Trailern till den nya Fortnite-säsongen är regisserad av The Avengers-regissörerna

Robot
Trailern till den nya Fortnite-säsongen är regisserad av The Avengers-regissörerna

Dessutom är den en orgie i film- och spelreferenser.

#fortnite, #russo-brothers


Medlem

Inte spelat Fortnite sedan säsong 1 eller 2? Men blir riktigt sugen ibland, de har verkligen, i min åsikt, lyckats skapa ett lockande universum med alla referenser till spel, filmer och mer. Det kanske man dock inte får säga som 27-åring då de flesta på FZ verkar hata på Fortnite för att de är för "barn"

Medlem

Har aldrig spelet och har inte koll på fortnite

Trodde det bara var battle royal spel? Finns det någon single player story där också?

ELF
Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte spelat Fortnite sedan säsong 1 eller 2? Men blir riktigt sugen ibland, de har verkligen, i min åsikt, lyckats skapa ett lockande universum med alla referenser till spel, filmer och mer. Det kanske man dock inte får säga som 27-åring då de flesta på FZ verkar hata på Fortnite för att de är för "barn"

Alla har vi våra laster......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Karmak:

Har aldrig spelet och har inte koll på fortnite

Trodde det bara var battle royal spel? Finns det någon single player story där också?

Det finns en story som mestadels berättas genom sådana här trailers. Denna säsong har dock ett litet solouppdrag i början för den som vill.

Skrivet av DieZe:

Inte spelat Fortnite sedan säsong 1 eller 2? Men blir riktigt sugen ibland, de har verkligen, i min åsikt, lyckats skapa ett lockande universum med alla referenser till spel, filmer och mer. Det kanske man dock inte får säga som 27-åring då de flesta på FZ verkar hata på Fortnite för att de är för "barn"

Äh, man får gilla vad man vill. Jag lirar lite Fortnite med barnen ibland och det råder ingen tvekan om att det är riktigt hardcore bland de som spelar som mest - byggandet kräver sjukt mycket träning. Jag tycker att vapnen är lite för tråkiga för att jag verkligen ska gå igång på det, och byggandet är jag för gammal för.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns en story som mestadels berättas genom sådana här trailers. Denna säsong har dock ett litet solouppdrag i början för den som vill.

Tackar då fortsätter jag ignorera det

Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte spelat Fortnite sedan säsong 1 eller 2? Men blir riktigt sugen ibland, de har verkligen, i min åsikt, lyckats skapa ett lockande universum med alla referenser till spel, filmer och mer. Det kanske man dock inte får säga som 27-åring då de flesta på FZ verkar hata på Fortnite för att de är för "barn"

Jag är 35 och har inte spelat sedan de lade in tilted towers*, men jag tycker också att de har lyckats skapa något riktigt häftigt. Blir sugen på att hoppa in varje gång jag ser en trailer som denna.

*Tyckte mycket av charmen försvann när de tog bort friendly fire patchen dessförinnan. Att behöva ta hänsyn till polarna var ju halva nöjet.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte spelat Fortnite sedan säsong 1 eller 2? Men blir riktigt sugen ibland, de har verkligen, i min åsikt, lyckats skapa ett lockande universum med alla referenser till spel, filmer och mer. Det kanske man dock inte får säga som 27-åring då de flesta på FZ verkar hata på Fortnite för att de är för "barn"

Samma här testade lite i början men fick aldrig riktigt kläm på själva byggandet.
Så fort man började skjuta på någon så hade dem byggt upp ett torn runt sig på en halv sekund man var helt plötsligt i underläge.
Annars var det hyfsat kul

Hade det funnits något läge utan bygg-delen så hade jag nog testat det igen

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns en story som mestadels berättas genom sådana här trailers. Denna säsong har dock ett litet solouppdrag i början för den som vill.

Äh, man får gilla vad man vill. Jag lirar lite Fortnite med barnen ibland och det råder ingen tvekan om att det är riktigt hardcore bland de som spelar som mest - byggandet kräver sjukt mycket träning. Jag tycker att vapnen är lite för tråkiga för att jag verkligen ska gå igång på det, och byggandet är jag för gammal för.

Byggandet får mig att skämmas lite över mina mer primitiva mid airs och diverse reflexer i quake, som inte når riktigt samma nivå som att bygga hus och göra allt det där i quake samtidigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Byggandet får mig att skämmas lite över mina mer primitiva mid airs och diverse reflexer i quake, som inte når riktigt samma nivå som att bygga hus och göra allt det där i quake samtidigt.

Hehe, det tycker jag allt. Det finns inte mycket skill curve i vapnen i Fortnite - ofta handlar det ju om att bygga sig rätt och hagelbraka folk i närstrid.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Äh, man får gilla vad man vill. Jag lirar lite Fortnite med barnen ibland och det råder ingen tvekan om att det är riktigt hardcore bland de som spelar som mest - byggandet kräver sjukt mycket träning. Jag tycker att vapnen är lite för tråkiga för att jag verkligen ska gå igång på det, och byggandet är jag för gammal för.

Regel: Bygger de mot dig så har du redan förlorat för att de är för bra...

Känns som att de har ökat damage på vapnen rejält den här säsongen. Hinner knappt reagera och slänga upp en vägg om någon kommer upp bakom längre.

Edit: Den regeln kanske gäller i alla battle royal. Om du skjuter mot någon och de reagerar med att springa mot dig så är det kört

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

Regel: Bygger de mot dig så har du redan förlorat för att de är för bra...

Känns som att de har ökat damage på vapnen rejält den här säsongen. Hinner knappt reagera och slänga upp en vägg om någon kommer upp bakom längre.

Edit: Den regeln kanske gäller i alla battle royal. Om du skjuter mot någon och de reagerar med att springa mot dig så är det kört

Haha, det är alltid ett dåligt tecken. Men ingen vill ju vara en backpedal hero


signatur
Medlem

Så länge kidsen kastar in sina pengar på kosmetika så är det ju Inga problem att fixa påkostade grejer i Fortnite eller köpa till sig exklusiviteter och förstöra den öppna fria PC marknaden.

1
Skriv svar