sparning efter att du klarat spelet är fruktansvärt frustrerande.

Orkade inte spela genom första dlct pga detta. Man ska vänta tills alla DLC är släppta och spela igenom allt. Inte klara spelet, ladda en save 3 timmar bakom innan man påbörjar slutet.

Om slutbossen är balanserad för att man ska köra huvudspelet, och sen så spelar man plötsligt 20 timmar mer i diverse DLC, och får tonvis med EXP och loot....

Älskar i grund och botten olika rollspel och gillar när det finns progression i tex Far Cry 3 eller Doom.
Men det är svårt få till. Rätt trist om man går omkring och fienderna knappt kan skada dem. Eller för den delen om man går till "fel" område och inte kan skada fienden.
Minns hur störigt det var i Witcher 3 när jag mött en flygande chimeraliknande varelse

Slogs i typ 10-15 minuter, slog sönder 3 svärd. Spelade som en gud. Fick ner 25% av hälsan på fienden....

Så det är svårt nog som det är med spel med progression/EXP, och DLC stör ju ut det ännu mer

Medlem
Skrivet av S_Lundkvist:

Var väldigt pepp, men DLCs som du måste ladda om en tidigare sparning efter att du klarat spelet är fruktansvärt frustrerande.

Orkade inte spela genom första dlct pga detta. Man ska vänta tills alla DLC är släppta och spela igenom allt. Inte klara spelet, ladda en save 3 timmar bakom innan man påbörjar slutet.

Jag har en sparfil utanför sista bossens dörr. Det är mindre än tio minuters gameplay. Jag rekommenderar att spela klart. Sedan tar man en gammal save och spelar DLCt. Spelar ingen större roll om den är flera timmar gammal egentligen. Det är som en ny historia och du behöver verkligen inte grindingen för att klara det.

Skrivet av Evilof:

Så det är svårt nog som det är med spel med progression/EXP, och DLC stör ju ut det ännu mer

Se mitt svar till S_Lundkvist ovan. Det är verkligen noll problem med detta i första DLCt.

Skrivet av CARTMAN:

Köpte en "The Outer Worlds" Steam Key för nån månad sedan från en 3e partssida för 200:- men har ännu inte installerat spelet. Efter att ha läst vad de 2 DLC paketen handlar om börjar jag bli sugen på att ta mig an spelet. Det låter spännande med detektiv mysterier o mord mysterier. Sånt kanske inte finns i huvudspelet dock. Äger inte expansion pass för tillfället.

Huvudspelet är, låt oss säga, ett spektakel. Det har mycket gott i sig. Moraliska dilemman. Vrickad humor. Annorlunda kartraktärer. Men det har varken fantastisk grafik eller grym gameplay. Men det har roliga quests som kan lösas genom skjuta (ganska boring) eller gå bananas på ett eller flera sätt (klassisk Obsidian).

Medlem

Har köpt spelet 2 gånger och båda gångerna var under den perioden jag hade 32:9 ratio monitor och spelet hade tydligen inte support för ultra wide och nu sitter man men 16:9 4k istället.

1
Skriv svar