PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av SoL:

Ett tips är att följa elkjop_gaming på insta om du inte gjort det än, norska elgiganten. Dom lottar ut precis som svenska elgiganten

Tack så mycket! Hur fungerar det då om man vinner? Kan jag köpa från svenska EG och funkar det också med danska elgiganten gaming? Tack:)

SoL
Medlem
Skrivet av Emin:

Tack så mycket! Hur fungerar det då om man vinner? Kan jag köpa från svenska EG och funkar det också med danska elgiganten gaming? Tack:)

Först måste du ha koll på elgiganten och elkjöp instagram stories, där släpper dom nämnligen datum för när du kan registrera dig för utlottningen. Fungerar precis likadant som svenska elgiganten men om du blir utvald och får en kod hos elkjöp måste du handla den där också, den fungerar ingen annan stans. Jag vet inte ens om danmark har en elgiganten gaming, det får du nog kolla upp.

Medlem
Skrivet av SoL:

Först måste du ha koll på elgiganten och elkjöp instagram stories, där släpper dom nämnligen datum för när du kan registrera dig för utlottningen. Fungerar precis likadant som svenska elgiganten men om du blir utvald och får en kod hos elkjöp måste du handla den där också, den fungerar ingen annan stans. Jag vet inte ens om danmark har en elgiganten gaming, det får du nog kolla upp.

Ok tack så mycket! Undrar dock fortfarande hur jag kan beställa från en norsk elgiganten till sverige😅

Inaktiv

13st nya på Tradera idag. Skulle gissa på att det dyker upp en hel drös imorgon under dagen när MM beställningar kommer fram. Efterfrågan/tillgång borde ju mättas av lite med tanke på att både MM och Elgig skickar ut flera tusen enheter i veckan. I alla fall så att priserna sjunker någon tusenlapp.

Medlem

Denna måste svida lite för alla de som inte lyckats köpa en ps5a ännu:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Följer inte tråden slaviskt länhre då jag fick min femma innan jul, men kikar in då och då för att kolla läget.
Har MM betat av hela sin kö på beställda konsoller?

Det måste de ha gjort, jag har inte stått i någon kö men lyckades beställa i torsdags när de släppte några vid 15.00. Tänker väl att de betat av sin förbokningslista innan de släpper fler.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag har nyheter aktiverade, och är klubbmedlem, men jag fick ingen notis från Mediamarkt, utan jag råkade helt enkelt snubbla in här vid rätt tillfälle Medlemmarna här är grymma på att tipsa när fler konsoler kommer in i lager.

Tackar
Jag har aktiverat nyheter och är klubbmedlem också...
Jag får hålla lite extra koll i denna tråden.

Medlem
Skrivet av Emin:

Hej, jag är desperat för att ha en ps5. Har försökt länge nu men kan inte lyckas:(( Snälla hjälp, uppskattar alla tips! Tack på förhand.

Tålamod, gör något annat under tiden så tänker du inte så mycket på det:D
...i annat fall finns säkert någon scalper som gärna hjälper till.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

13st nya på Tradera idag. Skulle gissa på att det dyker upp en hel drös imorgon under dagen när MM beställningar kommer fram. Efterfrågan/tillgång borde ju mättas av lite med tanke på att både MM och Elgig skickar ut flera tusen enheter i veckan. I alla fall så att priserna sjunker någon tusenlapp.

Skulle du rekommendera att köpa från Tradera, är det säkert? Har handlat där så jag är nyfiken.

Medlem
Skrivet av Nazza:

Skulle du rekommendera att köpa från Tradera, är det säkert? Har handlat där så jag är nyfiken.

Tradera i sig är säkert, sedan är det upp till användarna. Jag sålde ett par hörlurar där igår, och vips fick jag fyra stycken swish till mig, där avsändaren sedan bad mig swisha tillbaka (från en användare med noll omdömen) vilket jag självklart inte gjorde, utan jag krävde kontouppgifter för en regelrätt banktransaktion.

Man får vara försiktig då det finns en del bedragare där ute.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tänk att bristen på PS5 gör att FZ får massa nya medlemmar! Ni borde tacka Sony FZ !

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tradera i sig är säkert, sedan är det upp till användarna. Jag sålde ett par hörlurar där igår, och vips fick jag fyra stycken swish till mig, där avsändaren sedan bad mig swisha tillbaka (från en användare med noll omdömen) vilket jag självklart inte gjorde, utan jag krävde kontouppgifter för en regelrätt banktransaktion.

Man får vara försiktig då det finns en del bedragare där ute.

Jag fattar inte hur detta bedrägeri går till. Förklara! Swishar personer som inte vann auktionen pengar till dig (fyra person kan väl inte alla vinna)? Och varför är swish inte lika säkert som en banktransaktion? Jag har hundratals auktioner på tradera, både som både säljare och köpare, och aldrig råkat ut för ngt liknande!?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte hur detta bedrägeri går till. Förklara! Swishar personer som inte vann auktionen pengar till dig (fyra person kan väl inte alla vinna)? Och varför är swish inte lika säkert som en banktransaktion? Jag har hundratals auktioner på tradera, både som både säljare och köpare, och aldrig råkat ut för ngt liknande!?

Nej, samma person som vann auktionen swishade mig fyra gånger i rad, och kontaktade mig sedan för att be mig swisha tillbaka.

