Demon’s Souls PS5

Demon’s Souls PS5

Tjaba!
Tänkte att vi kunde ha en tråd om Demon’s Souls till PS5, både där vi kan snacka om spelet, komma med tips och tricks men även erbjuda varandra hjälp ingame!

Med det sagt, vilket mästerligt spel det är! Så otroligt välgjort, roligt, utmanande och vrålsnyggt! Gillar även spelvärldens lore.

Och är det någon här som möjligtvis har Pure Bladestone och Gold Coin till övers?

Medlem

Om jag bara kan få vantarna på en ps5 så köper jag nog med det här spelet på direkten. Gillade det på ps3 som tusan och vore kil att få återvända nu när det är lite upphottat så att säga hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Spelet var så bra så jag drog platinum i det Rekommenderas starkt !

Medlem

Har faktiskt precis skaffat mig detta, kan behöva alla tips och trix jag kan komma över förmodligen:)


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Tog platinum i originalet till ps3 spelet laddas ner på min ps5 nu medan jag är på jobbet, så ikväll blir det till att ta en nostalgitripp genom Boletaria.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Är lite fast.. as in dåligt med tålamod på 4-2. Fan vad långt det det kan vara mellan bonfires här jämfört med DS3 etc.
Jätte otydligt från spelets sida med white/black tendency? eller har jag missat något.

Något kul som hände mot leechmonger, hade precis lärt mig en ny sorcery.

Man ba jaha?🤣


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Det är platinum jag jagar! Har bara 2 kvar, varav ena är alla spelas, vilket ”bara” är att nöta spelet NG+/+ men sen dom jävla ringarna haha, så jag behöver hjälp att både få PWCT och om någon av er har extra Pure Bladestone/Gold Coin att dela med er av? Hjälper gärna er också om ni behöver!

ZF
Medlem

Trodde alla vapenuppgraderingstroféer var borta i det nya. Men de behöll alltså bara den jobbigaste av dem?

ZF
Medlem
Skrivet av dTexN:

Är lite fast.. as in dåligt med tålamod på 4-2. Fan vad långt det det kan vara mellan bonfires här jämfört med DS3 etc.
Jätte otydligt från spelets sida med white/black tendency? eller har jag missat något.

Fast det är ju lite likt DS3 på det viset. Oftast är det långt mellan, men så är det ett par där man ser den ena från den förra.

Tendenserna är mycket enklare att se än i originalet. Men för att göra det ännu lättare att tolka så har tydligen någon gjort en guide som man kan ha på telefonen för att jämföra. Som en provkarta från färgbutiken.

Medlem

Fantastiskt spel och förmodligen det snyggaste jag har spelat. Hade inte spelat originalet så det var som ett nytt spel för mig. Vissa boss-fighter är ju helt otroligt episka och kommer sitta kvar länge i minnet, mina favoriter var flamelurker,maneater, old king och penetrator. Körde melee-only och använde inte någon magi i hela spelet då det känns som fusk :). Ska man komma med någon kritik så är det väl att en hel del bossar var lite för lätta i jämförelse med senare soulsborne spel.

Medlem

Fantatiskt spel, var tvungen att platina det faktiskt. Det jobbigaste tyckte jag var ringdelen... Jag har ett tips på farmspot av gold coin @MisterMarshall.

Bana 2.2 borde det bli, kuta rakt fram sedan ta vänster, spring förbi 2 exploderande vagnar, döda snubben (han brukar träffa stolpen när han skjuter så det är ez pz) och hoppa sedan ner i hålet där du har förberett och tryckt ner hissen. Spawna och repeat. Tog inte mer än 30 försök för mig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Köpte det här spelet för ett tag sedan. Aldrig spelat något tidigare spel i serien, typ Bloodborne eller liknande. Var lite tveksam, anade att det inte skulle vara något för mig men ville ge det en chans efter alla fina lovord och läckra trailers.

Och jag hade rätt i mina föraningar. Jag kan för mitt liv inte se tjusningen i att dö och dö och dö, om och om igen. Hela. Tiden. Vilket innebär att man måste spela om samma område om och om igen, och döda samma fiender om och om igen, på eeeeeexakt samma sätt som gången innan, och alla gånger innan dess.

Det är möjligt att jag inte är särskilt duktig på det här spelet, vilket innebär att jag dör fler gånger än de flesta andra, och jag har förstått att tröskeln är skyhög, och att man måste ha tålamod. En bra portion av det också. Men jag vill inte sitta och slita mitt hår och spela samma bana hur många gånger som helst och möta samma fiender i 15 timmar innan det eventuellt ger något tillbaka och jag får något för allt slit, när jag kan starta upp ett annat spel som jag har roligt med från första minut.

