Hur skulle World of Warcraft se ut i Unreal Engine & med Megascans-texturer?

Robot
Hur skulle World of Warcraft se ut i Unreal Engine & med Megascans-texturer?
Medlem

Visst är det snyggt men det är inte WoW. Grafiken är halva känslan även om det har hänt en del sen release. Ser ju ut som något helt annat det där.

Medlem

ser mycket bättre ut i Unreal Engine måste jag säga kanske en hel del äldre spel som skulle få riktigt live i Unreal Engine. sen dom där tråkiga pastellfärgerna som originalet hade tycker jag hör hemma på barnspel på mobilen eller switch

Medlem

Kunde han inte fått in lite mer färg i världen? Ser ju hemskt tråkigt ut i jämförelse.

Medlem

"Bättre" har aldrig varit mer subjektivt. Jag spelade WoW ett antal år och den där "portningen" hade jag inte spelat ens mot betalning.

Medlem

Ser helt klart realistiskt och riktigt snyggt ut. Verkligen.
Men det har ju också lagts till en hel del detaljer som inte ens finns med i originalet, så det har ju piffats till med lite egna ideer. Men som nämnts innan, det där färgglada saknas. T o m Blizzards cinematics är ju färggladare än detta.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser nice ut, hade varit kul att testa.
Mer färg går ju att lägga till med t.ex NVIDIA Freestyle.
WoWs problem är ju dock inte grafiken känner jag utan mer det hjärndöda endgamet.

Skribent

Visst, det ser imponerande och realistiskt ut, men samtidigt också väldigt tråkigt och trist (som riktiga världen utanför fönstret). Kanske hade lite mer färger fått det att se lite mer inbjudande ut även om de håller kvar den realistiska stilen i bilderna?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser väl bra ut men också totalt själslöst.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Så som jag önskat att WoW alltid varit. Den där pastell cartoony grafiken har alltid gått mig emot.


signatur

I drank what?

Medlem

Njaaa den grafikstilen passar jag på rätt hårt. Om jag hade velat spela ett grått själslöst spel så hade jag kört Elder Scrolls Online eller nåt istället.

Medlem

Grått och identitetslöst som 50+% av allt annat som släpps. Nej tack!


signatur

"There will be another time"

Medlem

Färg och ljussättningen var orealistiskt nedtonad och monoton, tror ray-tracing behövs att få liv i scenen igen.

Medlem

Jag får nog instämma i tveksamhetskören. Nog för att det ser realistiskt ut, men inte särskilt roligt. Tycker att det har gjorts åtskilligt bättre portningar till Unreal Engine där stämningen har bevarats bättre.

Denna är en favorit, om än av en zon jag aldrig besökt:
https://www.youtube.com/watch?v=2J07tqsO54g

Även denna är läcker, om än en "stillbild":
https://www.youtube.com/watch?v=tElS7a7z1Dc

Samt denna som varit uppe på FZ tidigare:
https://www.youtube.com/watch?v=BMQ2ZgIayl8


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser riktigt bra ut. Så som jag önskat att WoW alltid varit. Den där pastell cartoony grafiken har alltid gått mig emot.

intressant. nu har jag visserligen inte spelat WoW på över 10 år, men minns att när jag började spela i slutet av 2004 så var det just den starkt färgglada paletten jag drogs till (och då var jag ändå 24 år). det var något extremt behagligt med att spendera timmar i en så pass färgglad värld. även om jag gillar gråtrista paletter i andra sammanhang så hade jag nog aldrig fastnat så för WoW om det hade sett ut som gears of war eller nåt.

Gen
Medlem
Skrivet av Fredede:

Njaaa den grafikstilen passar jag på rätt hårt. Om jag hade velat spela ett grått själslöst spel så hade jag kört Elder Scrolls Online eller nåt istället.

Håller verkligen med om att ESO inte är speciellt färgglatt, iaf det lilla jag lirat.

