Playstation skänker bort Horizon: Zero Dawn och nio andra spel

Robot
Playstation skänker bort Horizon: Zero Dawn och nio andra spel

Ett gäng sjyssta spelupplevelser blir dina under våren - gratis!

#nyhetstips, #play-at-home


Medlem

Det är vad man kallar schyssta bananer

Dex
Medlem

Har man inte testat Ratchet & Clank från 2016 så rekommenderar jag verkligen det. Riktigt skön humor i spelet
Trodde inte plattforms spel var för mig längre, men detta var en rolig överraskning!

Blev ännu mer sugen på att testa det nya Ratchet & Clank som kommer nu till sommaren!

Medlem

Kul att Microsoft äntligen kan sätta lite press på Sony, med bl.a. sitt makalösa Game Pass.

Medlem

Gabe Newell, are You looking? 🕵️🙂

PS @Epic_Store-haters: Vem har vi att tacka för gratisvågen? 😉

Medlem

Bra konkurrens mellan Sony och Microsoft = grymt för oss konsumenter! *gnuggar händer*

Medlem

Subnautica är ett sjukt jävla bra spel som alla åtminstone borde ge en chans. Jag är inte så mycket för survival spel men Subnautica var något helt annat. Det är också läskigare än alla skräckspel jag lirat och då är inte Subnautica skräck.

Avstängd

Detta gillar vi. Makalösa spel både genom vanliga månatliga Ps Plus spel, Ps Plus collection och , nu för andra gången, helt gratis via Play At Home initiative.

Sen finns ju även PS Now också som supplement om man känner man vill ha tillgång till ännu fler spel (över 800st), dock så börjar dessa "extra" prenumerations tjänster kännas överflödiga om man kör PS+.

Skrivet av B-itta:

Kul att Microsoft äntligen kan sätta lite press på Sony, med bl.a. sitt makalösa Game Pass.

Gamepass i all ära, men tror nog det är Sony som satt press på Microsoft med sina makalösa spel.. Vilket gamepass är ett resultat av för att locka spelare.
Men jo, gamepass är nog säkert en orsak till varför Sony erbjuder så mycket bättre PS+ spel och PS Plus Collection för PS5 spelarna.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Dum fråga och jag förstår att jag framstår som korkad, men jag frågar på riktigt åt en kompis som inte har ett pluskonto... men är detta exklusivt för ps+ eller något som gäller alla ps ägare?

Medlem

Bra spel gratis är en svårslagen deal.

Skrivet av Grymgreger:

Dum fråga och jag förstår att jag framstår som korkad, men jag frågar på riktigt åt en kompis som inte har ett pluskonto... men är detta exklusivt för ps+ eller något som gäller alla ps ägare?

Precis som tidigare spel i detta initiativ så är det gratis till alla.

Medlem
Skrivet av Checker:

Gamepass i all ära, men tror nog det är Sony som satt press på Microsoft med sina makalösa spel.. Vilket gamepass är ett resultat av för att locka spelare.
Men jo, gamepass är nog säkert en orsak till varför Sony erbjuder så mycket bättre PS+ spel och PS Plus Collection för PS5 spelarna.

Absolut Game Pass tror jag kom till just för att PlayStation levererat så många otroligt bra exklusiva spel medan Xbox släpat efter.

Men nu är Microsoft tillbaka i leken igen genom uppköp av Bethesda o andra spelutvecklare, samarbete med EA play, Game Pass utbudet osv.

Inte för att Sony luggit på lat sidan men konkurrens ger alltid glöd.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Dum fråga och jag förstår att jag framstår som korkad, men jag frågar på riktigt åt en kompis som inte har ett pluskonto... men är detta exklusivt för ps+ eller något som gäller alla ps ägare?

Det gäller för alla.

Jag är bitter över att denna utveckling händer nu när jag är vuxen. Grattis spel från Epic, Gamepass och nu detta. Detta skulle hänt när jag var ung, mycket tid men inga pengar. Nu har jag ingen tid, fortfarande inga pengar dock...

Men grattis till alla ungar och/eller pensionerade.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Absolut Game Pass tror jag kom till just för att PlayStation levererat så många otroligt bra exklusiva spel medan Xbox släpat efter.

