Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 2

Då var det dags för ytterligare en laddning spel till Xbox Game Pass! Star Wars Squadrons som tidigare hade det lösa "mars" som tilläggsdatum kommer nu i veckan, Undertale hittar äntligen till Xbox och dyker in direkt på Game Pass, likaså gör Octopath Traveler! Ytterligare ett Yakuza-spel, Yakuza 6, gör samma resa och släpps direkt på Xbox Game Pass där alla tidigare titlar i serien också huserar. Maffia-strategispelet Empire of Sin blir det senaste i raden av Paradox-publicerade spel som landar på tjänsten. Månadens överraskning får ändå gå till Outriders som kommer direkt på releasedagen! Släpps direkt på XGP vid release görs också Narita Boy.

En bunt spel som redan finns på XGP för konsol tar klivet över till PC också: Pillars of Eternity II: Deadfire, Torchlight 3, Nier: Automata och Supraland närmare bestämt.

Edit: Mer PC-nyheter! EA Play läggs äntligen till i Xbox Game Pass för PC! Redan imorgon är det dags så Star Wars: Squadrons dyker upp även där, och en hel drös spel till som finns i EA's katalog. Ea Play ingår på konsol genom Xbox Game Pass Ultimate sedan några månader tillbaka.

Här kan ni läsa mer om hur det fungerar på PC, med ny EA app osv: EA Play på XGP PC.

Tidigare i mars så har vi fått spel i två omgångar och vill ni kolla in mina trådar och läsa mer om det så hittar ni dem här:

Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 1
Xbox Game Pass - Mars 2021 - Bethesda Special

Nya titlar:

Undertale (16 mar, konsol+PC+cloud)

Empire of Sin (18 mar, konsol+PC+cloud)

Nier: Automata (18 mar, PC)

Star Wars: Squadrons (18 mars, konsol+PC)

Torchlight III (18 mar, PC)

Genesis Noir (25 mar, konsol+PC)

Octopath Traveler (25 mar, konsol+PC)

Pillars of Eternity II: Deadfire - Ultimate Edition (25 mar, PC)

Supraland (25 mar, PC)

Yakuza 6: The Song of Life (25 mar, konsol+PC+cloud)

Narita Boy (30 mar, konsol+PC+cloud)

Outriders (1 apr, konsol+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 mars: Hyperdot, Journey to the Savage Planet och Machinarium.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Octopath Traveler, så många gånger som jag har funderat på att köpa det spelet. Ibland lönar det sig att vänta.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Detta börjar ju bli löjligt...

Medlem

Najs bajs hallonpung.

Medlem

Wow, blev så besviken på förra månadens sporttema. Men mars, WOW!

Synd bara att Game Pass PC inte får samma kärlek som Xbox. Men ändå, WOW!

Sa jag wow?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Octopath Traveler, så många gånger som jag har funderat på att köpa det spelet. Ibland lönar det sig att vänta.

Samma här! Kollat in det då o då, även när Uber streamade det men avvaktat.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Detta börjar ju bli löjligt...

It's a new dawn.

Skrivet av UggleMannen:

Najs bajs hallonpung.

Hm... ja jo.


signatur

Jump in.

Medlem

Alltid lika informativt @Mortaigne, tackar för det!

Förstår ej hur man ska hinna med allt. Fö. älskar jag dessa 2D spel som släpps - börjat använda min Kishi flitigt när jag reser runt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Alltid lika informativt @Mortaigne, tackar för det!

Förstår ej hur man ska hinna med allt. Fö. älskar jag dessa 2D spel som släpps - börjat använda min Kishi flitigt när jag reser runt.

Tack

Funderar på en Razer kishi jag också faktiskt... Är ju inte dumt att få till lite spel på språng också. Smidigt att bara ha med sig de där små kontrollerna, telefonen har man ju ändå alltid.

Kunna fortsätta spela sömlöst mellan konsolen och mobilt är ju najs, man kan ju spela sina "riktiga spel" hehe.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Omg. FU backlog QQ.. Varför finns du där i mitt liv och stör....


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Omg. FU backlog QQ.. Varför finns du där i mitt liv och stör....

Det är lugnt. Glöm inte att 2022 är backloggens år.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Omg. FU backlog QQ.. Varför finns du där i mitt liv och stör....


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot

Tack @Mortaigne! King som vanligt!

Octopath Traveler är ruskigt bra! Spelade det på Switch och älska det. Ser gärna mer den typen av spel. JRPG som inte är som andra moderna JRPG lixom. Svårförklarligt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tack @Mortaigne! King som vanligt!

Octopath Traveler är ruskigt bra! Spelade det på Switch och älska det. Ser gärna mer den typen av spel. JRPG som inte är som andra moderna JRPG lixom. Svårförklarligt

Fast är verkligen ett 60+ timmar JRPG något för Game Pass? Tycker att det är bra att de finns såklart men det är en sån jäkla insats att ta sig an såna titlar nu för tiden med barn och jobb och hundratal andra spel

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Fast är verkligen ett 60+ timmar JRPG något för Game Pass? Tycker att det är bra att de finns såklart men det är en sån jäkla insats att ta sig an såna titlar nu för tiden med barn och jobb och hundratal andra spel

Haha ja tiden måste räcka till det är sant. Ja såklart, allt passar på GP


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja tiden måste räcka till det är sant. Ja såklart, allt passar på GP

Hade ingen ork att köra FFXV när det kom men det här kanske jag har tid och ork att testa, har ju fått finfina betyg.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Hade ingen ork att köra FFXV när det kom men det här kanske jag har tid och ork att testa, har ju fått finfina betyg.