Och jag är dessutom inget fan av kontrollen och stridssystemet. Känns sirapssegt och alldeles för stelt för min smak. Förstår väl att det ska vara något old school-charmigt i det också, men det går i varje fall inte hem hos mig.

Som sagt, kan för mitt liv inte se tjusningen i den här sortens spel.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är lite fast.. as in dåligt med tålamod på 4-2. Fan vad långt det det kan vara mellan bonfires här jämfört med DS3 etc.
Jätte otydligt från spelets sida med white/black tendency? eller har jag missat något.

Något kul som hände mot leechmonger, hade precis lärt mig en ny sorcery.

https://youtu.be/biYIfVgnh94
Man ba jaha?🤣

Om det är som i ps3 versionen så påverkas det av hur andra spelar om du är online. Enda sättet att garantera att man får black/white är att spela offline o uppfylla kraven för att få en värld vit eller svart. MInns inte om det var att dö typ 5 ggr i en level för att få den svart och för att få den vit ska man dänga level bossen så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av theBoosing:

Fantatiskt spel, var tvungen att platina det faktiskt. Det jobbigaste tyckte jag var ringdelen... Jag har ett tips på farmspot av gold coin @MisterMarshall.

Bana 2.2 borde det bli, kuta rakt fram sedan ta vänster, spring förbi 2 exploderande vagnar, döda snubben (han brukar träffa stolpen när han skjuter så det är ez pz) och hoppa sedan ner i hålet där du har förberett och tryckt ner hissen. Spawna och repeat. Tog inte mer än 30 försök för mig.

Åhå! Fan vilket grymt tips! Det ska jag köra på! Tack!
Då är det bara den vedervärdiga Pure Bladestonen kvar haha!
Vilken lvl på Luck har du?

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Köpte det här spelet för ett tag sedan. Aldrig spelat något tidigare spel i serien, typ Bloodborne eller liknande. Var lite tveksam, anade att det inte skulle vara något för mig men ville ge det en chans efter alla fina lovord och läckra trailers.

Och jag hade rätt i mina föraningar. Jag kan för mitt liv inte se tjusningen i att dö och dö och dö, om och om igen. Hela. Tiden. Vilket innebär att man måste spela om samma område om och om igen, och döda samma fiender om och om igen, på eeeeeexakt samma sätt som gången innan, och alla gånger innan dess.

Det är möjligt att jag inte är särskilt duktig på det här spelet, vilket innebär att jag dör fler gånger än de flesta andra, och jag har förstått att tröskeln är skyhög, och att man måste ha tålamod. En bra portion av det också. Men jag vill inte sitta och slita mitt hår och spela samma bana hur många gånger som helst och möta samma fiender i 15 timmar innan det eventuellt ger något tillbaka och jag får något för allt slit, när jag kan starta upp ett annat spel som jag har roligt med från första minut.

Och jag är dessutom inget fan av kontrollen och stridssystemet. Känns sirapssegt och alldeles för stelt för min smak. Förstår väl att det ska vara något old school-charmigt i det också, men det går i varje fall inte hem hos mig.

Som sagt, kan för mitt liv inte se tjusningen i den här sortens spel.

Trist att det inte föll dig i smaken, men det var ändå rätt beslut att pröva!

Skall väl sägas att nästan ingen känner sig särskilt duktig när man sätter tänderna i sitt första Souls-spel. Det är en del av syftet - From Software vill ge spelarna en redig käftsmäll om de gasar rätt in i striderna. Kontrasten blir ganska stor till hur de flesta moderna spel fungerar, där inte bara kontrollen utan även spelets lore är något man måste lirka fram på egen hand. Däremot är det inte helt olikt dynamiken i spel från tidigt 1990-tal där man ofta fick lära sig via trial and error. I Souls behöver du vara på tårna och känslan är att döden väntar runt varje hörn.

Vissa gillar det och andra inte. Det är helt klart en vattendelare bland gamers.

Själv trodde jag inte att jag skulle gilla det alls, men blev försälsktad i första Dark Souls när jag väl bestämde mig för att väl pröva. Först tänkte jag att det förändrade mig som spelare men numera tror jag snarare det handlar om att jag hittade tillbaka till hur spel kändes när jag var ung och det inte fanns någon där som höll mig i handen hela tiden.

Med det sagt undrar jag ändå ganska ofta om vi som gillar Souls-spelen har någon form av störning

(Har aldrig spelat Demon Souls men skall se om jag kan plocka upp det senare i år när priset är lägre och backloggen mindre)

Medlem

Vad yrar ni om med bonfires? Det enda motsvarade som finns är ju i början/slutet på varje bana...

