Valheim-spelare bygger Eiffeltornet i naturlig storlek

Robot
Valheim-spelare bygger Eiffeltornet i naturlig storlek

Men visst, bo i en sned koja du.

#moddar, #valheim


Medlem

Jag tycker att framöver använder vi FPS som en vedertagen avståndsenhet.

Medlem

hah, snyggt!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tänkte direkt att det var någon som skapat en mod som kunde konvertera en 3D modell till valheim (liknande många skapelser i minecraft). Imponerande att de faktiskt byggt det.

Medlem

Galet.. vore synd om ett troll kom och slog på ena benet där 😁 nu kör de ju moddat men om man kunde bygga såhär i vanilla

Medlem
Skrivet av philgapin:

Jag tycker att framöver använder vi FPS som en vedertagen avståndsenhet.

Fippsar, heter det väl? Hört från Fragzone Fredag


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jäkligt imponerande!

Geeks Gaming

”Hur f*n fick man det att hålla?!” Var det första jag tänkte

Nu måste jag ju kolla in den modden. Vill ju bygga fyrtorn till ”alla” (3 just nu) mina små hamnar

Medlem
Skrivet av NordhNet:

”Hur f*n fick man det att hålla?!” Var det första jag tänkte

Nu måste jag ju kolla in den modden. Vill ju bygga fyrtorn till ”alla” (3 just nu) mina små hamnar

Inte så svårt om du använder dig av stenblock väl?
Eller förstärkta pelare, säkert dyrt att göra för det kräver väl järn.

Medlem
Skrivet av shelter:

Inte så svårt om du använder dig av stenblock väl?
Eller förstärkta pelare, säkert dyrt att göra för det kräver väl järn.

Alldeles för stora överhäng för att det ska funka utan moddar som fixar hållfastheten.

Medlem

Och jag är för lat för att vrida stolen i mitt rum rätt...

rug
Medlem

Tänkte precis fråga om hållfastigheten fram till att jag läste sista stycket... Jag har problem med hållfastighet på byggen över 2 våningar

Avstängd

Hur är byggandet i Valheim utan mods? Just kreativ frihet i spel och kunna bygga är något högt uppskattat från min sida. Risken med att förlita sig på mods i dessa spel innebär dock ibland att en update gör att mods blir obrukbara.

Medlem

Och jag som tyckte att jag hade ambitösa byggplaner... Vill nästan lägga ner det hela, lol

Medlem
Skrivet av General White:

Hur är byggandet i Valheim utan mods? Just kreativ frihet i spel och kunna bygga är något högt uppskattat från min sida. Risken med att förlita sig på mods i dessa spel innebär dock ibland att en update gör att mods blir obrukbara.

Jag tycker det fungerar bra. Man får dock beakta hållfastheten när man bygger.
Det största bekymret just nu är att så fort man gör ingrepp i terrängen så börjar FPS:en att tanka och det hårt.
Världen genereras konstant och just nu låter det som om att ingreppen man gjort hela tiden måste appliceras på den genererade världen vilket gör att det drar massa extra resurser.
Jag kan ha dippar ned mot 20 FPS i våran huvudbas med datorn i sign.
Normalt ute i världen pendlar det mellan 75-200 FPS beroende på förutsättningarna.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Vid 4:44. Är det så det ser ut när man bygger?

Då är det mest imponerande att man la ner så mycket tid i 5 fps utan att få epelepsi


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

dagens ungdom, att dom pallar


signatur

//monster

Medlem

Byggen räknas ju bara om man faktiskt farmar materialet själv!

Medlem

Galet imponerande bygge!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vid 4:44. Är det så det ser ut när man bygger?

Då är det mest imponerande att man la ner så mycket tid i 5 fps utan att få epelepsi

Det blev tydligen värre och värre ju högre upp de kom. Mina nerver hade inte klarat det där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag är imponerad och blev ju inte heller mindre sugen på spelet nu. Gillar byggande i spel. Var imo en av Fall Outs stora behållningar.

1
Skriv svar