Haha ja det däremot är inte min typ av RPG. Är endast rätt unika JRPG spel jag gillar. Som typ Octo :S


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Slutat köpa spel på xbox, för minst 3 av mina senaste inköp har kommit till gamepass typ 1-2månader efter

man blir ju lite sne typ


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan man inte spela spelen mer när dom försvinner ifrån game pass eller hur funkar det?

Medlem

Fy fan alltså, Game Pass, vilket jävla tjänst! Enda nackdelen är väl att tjänsten inte lägger till några timmar per dygn så man får tid för att spela allt

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Kan man inte spela spelen mer när dom försvinner ifrån game pass eller hur funkar det?

Försvinner de från gamepass så kan du fortfarande köpa spelet via Xbox store, och på så vis fortsätta köra spelet.

Medlem

Sjukt värt med Game Pass. Jag är positivt överraskad och har hela tiden något nytt att spela.

Senaste gången jag köpte ett spel var för fyra månader sedan...

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Kan man inte spela spelen mer när dom försvinner ifrån game pass eller hur funkar det?

Alla spelen finns i butiken att köpa.
och under tiden de finns på Game Pass så har du 20% rabatt på dem.

Medlem

Jag vet inte om detta är rätt forum men jag chansar (ni som skrivit här verkar insatta i Xbox och dess utbud).

Såhär. Jag blir något förvirrad kring xbox och utbudet i form av streaming, gratis spel, online spel osv.
Kan någon hjälpa mig att skilja på allt detta. Jag har hittills sett:
Xbox all access (något som bara Elgiganten har, eller?)
Xbox game pass (ultimate?)
Xbox Live (är gold bäst?)
Får man gratis spel varje månad? (likt det man får i PS plus)

Alla andra verkar ta detta som en självklarhet. Det verkar som man får väldigt mycket för en "liten" peng. Är det så?

Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag vet inte om detta är rätt forum men jag chansar (ni som skrivit här verkar insatta i Xbox och dess utbud).

Såhär. Jag blir något förvirrad kring xbox och utbudet i form av streaming, gratis spel, online spel osv.
Kan någon hjälpa mig att skilja på allt detta. Jag har hittills sett:
Xbox all access (något som bara Elgiganten har, eller?)
Xbox game pass (ultimate?)
Xbox Live (är gold bäst?)
Får man gratis spel varje månad? (likt det man får i PS plus)

Alla andra verkar ta detta som en självklarhet. Det verkar som man får väldigt mycket för en "liten" peng. Är det så?

All access är en tjänst där konsolen och Game pass ingår - Tänk teckna mobilabonnemang och få mobilen på köpet
Game Pass Ultimate - Typ Netflix för spel. Ultimate inkluderar Xbox Live för att spela online och EA Play-biblioteket med EA-spel. Även Cloud-gaming ingår om du vill testa det.
Game Pass - Samma tjänst som ovan, men bara spelen i Game Pass, inte EA-spelen. Xbox Live ingår inte.
Xbox Live - Tjänst för att spela multiplayer på Xbox. 2-3 utvalda spel, ofta äldre titlar, ingår varje månad.

Mest prisvärt om du har en Xbox är tveklöst Game Pass Ultimate.

Medlem
Skrivet av Bennii:

All access är en tjänst där konsolen och Game pass ingår - Tänk teckna mobilabonnemang och få mobilen på köpet
Game Pass Ultimate - Typ Netflix för spel. Ultimate inkluderar Xbox Live för att spela online och EA Play-biblioteket med EA-spel. Även Cloud-gaming ingår om du vill testa det.
Game Pass - Samma tjänst som ovan, men bara spelen i Game Pass, inte EA-spelen. Xbox Live ingår inte.
Xbox Live - Tjänst för att spela multiplayer på Xbox. 2-3 utvalda spel, ofta äldre titlar, ingår varje månad.

Mest prisvärt om du har en Xbox är tveklöst Game Pass Ultimate.

Även PC-spelen inkluderas i Game Pass Ultimate.

Och som du säger, Game Pass Ultimate är det som ger mest "bang for the buck".

Medlem
Skrivet av Bennii:

All access är en tjänst där konsolen och Game pass ingår - Tänk teckna mobilabonnemang och få mobilen på köpet
Game Pass Ultimate - Typ Netflix för spel. Ultimate inkluderar Xbox Live för att spela online och EA Play-biblioteket med EA-spel. Även Cloud-gaming ingår om du vill testa det.
Game Pass - Samma tjänst som ovan, men bara spelen i Game Pass, inte EA-spelen. Xbox Live ingår inte.
Xbox Live - Tjänst för att spela multiplayer på Xbox. 2-3 utvalda spel, ofta äldre titlar, ingår varje månad.

Mest prisvärt om du har en Xbox är tveklöst Game Pass Ultimate.

Ahaaa... Så de tre första är samma sak fast olika versioner (ungefär). Och Live behövs för att spela online alltså. Då är jag med. Det upplevs i så fall som väldigt prisvärt. Tack för svar

Inaktiv
Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_118566:

Det var på tiden!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Star Wars: Squadrons (18 mars, konsol+PC)

I bilden i ditt inlägg står det ju bara "console" på SW: Squadrons, dock. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

I bilden i ditt inlägg står det ju bara "console" på SW: Squadrons, dock. :/

Läs länken ovan så ser du att det även kommer till pc

12
Skriv svar