Hur skulle World of Warcraft se ut i Unreal Engine & med Megascans-texturer?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Barnslig kommentar som vanligt när det kommer till WoW-grafiken. Antar att svart blod och döden bara är coolt nog för dig?

nej men för mycket spel idag ska har dessa färger ser ut som man har smetat ut lite färger med dålig grafik
varför köpa nya dataprylar när en pc 2000-talet duger tycker det är lite som att gå tillbaka i tiden alla gillar inte
dessa pastellfärger och många spel till barn ser ut så det var därför jag skrev så och jag menade inget annat

Medlem

Usch va tråkigt det ser ut. Bara gråa nyanser.
Kan förstå att vissa kan tycka att WoW grafiken känns barnslig, men det är den grafiska stilen som bland annat gjort spelet till en sådan framgång.
Ska jag spendera hundratals timmar i ett spel så vill jag att det ser trevligt/roligt ur. Inte 20 olika nyanser av grått.

Att folk skulle börja spela WoW om grafiken skulle se ut så där kanske skulle stämma, men en stor majoritet av dom befintliga spelarna skulle sluta i samma veva.

Men rent tekniskt så är det säkert snyggt gjord. Men bilden är, som många sagt, själlös.

Medlem

Kul, duktig snubbe! Mycket detaljer som är tillagt. Han har ju suttit och skapat alla modeller från grunden. Man kunde se mycket mer på Artstation sidan.
Skulle vara roligt och se lite karaktärer i samma tappning men det är en helt annan sak att sitta och göra på egen hand.

Jag hade nog spelat igen om wow 2 släpptes och såg liknande ut.

Medlem

Skulle inte spela WoW med realistisk grafik, passar inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själlöst. Ser ju ut som skit.
Hade inte velat spela WoW om det såg ut sådär

Medlem

Grafik är verkligen långt ifrån allt.

Medlem

Identitetslöst skulle jag kalla det 🙄

Medlem

Vet inte jag.. Man vill ju ha den stiliserade grefiken känner jag...

World of Warcraft aint meant to look realistiskt.

Vet att det finns liknande WoW Unreal exempel som kör stiliserat.. Dom gillar man ju mer.

Megascans (=realistiskt, scannat på planet örth) gör sig inte utmärkt för den typen av fantasy över huvud taget heller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser ut som att jag går lite halvt mot strömmen genom att säga att jag gillar det. Som många påpekat så hade det varit önskvärt med lite mer HDR/färger (då just färgerna i WoW är ett av spelets identitet).
Däremot, om man bortser från färgerna, så finns det enormt med detaljer i varje modell, ljussättningen är mycket bättre än i WoW, och titta mot horizonten känns bättre än hur det är i WoW just nu.

Varje träpelare ger intrycket att de är skarvade för hand, lyktorna utav metall har små detaljer (som t.ex. Horde-symbolen som buktar ut lite), staket som har avhuggna grenar.

Skulle WoW se ut sådär så skulle jag spendera så extremt mycket mer tid att ta in alla detaljer och inlevelse. Den grafik som WoW byggs med i dagsläget så försvinner mycket av detaljerna, att man inte fokuserar så mycket på det längre. Skulle en WoW-2 göras i Unreal-grafik så skulle jag inte tveka och spela det, och utforska allt i mer detalj.

När det kommer till en del av Thunderbluff så stort kudos till personen som har gjort denna. Den är inte perfekt, men den är ändå väldigt bra gjort!

Medlem

Usch så grått o trist. Deprimerad direkt man såg det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spelade aldrig WoW för det såg så barnsligt ut när det kom med alla färger osv, "kanske hade gett den här versionen en chans", men bara kanske, troligtvis inte, har aldrig varit något fan av den här typen av spel.

12
Skriv svar