Men nu är Microsoft tillbaka i leken igen genom uppköp av Bethesda o andra spelutvecklare, samarbete med EA play, Game Pass utbudet osv.

Inte för att Sony luggit på lat sidan men konkurrens ger alltid glöd.

Njaa... Inte tillbaka helt skulle jag säga. Microsoft är dock på väg tillbaka. Uppköpen säger mig ingenting. Återstår nu att visa upp något som dessa nya studios håller på med. Halo:Infinite verkar bli en bra början iaf tack vare att dom skjöt upp releasen så pass mycket som dom gjorde.

Som många andra brukar säga: Gamepass är som Netflix. Både utbud och kvalitet.... Vill man däremot ha Blockbusters så måste man betala extra.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Subnautica är ett sjukt jävla bra spel som alla åtminstone borde ge en chans. Jag är inte så mycket för survival spel men Subnautica var något helt annat. Det är också läskigare än alla skräckspel jag lirat och då är inte Subnautica skräck.

Köpte Subnautica på nån Steam-rea förra sommaren. Ser mycket fram emot att uppleva det i VR. Gillar inte heller skräck så det ska bli intressant

Paper Beast är skithäftigt i VR. Moss har jag hört mycket bra om så ser fram emot att spela igenom det även om jag inte blev helt såld av dess demo.

Rez Infinite är ju också för PSVR. Minns jag läste om många som var helt sålda på det när PSVR var nytt.

Medlem
Det fanns ju lösningar...
Skrivet av johanAndersson:

Jag är bitter över att denna utveckling händer nu när jag är vuxen. Grattis spel från Epic, Gamepass och nu detta. Detta skulle hänt när jag var ung, mycket tid men inga pengar. Nu har jag ingen tid, fortfarande inga pengar dock...

Men grattis till alla ungar och/eller pensionerade.

På NES och SNES tiden så köpte jag mina spel.

Men gud. Säkert 90% av alla Amiga och senare PC spel var piratkopierade fram till att jag var färdig med mina studier och började jobba.

Köpte en del spel till Gamecube då det var så svårt pirata där, men annars?

Men ja. Bättre med lagliga alternativ, både för unga och oss vuxna. . Och gratisspel som LoL och Path of Exile som man KAN spendera pengar på men inte behöver

Medlem
Skrivet av Checker:

Njaa... Inte tillbaka helt skulle jag säga. Microsoft är dock på väg tillbaka. Uppköpen säger mig ingenting. Återstår nu att visa upp något som dessa nya studios håller på med. Halo:Infinite verkar bli en bra början iaf tack vare att dom skjöt upp releasen så pass mycket som dom gjorde.

Som många andra brukar säga: Gamepass är som Netflix. Både utbud och kvalitet.... Vill man däremot ha Blockbusters så måste man betala extra.

*tillbaka i leken, men dem har fortfarande en hel del att göra för att komma ikapp, bl.a. genom nya kvalitativa AAA spel.

Medlem
Skrivet av Checker:

Detta gillar vi. Makalösa spel både genom vanliga månatliga Ps Plus spel, Ps Plus collection och , nu för andra gången, helt gratis via Play At Home initiative.

Sen finns ju även PS Now också som supplement om man känner man vill ha tillgång till ännu fler spel (över 800st), dock så börjar dessa "extra" prenumerations tjänster kännas överflödiga om man kör PS+.

Gamepass i all ära, men tror nog det är Sony som satt press på Microsoft med sina makalösa spel.. Vilket gamepass är ett resultat av för att locka spelare.
Men jo, gamepass är nog säkert en orsak till varför Sony erbjuder så mycket bättre PS+ spel och PS Plus Collection för PS5 spelarna.

Sony har otroligt bra exklusiva spel, så är det. Men Gamepass krossar ju allt just nu.. Även om Sony slänger in gamla spel gratis, varav vissa är bra, och Gamepass kostar pengar. Så är ju Gamepass så otroligt mycket bättre. Den överlägset mest prisvärda speltjänsten som existerar, och den ökar i prisvärde varje månad i princip.

Sitter själv med både PS5 och XsX (och PC, Switch osv), men det är liksom inte värt att köpa ett tredjeparts-spel till PS5 längre.. Allt kommer i princip på Gamepass, antingen dag 1, eller nån månad efter. Sony klarar sig än så länge på sin trogna skara följare, men de måste nog till slut försöka matcha Microsoft. För just nu är det sånt jävla mervärde på Gamepass.

Och nu när Microsoft äger ett saftigt gäng studios, så kommer de exklusiva titlarna att börja hagla in på Xboxarna och PC inom något enstaka år.

Medlem

sony är bästaste!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

.. Allt kommer i princip på Gamepass, antingen dag 1, eller nån månad efter. S

Har själv PC, XsX och PS5, plus 3 år med GamePass Ultimate, men kan inte minnas att jag sett ett enda nytt spel från från exempelvis följande utgivare:

- Ubisoft (ex. Assassins Creed serien)
- Square Enix
- Activision Blizzard
- EA (de som ingår i EA-play är enbart de äldre spelen)
- Take 2
- Bandai
- etc etc.

De "nya" spelen är väl främst de som ingår i MS studios, plus ett gäng med nära band till dem (såsom utvecklarna av Outriders).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av A1200G:

Gabe Newell, are You looking? 🕵️🙂

PS @Epic_Store-haters: Vem har vi att tacka för gratisvågen? 😉

Är det inte mycket Corona pandemin då. Med SONY nu likt förra våren då gav de ut Uncharted Collection.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har det sagts något om en PS5-patch till Zero Dawn? Nu har jag redan kört igenom Steamversionen, men skulle nog kunna tänka mig en vända till på PS5 om det inte kostar något. 30 FPS går ju bort dock.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Köpte Subnautica på nån Steam-rea förra sommaren. Ser mycket fram emot att uppleva det i VR. Gillar inte heller skräck så det ska bli intressant

Kanske missförstår dig men Subnautica har inget VR-läge på PS4.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kanske missförstår dig men Subnautica har inget VR-läge på PS4.

Ah. Skrev att jag köpt det på Steam. Menade att jag inte testat det på PCVR än
Blev lite rörigt där.

Medlem

Galet bra spel Sony ger bort nu även om jag har flera av dem sedan innan. Om man inte har spelat Horizon innan får man inte missa den här möjligheten


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Ser verkligen fram emot flera även om en del redan ligger i högen eller på PC. Särskilt Subnautica, som jag plockade upp på Epic, men hellre vill spela i soffan. Bara att tacka och ta emot och inte på något sätt se det som ett PS4 going bye bye" scenario. Bristen på PS5 på marknaden lär väl förlänga förra generationens livslängd med typ ett år åtminstone.

Avstängd
Skrivet av Mariva:

Galet bra spel Sony ger bort nu även om jag har flera av dem sedan innan. Om man inte har spelat Horizon innan får man inte missa den här möjligheten

Lägg märke till att det är complete edition det gäller. Frozen wilds är alltså även med


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Subnautica ser jag fram emot och även paperbeast till VR ska bli kul o hugga in på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Checker:

Detta gillar vi. Makalösa spel både genom vanliga månatliga Ps Plus spel, Ps Plus collection och , nu för andra gången, helt gratis via Play At Home initiative.

Sen finns ju även PS Now också som supplement om man känner man vill ha tillgång till ännu fler spel (över 800st), dock så börjar dessa "extra" prenumerations tjänster kännas överflödiga om man kör PS+.

Gamepass i all ära, men tror nog det är Sony som satt press på Microsoft med sina makalösa spel.. Vilket gamepass är ett resultat av för att locka spelare.
Men jo, gamepass är nog säkert en orsak till varför Sony erbjuder så mycket bättre PS+ spel och PS Plus Collection för PS5 spelarna.

Skulle lät nöja mig med att bara ha ps now och skita i ps plus om jag visste att online funktionaliteten var intakt. Tycker ps now är en grym tjänst för pengarna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Skulle lät nöja mig med att bara ha ps now och skita i ps plus om jag visste att online funktionaliteten var intakt. Tycker ps now är en grym tjänst för pengarna.

Ger ju helt klart mest spel för minst peng. Tror inte det finns någon annan tjänst som ger lika mycket tillbaka om man ser till mängden spel som erbjuds.

Att man dessutom vet exakt datum när/om ett spel lämnar tjänsten redan före det finns tillgängligt är ett stort plus


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

12
Skriv svar