Annars hade jag nog en lite annorlunda uppfattning om vilka banor som var svårast då jag inte dog en enda gång på 3-1 och 5-2 som många verkar ha svårt med. Eller penetrator som dog på första försöket (utan hjälp)
Det ställe jag dog överlägset mest på (20+) var genvägen till Flamelurker - fysiken i spelet är inte gjort för plattformande

NuZ
Testpilot
Skrivet av caracarn:

Vad yrar ni om med bonfires? Det enda motsvarade som finns är ju i början/slutet på varje bana...

Annars hade jag nog en lite annorlunda uppfattning om vilka banor som var svårast då jag inte dog en enda gång på 3-1 och 5-2 som många verkar ha svårt med. Eller penetrator som dog på första försöket (utan hjälp)
Det ställe jag dog överlägset mest på (20+) var genvägen till Flamelurker - fysiken i spelet är inte gjort för plattformande

Inte haft chansen att spela remaken än tyvärr men med mina massivt många timmar som speedrunner i orginalet så måste jag säga att fysiken är ju charmen i spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Tog inte mer än 30 försök för mig.

Största anledningen till att jag inte vågar mig på den här typen av spel, när man ser positivt på att det inte tog mer än 30 försök
Hade slitit håret efter 10.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Trist att det inte föll dig i smaken, men det var ändå rätt beslut att pröva!

Ja, faktiskt väldigt trist. Förutom att det var 850 spänn i sjön så är ju spelet hutlöst läckert! Hade velat se hela, faktiskt.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Spelet var så bra så jag drog platinum i det Rekommenderas starkt !

Jag är inte mycket för trophys, men just detta spelet var det första som jag kände "jag måste fixa plat" enbart för att det är så sjukt bra

ZF
Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Ja, faktiskt väldigt trist. Förutom att det var 850 spänn i sjön så är ju spelet hutlöst läckert! Hade velat se hela, faktiskt.

Börja om med en magigubbe. Bara att zappa sig igenom det mest av spelet, ungefär lika utmanande som att se på TV.

Medlem
Skrivet av ZF:

Börja om med en magigubbe. Bara att zappa sig igenom det mest av spelet, ungefär lika utmanande som att se på TV.

Kanske får ta och testa det då. ^^

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Ja, faktiskt väldigt trist. Förutom att det var 850 spänn i sjön så är ju spelet hutlöst läckert! Hade velat se hela, faktiskt.

Köpte du det fysiskt kan du alltid sälja det på tradera för en 500 spänn eller så så kommer du iaf få tillbaka en del av utgiften.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Köpte du det fysiskt kan du alltid sälja det på tradera för en 500 spänn eller så så kommer du iaf få tillbaka en del av utgiften.

Ehh, jo precis. Jag är faktiskt bekant med konceptet om att sälja sina ägodelar och få pengar för det. Jag köpte det digitalt.

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Ehh, jo precis. Jag är faktiskt bekant med konceptet om att sälja sina ägodelar och få pengar för det. Jag köpte det digitalt.

Har inte påstått du inte var det men det är inte alltid man tänker på sådant när man känner man slängt pengar i sjön.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är lite fast.. as in dåligt med tålamod på 4-2. Fan vad långt det det kan vara mellan bonfires här jämfört med DS3 etc.
Jätte otydligt från spelets sida med white/black tendency? eller har jag missat något.

Något kul som hände mot leechmonger, hade precis lärt mig en ny sorcery.

https://youtu.be/biYIfVgnh94
Man ba jaha?🤣

Ja de finns i princip inga checkpoints/bonfires , det är ju start/slut eller efter en boss i princip, så ganska stor skillnad mot resterande souls-spel. Underbart spel dock och en helt magisk remake av Bluepoint. Är kanske 3/4 in i första genomspelningen och siktar på platinum i min andra genomspelning.

Medlem

Spelet är för jäkla fint. Tog en snabb bild med verktyget i spelet :

https://imgshare.io/image/382d4d5c-6a35-48ab-b944-8d5eb440e7e...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Har ni något tips på ett smidigt sätt att få Pure White Character Tendency?

Medlem

Bra spel vad jag minns från ps3, enda jag inte gillade va att man va tvungen att köra o hålla koll på vanliga och undead(?) världen då vissa saker gömde sig där som man inte såg i enda världen...

Medlem

Jag struntade mer eller mindre helt i dark/white tendency, har förstått att det ska påverka svårighetsgraden men inget jag märkte av, samt lite genvägar/items som blir tillgängliga beroende på tendency.

12
Skriv svar