PC-patchen med snabbare laddtider i GTA V nu släppt

Robot
PC-patchen med snabbare laddtider i GTA V nu släppt

Snabbt jobbat, men kanske lite för snabbt för konsolversionen.

#gta-v, #rockstar


Medlem

Undrar egentligen om Rockstar ens har någon kompetens när det kommer till utveckling av netcode för deras uråldriga p2p nätverk. (Inget fel på p2p nätverk, om det är moderniserat och inte körs på mer än 10 års gammal kodning fulla av brister.)

De använder ju nästan identisk netcode från GTAIVs multiplayer del. Detta medför en del risker där spelarens personliga information inte är helt skyddade, då modmeny användare kan få tillgång till personlig information om varje spelare i ett session och via detta också e.g ddos:a spelare. Inte ens VPN kan skydda en spelare om spelaren loggat in i spelet utan VPN bara en gång, då modmeny användare har tillgång till alla loggar kring en spelares aktivitet. Modmeny användare kan även använda sig av exakt likadan character model och likna exakt din karaktär i spelet, kan ändra sitt social club namn till ditt eget, samt även använda ditt unika Rockstar ID i en session, springa runt och fuska, griefa, skrika racial slurs vilket leder till rapporter och ditt konto blir bannat vilket du inte ens kan överklaga även om du råkar ha bevis som styrker din oskyldighet.

Att dessa modmenyer även kan diktera åtkomst till en session genom att göra sig till sessionens host och därmed kicka dig ut ur den samt även strypa ditt internets åtkomst till exe filen vilket resulterar i en CTD är ju helt banalt sinnessjukt.

Vilken IT expert som helst som hade analyserat deras netcode hade rekommenderat VPN, då Rockstar mer än uppenbart inte är intresserade av att skydda sina konsumenters personliga information.

Jag har flertals gånger påpekat detta till Rockstar Support men har enbart fått de mest generiska svaren ifrån olika supportkontakter i samma ärenden.

Det är seriöst sinnessjukt hur Rockstar kommer undan med detta, samt att en av världens mest rikaste och framgångsrikaste spelbolag inte kan ha dedikerade servrar är en fullständig gåta för mig med tanke på de miljoner dollar de drar in på bara sharkcards och gold bars varje år i sina spel.


signatur

Ordo Ab Chao

Geeks Gaming

Får väl testa. Inte för online delen är något att ha.

Medlem

Online så är det ospelbart, p.ga alla fuskare där ute som tycker om att trolla hela nätter & dagar, Samma sak med Red dead 2 online, man får nöja sig med halva produkter idag. För inget görs åt fuskare på rockstars servrar. Dom som inte tror mig kan söka på tuben så får dom se all goja som ske. Allt ifrån UFO´n som landar runt ens gubbe så man ej ser något "GTA5 online" till Brinnande hästar och exploderande vargar " Red Dead 2 online".

Nej tack, det är bra endå.

Medlem

De långa laddtiderna var en anledning till att jag slutade spela, och fuskare.
Ett bra tillfälle att hoppa in och testa igen med andra ord.

Medlem
Skrivet av karlstrom1981:

Online så är det ospelbart, p.ga alla fuskare där ute som tycker om att trolla hela nätter & dagar, Samma sak med Red dead 2 online, man får nöja sig med halva produkter idag. För inget görs åt fuskare på rockstars servrar. Dom som inte tror mig kan söka på tuben så får dom se all goja som ske. Allt ifrån UFO´n som landar runt ens gubbe så man ej ser något "GTA5 online" till Brinnande hästar och exploderande vargar " Red Dead 2 online".

Nej tack, det är bra endå.

Så jävla tråkigt. Ännu värre är det när man råkar i gräl med dem och de använder en viss funktion som kraschar ens spel (tror funktionen spawnar hundratals NPCer typ i dig så spelet kraschar).

Ännu tråkigare var det för min kompis som på bara några sekunder (innan han hann trycka alt+f4) fick flera miljoner droppade på sig. 1 vecka senare möttes han av att hans pengar blivit nollställda och 2 veckor ban...

Medlem

Gäller förbättringen endast PC online eller också single player storyn på PC?

1
Skriv svar