Medlem

Och tänk vilken FPS man hade haft, 2-3 fps i Thunder bluff, 0,5 i Orgrimmar

Medlem

Dom grafiska förbättringar som Blizzard gjort har varit smakfulla, men det här förstör ju hela designen. Har inget emot bättre texturer etc men designen är ju en stor del i varför WoW fortfarande är populärt.

Medlem

Kul att se platser man sprungit runt på sen 2004 från ett helt nytt perspektiv! Däremot tycker jag att WoW har en estetik som håller än idag och varje område eller miljö har en helt unik känsla och på så sätt sitt alldeles egna utseende. Jag är allt som oftast en grafiknörd men i just det här fallet är jag är osäker på om jag skulle vilja ha fotorealism. Jag tror att mycket av den känslan som jag är van vid skulle gå förlorad om det skulle vara målet.

Förstå mig rätt men i det här exemplet så är det lite, för mig, som talar för att detta skulle vara just Mulgore bortsett från tälten och rekvisitan. För mig skulle det lika gärna kunna vara det där open-world spelet som släpptes för något år sen under Early-Access. Här skulle det också krävas mycket mer från det visuella än enbart verklighetstrogna miljöer. Utmaningen skulle vara att få till någon slags unik mångfald i grafiken och miljöerna där du vid första anblick direkt vet vilket spel det handlar om.

Inaktiv
Skrivet av BadMrBox:

Ser väl bra ut men också totalt själslöst.

Exakt det ordet jag tänkte använda för att beskriva scenen. Det må se tekniskt bättre ut men de tyvärr helt själlöst.

Medlem

Hade det sett ut så hade jag lirat det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja varför inte, men skulle behöva lite Blizzard touch på det hela bara.

Avstängd
Skrivet av I am Grööt:

Visst är det snyggt men det är inte WoW. Grafiken är halva känslan även om det har hänt en del sen release. Ser ju ut som något helt annat det där.

Detta. Varje gång någon av dessa klipp dyker upp så hörs pöbeln "omg så skulle det se ut, så mycket snyggare!!" Osv men så är inte fallet, lighting effects till exempel ser helt off ut.

Snyggare textures och mer högupplöst men det är inte wow.

Avstängd

Tips till den som spelar wow är att använda reshade. Finns massa olika presets (eller så skapar man en helt egen).

Har kört det sedan 2017 och kan inte lita wow längre utan det. Bättre ljussättning, skarpare texturer och allmänt snyggare, inte samma barnsliga look som wow har.

Medlem

Jag skulle direkt börja spela det igen om det såg ut så där.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Har aldrig spelat det eller varit intreserad men det där såg intresant ut.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag får nog instämma i tveksamhetskören. Nog för att det ser realistiskt ut, men inte särskilt roligt. Tycker att det har gjorts åtskilligt bättre portningar till Unreal Engine där stämningen har bevarats bättre.

Denna är en favorit, om än av en zon jag aldrig besökt:
https://www.youtube.com/watch?v=2J07tqsO54g

Även denna är läcker, om än en "stillbild":
https://www.youtube.com/watch?v=tElS7a7z1Dc

Samt denna som varit uppe på FZ tidigare:
https://www.youtube.com/watch?v=BMQ2ZgIayl8

De där såg ju tio gånger mer WoW ut än klippet i artikeln.

Klippet i artikeln är kanske tekniskt "snyggare" men som sagt, det fångar inte själen i World of Warcrafts grafik.

Medlem
Skrivet av bbbamd:

ser mycket bättre ut i Unreal Engine måste jag säga kanske en hel del äldre spel som skulle få riktigt live i Unreal Engine. sen dom där tråkiga pastellfärgerna som originalet hade tycker jag hör hemma på barnspel på mobilen eller switch

Barnslig kommentar som vanligt när det kommer till WoW-grafiken. Antar att svart blod och döden bara är coolt nog för dig?


signatur

IDKFA

Medlem

Vad läckert det ser ut!

Om det såg ut så där så skulle jag kasta mig över spelet igen. Och jag är övertygad om att WoW-själen skulle infinna sig även där på fem sekunder.

Medlem

Generisk Unreal-snyggt - tacky det ser ut, tappar ju hela känslan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar