Bioware berättar hur de skapade den härliga flygningen i Anthem

Robot
Bioware berättar hur de skapade den härliga flygningen i Anthem

Spelet i stort floppade men vi kan nog alla vara överens om att flygningen var det bästa med spelet.

#anthem, #bioware, #gdc


MEG
Medlem

HAHAHA, nä seriöst, vad vill Bioware få ut av ett detta.
Att det inte var ett skitspel trots allt, att de var duktiga?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

HAHAHA, nä seriöst, vad vill Bioware få ut av ett detta.
Att det inte var ett skitspel trots allt, att de var duktiga?

Jösses. Kan det vara så att det var ett intressant koncept i ett annat mer eller mindre misslyckat spel? GDC är inte till för spelare utan främst för andra spelutvecklare och för dem är detta väldigt intressant.

Edit: förtydligade min poäng med ett ”främst”

Medlem
Skrivet av MEG:

HAHAHA, nä seriöst, vad vill Bioware få ut av ett detta.
Att det inte var ett skitspel trots allt, att de var duktiga?

Nej.
Det är ett klipp från Game Developers Conference. Snubben i klippet håller en föreläsning för andra utvecklare där han berättar om problem de stötte på under utvecklingen av flygmekaniken och hur de löste dem.

Medlem

Det var faktiskt riktigt kul gameplay rent "karaktärsmässigt"
Ganska så roliga skills och flygningen var kul. Gillade "Ninja" klassen. Synd att melee var gimp i spelet.

Medlem

Jag gillade spelet, combat och kanske framförallt flygningen. Men det saknades för mycket helt enkelt. De hade början på något riktigt bra där, synd att det blev som det blev. Gick ju alldeles för snabbt att ta sig igenom allt och sen hade man ju gjort allt.

Medlem

Sett till gameplay, mekanik och vapenfysik tycker jag att Anthem var helt makalöst. Följsamt, intuitivt, köttigt, roligt. Att flyga och springa omkring i spelvärlden blev direkt vanebildande för egen del. Synd bara att resten av upplevelsen föll ganska platt.

Gnällkuk

Fun sidenote, hade det inte varit för EAs Patrick Söderlund så hade flygdelen skippats.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Utan tvekan det bästa med spelet, testade det för något år sedan men det saknade helt vad jag förväntade mig av ett Bioware spel. Saknar det gamla Bioware, utvecklaren som på allvar fick mig att bli ett stort fan av RPG spel existerar tyvär inte längre. Bioware idag är bara ett namn precis som Rare och vissa andra studios. Kanske har jag med tiden blivit väldigt kräsen eller så har dagens spelare inte samma krav som vi äldre spelare hade.

Mitt största problem med spelet var att det saknade en intressant story, fokus verkar mer a legat på action än på RPG-delen, det kändes som EA´s svar på Destiny eller The Division, något jag inte är så vidare stort fan av.

Medlem

Jag älskar Anthem, hur konstigt det än låter så var det i mångt och mycket det spelet som åter tände min passion för spel. Flygningen, striderna och själva atmosfären triggade igång något inom mig jag inte haft på länge...Synd bara att det helt enkelt fanns för lite av Anthem för att verkligen kunna klara sig vidare. Grunderna är sannerligen där för att bli ett fantastiskt spel, det fick bara inte den kärlek som spelet i min mening förtjänade. Även om jag tvekar så hoppas jag på något sätt att man lär sig av misstaget med Anthem och slutar släppa spel som helt enkelt inte är klara.

Medlem

Jag hade verkligen superkul med anthem! Det va en riktig upplevelse men föll verkligen platt i sin story och i endgame. Kommer en tvåa så kommer jag definitivt inhandla den.

Medlem

Väldigt intressant. För som många andra sagt så var flygningen en av de bästa grejerna med spelet.
Tyckte gameplay överlag var rätt kul, men saknade någon typ av djup i slutändan tyvärr.

Men jävlar vad bra de fick till flygning och man kände sig verkligen som iron-man när man flög omkring.

Medlem

jag spelade betan med mus och tangentbord och flygningen var något av det kassaste jag någonsin har upplevt, men folk sa att det var bra med kontroller har jag för mig

Medlem

Minns när jag först såg Anthem. Blev helt stormförtjust. Grafiken, världen, flygningen, designen på exoskeletten. Mumsfillibabba.
Men som många skriver så föll det platt, även fast det presenterades så fantastisk. Det saknades helt enkelt en själ.

Men tekniskt sätt så satte som en milstolpe med just sin flygning, helt otroligt.


signatur

Niet.

Medlem

Jag och mina polare körde det så kallade VIP-demot och svalde hypen med hull och hår. Det var/är ett snyggt spel och flygningen var något alldeles särskilt. Vi hade skitkul och såg fram emot release. Så kom då dagen när det skulle sjösättas och det var ett helvete utan dess like. Vi satt i flera timmar den kvällen och försökte logga in men det var stört omöjligt.

När vi till slut kunde logga in hade vi skitkul och var övertygande om att här fanns att göra, för att snopet inse att spelet var brutalt ytligt och hade väldigt lite content. Det var faktiskt med en sorg i hjärtat som jag slängde det där jävla spelet på soptippen.

Det är synd för det hade verkligen potential, de gjorde något alldeles unikt men kunde inte kapitalisera på det överhuvudtaget.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar