PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av David11:

Fick precis bekräftelse att mitt PS5 som är beställt hos Inet 26/6 levereras imorgon

Då kan jag räkna med att det dröjer för mig. Jag beställde mitt från Inet 16/9.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Halebop har börjat inkludera ps5 i ett abonnemang. Kanske tilltalar något.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/sony/xperia-5-ii-black...

Vänta, det ingår bara om du köper mobilen bara? Det där är tokigt isåfall.

Medlem
Skrivet av Crank:

Verkar komma en ny utlottning på Elgiganten snart. Står att det kommer in i lager 2021-03-15 på PS5 SE. https://www.elgiganten.se/cms/playstation-5/playstation-5-ps5...

Det där borde nog vara förra veckans utlottning? De var ju tydliga med att inget skulle fraktas iväg innan den här veckan.

Medlem

Någon som har någon uppfattning om hur det går med webhallen? Förbokade en disc 2020-08-30 och fortfarande inte fått någon leverans eller så mycket info.

Skrivet av Auditor:

Någon som har någon uppfattning om hur det går med webhallen? Förbokade en disc 2020-08-30 och fortfarande inte fått någon leverans eller så mycket info.

Inte hört något sedan 16/11/20: "Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)"


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Auditor:

Någon som har någon uppfattning om hur det går med webhallen? Förbokade en disc 2020-08-30 och fortfarande inte fått någon leverans eller så mycket info.

Webhallen har kommit till ca 11 juni 2020 i bokningslistan.. Om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

Fick också besked från Inet om leverans img. Beställde 16/9. Håller tummarna 👍

Medlem
Skrivet av MacKenobi:

Fick också besked från Inet om leverans img. Beställde 16/9. Håller tummarna 👍

Beställde den 17/9 en standard från Inet så man hoppas fan att de har koll på kölistan för då börjar det ju närma sig!

Inaktiv

Hämtade ut den idag. Installerar. Snygg, stor. Alldeles för kort HDMI kabel, vanligt problem med individer som är biffiga

Medlem

Konsolen fungerar felfritt miles morales är satans snyggt alltså! Tar ner days gone samt god of war för att jämföra med hur de var på ps4p.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av MacKenobi:

Fick också besked från Inet om leverans img. Beställde 16/9. Håller tummarna 👍

Jag beställde också 16/9 men har inte fått något besked från dom... Då ska ju mitt skickas vid nästa batch om dom inte gör bort sig :/

Medlem

Nu verkar Kjell ha inne Xbox Series X igen.

EDIT: Slut

Medlem

Nu står det att min ps5 finns att hämta hos inet på kundsidan. Bokade 2020-09-18.
Inte fått något bekräftelsemail på att den finns inne dock.

Medlem

Inet skickar ut sms när den kan hämtas

Medlem
Skrivet av Ekenmo:

Beställde den 17/9 från Inet så man hoppas fan att de har koll på kölistan för då börjar det ju närma sig!

Jag pratade precis med Inet och dom kunde inte se mitt namn på listan för kommande... jag beställde 16/9. Om du som jag köpte standard så får vi nog vänta längre, digital går snabbare sa dom.

Medlem
Skrivet av Bigpapabear:

Nu står det att min ps5 finns att hämta hos inet på kundsidan. Bokade 2020-09-18.
Inte fått något bekräftelsemail på att den finns inne dock.

Köpte du digital eller standard?

Medlem

Nu verkar min status på Inet ha ändrats från ”Okänt leveransdatum” till ”Förhandsbokning” hur ska man tolka detta ?

Medlem

Nu har jag äntligen fått mail om att ps5:an har skickats från MM
Beställde i torsdags ca 20:40
Måste tacka David11 igen för inlägget

Skrivet av David11:
Medlem

Tyvärr inget från Inet. Status uppdaterat till ”förhandsbokning”. Kollade med kundtjänst, de hör av sig via sms när PS5 är på plats

Medlem

Jag förbokade mitt PS5 Disc den 2020-06-30 hos Inet.
Skickades igår och hämtade precis ut det

Medlem

För folk som fortfarande står i kö kan det vara bra om man är tydlig med om det är Standard eller Digital man får hämta ut. Nu har vi t.ex. lite olika bud om Inet här ovan, det kan ju underlätta för folk när de hör av sig till kundtjänst så att vi alla pratar om "rätt" kö.

Medlem
Skrivet av Girre:

Jag förbokade mitt PS5 den 2020-06-30 hos Inet.
Skickades igår och hämtade precis ut det

Digital eller Disc?
Har en disc som jag beställde 2020-06-26 som står som "Förhandsbokning".
Även en digital beställd 2020-09-16 där det står "Okänt leveransdatum"

Medlem
Skrivet av Kahl:

Digital eller Disc?
Har en disc som jag beställde 2020-06-26 som står som "Förhandsbokning".
Även en digital beställd 2020-09-16 där det står "Okänt leveransdatum"

Ändrade min kommentar men det var disc versionen jag fick hem.

Medlem
Skrivet av Danne92:

Köpte du digital eller standard?

Standard.
Ändrades dock till "förhandsbokning" så den är inte klar. Ringde också kundtjänst lite otydligt kan ja tycka.

Medlem

Fick leverans från MediaMarkt i går. Tyvärr väsnas maskinen nått hemskt så den åker direkt till service. Han testa en timme iaf. Surt. Hoppas ni andra har bättre tur.

Medlem
Skrivet av Emret:

Fick leverans från MediaMarkt i går. Tyvärr väsnas maskinen nått hemskt så den åker direkt till service. Han testa en timme iaf. Surt. Hoppas ni andra har bättre tur.

Fasen vad surt. Hur länge hade du försökt få tag i en?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Fasen vad surt. Hur länge hade du försökt få tag i en?

Jag bommade förhandsbokningen (var för långsam) så jag har ju jagat sedan dess. Varit med i tre utlottningar hos Elgiganten så när jag lyckades få tag i den på MM i förra veckan så var ju lyckan total. Men jag tänker inte stå ut med att den tjuter till och med när den är i standby.

Pratade med Playstation Support idag och de ville ha in den på service. Tar 2-4 veckor
Men ja, har jag väntat så länge så kan jag väl vänta 2-4 veckor till antar jag. Får köra på Xbox Series X så länge, den är iaf knäpptyst.

Medlem

Nu har mina kompisar som beställde i mitten av juni från Inet Sisjön fått sms om att dom kan hämta sina (disk versioner)

Medlem

Minst 33st nya PS5or på Tradera idag. De allra flesta har 0 bud. Dessutom lär det komma ett nytt inflöde i morgon igen, pga elgigantenleveransen. Scalping är snart ett minne blott, vänner.

edit: Skrev fel. Jag menar Tradera, inte den andra stor siten som säljer begagnat.

Inaktiv
Skrivet av maq777:

Minst 33st nya PS5or på blocket idag. De allra flesta har 0 bud. Dessutom lär det komma ett nytt inflöde i morgon igen, pga elgigantenleveransen. Scalping är snart ett minne blott, vänner.

Skönt att se. En drös nya på Tradera med. Scalpers kanske tjänar någon tusenlapp men sötebrödsdagarna är nog räknade.

Skriv svar