Den nordiska mytologins världar och väsen vem är ni

Medlem
Den nordiska mytologins världar och väsen vem är ni

satt och googlade lite på mytologi och väsen och fick fram det här.

https://historiska.se/nordisk-mytologi/

så vem är ni ville självklart bli oden eller tor men vart freja hmmm något måste ha gått fel

Medlem
Medlem
Skrivet av blackidus:

självklart hehe alla kommer bli oden

Medlem

hur jag en gör blir jag freja får ljuga lite hehe

Skribent

Jag blev Tor. Äventyrlig och har koll på det senaste

Medlem

Blev Heimdall.

Likt Heimdall är du kunnig, lojal och trivs bäst i dina egna hemtrakter. Du publiceras motvilligt i tidningarnas kultursidor för att du påpekar brister i den offentliga debatten. Du har nischade intressen och är en flitig Wikipedia-skribent. Du har inte sällan kallats för en kunskapens väktare.

Lustigt då det är min favoritgud bland asarna. (tätt följt av Balder)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Du är Skade!

Likt Skade är du strukturerad, målmedveten och planerar noga. Du kan stolt säga att du löst det så kallade livspusslet. Du är steget före och förstår inte hur folk kan vara så rädda för deadlines - du är ju redan klar. Ensamtid är viktigt för dig och du kan framstå som introvert.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Heimdall


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Oden


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Blev Tor!
Fan! Hoppades på Iron Man.

Frilansare

Blev Idun med tyckte fan inte att sammanfattning stämnde in alls.

Medlem

Idun. Första biten passade väldigt bra


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Historiska:

Likt Balder är du väldigt karismatisk och omtyckt av alla. Du glider runt i livet på en välsmord räkmacka och du är kompisen alla vill ha. Du står gärna i rampljuset och har säkert avfärdats som förvirrad estet av dina entreprenörsvänner. Tills du råkar skapa en prisbelönt app och blir miljardär.

Hmm, nja, det vete fan... En bra dag kanske.

Medlem

Du är Idun!

Likt Idun är du ung i sinnet och till utseendet och lämnar aldrig hemmet utan legitimation. Du fotar gärna ditt eko-inspirerade liv och säger aldrig nej om det vankas lerig fotbollsmatch eller andra lekar med småkusinerna.

Flakmonkey

Du är Skade!

Likt Skade är du strukturerad, målmedveten och planerar noga. Du kan stolt säga att du har löst det så kallade livspusslet. Du är steget före och förstår inte hur folk kan vara så rädda för deadlines – du är ju redan klar. Ensamtid är viktigt för dig och du kan framstå som introvert.

Känns vettigt. Fast jag skulle inte mig kalla introvert även om jag uppskattar ensamtid.

FM-guru
F.d. Sisyr

Freja, vad falls.

"Likt Freja anser du att livet inte vore värt att leva utan familjen. Och gärna en stor sådan. Du tror på allt som är övernaturligt och tar gärna fram Tarotkorten när vännerna kommer med sina relationsproblem. Du kallas ibland för amatörpsykolog och ditt motto är alla ska ha roligt!"

Jag tror inte på något övernaturligt över huvud taget, och min enda erfarenhet av tarotkort är att jag tyckte bilderna på tarotkorten min moster hade var häftiga när jag var ~7... I demand a refund!

Medlem

jag blev heimdall

Medlem

Idun. Fast beskrivningen passade föga.

Likt Idun är du ung i sinnet och till utseendet och lämnar aldrig hemmet utan legitimation. Du fotar gärna ditt eko-inspirerade liv och säger aldrig nej om det vankas lerig fotbollsmatch eller andra lekar med småkusinerna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skade!


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Backloggens befriare

Du är Balder!
Likt Balder är du väldigt karismatisk och omtyckt av alla. Du glider runt i livet på en välsmord räkmacka och du är kompisen alla vill ha. Du står gärna i rampljuset och har säkert avfärdats som förvirrad estet av dina entreprenörsvänner. Tills du råkar skapa en prisbelönt app och blir miljardär.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Du är Heimdall!

Likt Heimdall är du kunnig, lojal och trivs bäst i dina egna hemtrakter. Du publiceras motvilligt i tidningarnas kultursidor för att du påpekar brister i den offentliga debatten. Du har nischade intressen och är en flitig Wikipedia-skribent. Du har inte sällan kallats för en kunskapens väktare.

Skrivet av bbbamd:

satt och googlade lite på mytologi och väsen och fick fram det här.

https://historiska.se/nordisk-mytologi/

så vem är ni ville självklart bli oden eller tor men vart freja hmmm något måste ha gått fel

Som kunskapens väktare vill jag påminna dig om vikten av att använda skiljetecken.

Citat:

Jag satt och googlade lite på mytologi och väsen och fick fram det här.

https://historiska.se/nordisk-mytologi/

Så vem är ni? Jag ville självklart bli Oden eller Tor men blev Freja. Hmmm något måste ha gått fel.

No Hard feelings.

Medlem

Du är Tor

Likt Tor är du orädd, stark och trygg i dig själv. Du lever för äventyr och spänning och presterar alltid på topp. Du drar dig aldrig för en utmaning och är känd för att ha koll på det senaste – ljusår före alla andra.

Medlem
Medlem

Tor blev de men hade behövts liiite mer kött på getbenen 😉

1
Skriv svar