Crusader Kings 3 får sitt första betal-dlc

Robot
Crusader Kings 3 får sitt första betal-dlc

Northern Lords släpps redan 16 mars - tillsammans med en gratisuppdatering.

#crusader-kings-3, #dlc, #northern-lords


Medlem

Har hovrat länge över köpnappen nu! Men samtidigt vet jag inte hur jag ska ha tid med det för är fullt upptagen med Hoi 4, Eu 4 och Stellaris. Är CK3 värt pengarna i dagsläget?

Medlem
Skrivet av Thane:

Har hovrat länge över köpnappen nu! Men samtidigt vet jag inte hur jag ska ha tid med det för är fullt upptagen med Hoi 4, Eu 4 och Stellaris. Är CK3 värt pengarna i dagsläget?

Ja det tycker jag nog. Det var välpolerat redan vid release. Fast vill man ha mer innehåll så skulle jag nog vänta tills det släppt ett par DLCs först. Paradox är ju lite (ö)kända för att viktiga funktioner kommer senare med DLC:s. Det kanske har blivit något bättre. Antar att du redan stött på det i och med att du verkar ha fullt upp med andra Paradox-titlar.

Spelet är ett lyft från CK2. Bätte GUI och lättare att få en överblick.

Men det är väl bara att öppna plånboken. Vikingarna är ju roliga att spela som i CK3.
Så länge inte AI:n går bärsärk med att ta över land lite här och var på världskartan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det första i serien som jag har spelat, men tycker att det är ruggit bra. Har förstått att det kan komma att bli en del dlc. Någon som vet om de brukar släppa tilläggen samlade på något vis?

Medlem
Skrivet av stokk:

Det första i serien som jag har spelat, men tycker att det är ruggit bra. Har förstått att det kan komma att bli en del dlc. Någon som vet om de brukar släppa tilläggen samlade på något vis?

Tror det bästa är att köpa direkt eller vänta på rea. Bättre att sprida ut kostnaden så det inte blir 1000kr på samma gång👍

Skribent
Skrivet av stokk:

Det första i serien som jag har spelat, men tycker att det är ruggit bra. Har förstått att det kan komma att bli en del dlc. Någon som vet om de brukar släppa tilläggen samlade på något vis?

Jag har alltid köpt dem eftersom. De brukar släppa många DLC, men du behöver ju inte heller köpa alla för att få en bra upplevelse, jag har ofta valt de jag tycker verkar intressanta och givande för "mitt" spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av stokk:

Det första i serien som jag har spelat, men tycker att det är ruggit bra. Har förstått att det kan komma att bli en del dlc. Någon som vet om de brukar släppa tilläggen samlade på något vis?

Paradox har en historia av att ofta ha sina spel och dlc:er på rea, i trakterna 50% rabatt. Om du kan vänta något halvår tror jag att det finns chans till det även här.

Medlem
Skrivet av Thane:

Har hovrat länge över köpnappen nu! Men samtidigt vet jag inte hur jag ska ha tid med det för är fullt upptagen med Hoi 4, Eu 4 och Stellaris. Är CK3 värt pengarna i dagsläget?

Notera att CK3 finns på Gamepass, så testa en månad för en liten peng om du är osäker.

Medlem
Skrivet av Kurrzone:

Paradox har en historia av att ofta ha sina spel och dlc:er på rea, i trakterna 50% rabatt. Om du kan vänta något halvår tror jag att det finns chans till det även här.

Pdx kommer inte rea ut ett halvår gammalt spel för 50%. Kanske om två år, om det är värt att avstå två års kul spelande för någon hundring.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Notera att CK3 finns på Gamepass, så testa en månad för en liten peng om du är osäker.

Insåg häromdagen att jag fick en månads gamepass till nya datorn så det blir perfekt!

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Har hovrat länge över köpnappen nu! Men samtidigt vet jag inte hur jag ska ha tid med det för är fullt upptagen med Hoi 4, Eu 4 och Stellaris. Är CK3 värt pengarna i dagsläget?

Kör på! Är du redan i grand strategy-träsket så kommer du inte bli besviken. I mitt tycke ett av Paradox bättre spel.

Medlem

Kommer detta vara gratis för de med golden edition?

1
Skriv svar