De som begår bedrägerier sitter då och lurpassar på att jag ska signera något med mitt mobila bankid (när jag går in för att swisha) Är man oaktsam kan man råka signera något helt annat.

Jag har med hundratals affärer via tradera och det här är första gången jag råkar ut för något sådant. Jag jobbar dock på en bank och har sett det ena och det andra. Bedrägerier blir bara lurigare och lurigare.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv
Skrivet av Nazza:

Skulle du rekommendera att köpa från Tradera, är det säkert? Har handlat där så jag är nyfiken.

Hållit på med Tradera ganska länge, brukar sälja spdl och annat och så. Kolla bara omdömerna före du köper något. En som har för många negativa procentuellt ställt kan vara suspekta människor. Brukar överlag vara säkert, går ju alltid att kommunicera innan man köper med.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tradera i sig är säkert, sedan är det upp till användarna. Jag sålde ett par hörlurar där igår, och vips fick jag fyra stycken swish till mig, där avsändaren sedan bad mig swisha tillbaka (från en användare med noll omdömen) vilket jag självklart inte gjorde, utan jag krävde kontouppgifter för en regelrätt banktransaktion.

Man får vara försiktig då det finns en del bedragare där ute.

Skrivet av anon_176162:

Hållit på med Tradera ganska länge, brukar sälja spdl och annat och så. Kolla bara omdömerna före du köper något. En som har för många negativa procentuellt ställt kan vara suspekta människor.
Brukar överlag vara säkert, går ju alltid att kommunicera innan man köper med.

Tack!!!

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nej, samma person som vann auktionen swishade mig fyra gånger i rad, och kontaktade mig sedan för att be mig swisha tillbaka.

De som begår bedrägerier sitter då och lurpassar på att jag ska signera något med mitt mobila bankid (när jag går in för att swisha) Är man oaktsam kan man råka signera något helt annat.

Jag har med hundratals affärer via tradera och det här är första gången jag råkar ut för något sådant. Jag jobbar dock på en bank och har sett det ena och det andra. Bedrägerier blir bara lurigare och lurigare.

Hmm. Där ser man. Hade inte en aning om att denna typ av bedrägeriförsök fanns. Iofs är man inte förvånad. Folk gör vad som helst nu för tiden.

Medlem

Spel & Sånt skrev nyligen att jag kommer få min PS5 under kommande vecka. Bokade i maj förra året.

Då får man göra plats för Pro:n i sovrummet. Har sparat på GoW tills PS5, känns helt sjukt att jag ska få lira det snart!

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Spel & Sånt skrev nyligen att jag kommer få min PS5 under kommande vecka. Bokade i maj förra året.

Då får man göra plats för Pro:n i sovrummet. Har sparat på GoW tills PS5, känns helt sjukt att jag ska få lira det snart!

Du har ett helt gäng underbara timmar framför dig, grattis

Medlem

Har någon som bokat från CyberPhoto fått sin levererad än?

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Denna måste svida lite för alla de som inte lyckats köpa en ps5a ännu:
https://www.youtube.com/watch?v=MRCokniOHzM

Skulle det svida för att en lirare köper 13 defekta PS5:or för $500 st?
Har jag missat nåt?

Medlem

Verkar komma en ny utlottning på Elgiganten snart. Står att det kommer in i lager 2021-03-15 på PS5 SE. https://www.elgiganten.se/cms/playstation-5/playstation-5-ps5...


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Verkar komma en ny utlottning på Elgiganten snart. Står att det kommer in i lager 2021-03-15 på PS5 SE. https://www.elgiganten.se/cms/playstation-5/playstation-5-ps5...

Yess äntligen! Dock bara disc edition☹️

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Denna måste svida lite för alla de som inte lyckats köpa en ps5a ännu:
https://www.youtube.com/watch?v=MRCokniOHzM

Nje känns mer tur att man inte fått tag på någon än, skulle va trist om man fick en trasig och får vänta länge på att få en ny.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av erson:

Har någon som bokat från CyberPhoto fått sin levererad än?

Det är jag nyfiken på. Inte beställt men de är ju en av bara några sajter som hållit bokningsmöjligheten öppen.


signatur
Medlem

Idag levererar Bring mitt PS5 som köptes på Elgiganten i torsdags. Nu lämnar jag tråden och önskar er andra god jaktlycka.

SoL
Medlem
Skrivet av Nimin:

Idag levererar Bring mitt PS5 som köptes på Elgiganten i torsdags. Nu lämnar jag tråden och önskar er andra god jaktlycka.

Samma här, blev positivt överraskad för i fredags fick jag ett sms från EG där det stod att leveransen blev försenad till 17/3

Medlem

Mitt exemplar som jag beställde från mediamarkt i torsdags levereras idag ska bli riktigt kul.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av SoL:

Samma här, blev positivt överraskad för i fredags fick jag ett sms från EG där det stod att leveransen blev försenad till 17/3

Ja, smsen från Elgiganten är lite off. Fick först sms från Bring att de levererar idag strax efteråt sms från Elgiganten att de skjuter upp leverensen. Typ tredje sånna smset. Men Bring kommer ikväll så vet inte riktigt vad giganten pysslar med 😀

Medlem

Fick precis bekräftelse att mitt PS5 som är beställt hos Inet 26/6 levereras imorgon

Inaktiv

Halebop har börjat inkludera ps5 i ett abonnemang. Kanske tilltalar något.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/sony/xperia-5-ii-black...

Skriv svar