Quiz – Duke Nukem, baby!

Robot
Quiz – Duke Nukem, baby!

Duke Nukem 3D gör "en FZ" och fyller 25 ståtliga år. Holy cow! Come get some quiz.

#duke-nukem, #duke-nukem-3d, #fz, #fz25, #quiz


Skägg.
10 Chambers

7 rätt. Skäms lite.


signatur
Medlem

10/10. Peace of Cake!

Inaktiv

5/10

Men gillar Duke, härlig karaktär. Hade roligt med sista spelet, det fick oförtjänt dåligt betyg.

Medlem

9/10...
Jag håller för närvarande på att spela Duke Forever för första gången. Fick ett infall, då jag väntade så så länge på detta spel, men entusiasmen rann av mig då många ansåg att det var en besvikelse när det väl släpptes så det blev aldrig av att spela... förrän nu.
Och... ja, det är ändå ganska bra underhållning tycker jag. Går man in i spelet med noll förväntingar är utgångsläget bättre.

Medlem

Änglagård hahaha.

5/10. Klarade 3D några gånger, det var på den tiden man hade tid att spela om spel

Medlem

6/10 Korrekta svar!

"This really pisses me off."

Frilansare

5/10 Korrekta svar
"This really pisses me off."

Medlem

Kan rekommendera LGR's retrospective från när Duke3D fyllde 20år...

Kommer ihåg när man satt på LAN hos kompisen i det sena 90-talet och spelade duke3D och red alert, good times.

Hade en kompis som gjorde jäkligt kul Deathmatch banor till Duke3D i BUILD, han var skitbra på att göra layouts och chokepoints och överlag intressant bandesign.

-Han var dock mindre bra på detaljer, som trappor som hade trappsteg som var ett par cm för höga, dörrar som dödade dig, och hål som var för små för att klämma sig igenom


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

10/10

Blev lite tveksam på fuskkoden. Var helt säker på att det var dnkroz, men det fanns inte att välja på quizet. Vet dock att spel på den tiden kunde ha flera koder till samma fusk och gissa på det som lät mest rätt.

Medlem

Aaaaahh nooo, 9/10, fel på sista frågan.

Medlem

4/10. Inte spelat en enda minut Doom, någonsin.

Medlem

Änglagård! 🤣

8/10 för övrigt. Över förväntan. Men så tillhör jag den oerhört lilla skaran som tyckte att Duke Nukem Forever var ganska underhållande. Givetvis inte något mästerverk, och något som hastigt glöms bort. Men ganska roligt medan det varade.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot

3/10 Korrekta svar!

"Your face. Your ass. What's the difference?"

Aldrig spelat något ur serien så blev gissningar.

Medlem

En 6a som vanligt

Medlem

10/10


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

9/10
Bommade på när Forever släpptes XD

Medlem

Man undrar ju var och varför hjärnan sparar denna informationen, och hur den lyckas hålla den där i 25 år, för att sedan på någon sekund kunna leta upp den. Minst sagt fascinerande

Gnällkuk
Skrivet av Miindz:

4/10. Inte spelat en enda minut Doom, någonsin.

Ok, jag har inte spelat en enda minut Valheim.

7/10, borde haft minst en poäng till. Svagt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av Miindz:

4/10. Inte spelat en enda minut Doom, någonsin.

Tveksam ursäkt... i det här fallet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

6/10 Korrekta svar!
"This really pisses me off."
_______________________
::::::::: Gick sådär :::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Sapiens:

10/10

Blev lite tveksam på fuskkoden. Var helt säker på att det var dnkroz, men det fanns inte att välja på quizet. Vet dock att spel på den tiden kunde ha flera koder till samma fusk och gissa på det som lät mest rätt.

Missade koden, kommer i ihåg DNStuff och att koderna brukade ha dn i början.

Skrivet av BadMrBox:

9/10
Bommade på när Forever släpptes XD

Gissade lite och fick rätt.
Var ganska säker på att det släpptes innan de nya konsolerna 2013 och 2008 kändes för tidigt.

9/10 i alla fall, synd att DNF inte blev som i den tidiga trailern, alltså den med tåget etc.
Machine games kanske borde göra Duke istället, det skulle nog kunna bli intressant.

Skrivet av Zymac:

Kan rekommendera LGR's retrospective från när Duke3D fyllde 20år... https://www.youtube.com/watch?v=eywqpprrXX8

Kommer ihåg när man satt på LAN hos kompisen i det sena 90-talet och spelade duke3D och red alert, good times.

Hade en kompis som gjorde jäkligt kul Deathmatch banor till Duke3D i BUILD, han var skitbra på att göra layouts och chokepoints och överlag intressant bandesign.

-Han var dock mindre bra på detaljer, som trappor som hade trappsteg som var ett par cm för höga, dörrar som dödade dig, och hål som var för små för att klämma sig igenom

Det var precis innan jag började LANa, antar att ni körde med seriell anslutning mellan datorerna:)
RA2, SC, CS 5,2, Q3:RA3 och sen UT var där det började för egen del.

Skribent

9/10
Trodde verkligen att Duke hade inspirerats av Colin Nutleys Änglagård men där gick man ju bet, så det perfekta resultatet försvann.

(Fick egentligen 5/10)...

Medlem

Första 10:an!!!! Äntligen!

Medlem

4/10 Korrekta svar!

...meh


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Aj.... 6/10! Kunde varit 7 om jag inte läste för snabbt bland svaren om vilken plats man möter bossen...

Medlem

3/10 Korrekta svar!

"Your face. Your ass. What's the difference?"

Aldrig spelat, bara gissade.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

9/10 -Spelade aldrig vad jag kommer ihåg Duke 2 eller 1 ,kanske shareware versionen senare -men hade inte en PC då under 1989-90 och var allment fattig .Köpte extra cd skivor till Duke3d -en första med 300 extra user maps till duke och senare en cd's med 1000 user maps .Annars tycker jag vad som saknas i questen är att en del Duke 1-2 referenser fanns is Rise of Triad som bossen Proton . Som de flesta ? började jag med bygga maps i dukes Build ,senare fanns det en build /unr converter till ut99 . I allfall jag har den effer nu 20 år-den som spar har ( i guess)

Medlem

Kom precis på att Tanya i Red Alert också säger "Lets rock" och "shake it baby"

12
Skriv svar