Xbox Game Pass - Mars 2021 - Part 2

Inaktiv

Nu saknas bara lite cross saves och progression till EA-playspelen likt det som finns på Microsofts spel. Vill fortsätta vissa spel på PC som jag startat på Xboxen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

I bilden i ditt inlägg står det ju bara "console" på SW: Squadrons, dock. :/

Jupp, ändrade det för en stund sedan när det blev klart att EA Play (och sonika Squadrons) kommer till XGP PC imorgon!

Edit: Jag tar o lägger till det i OP helt enkelt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Läs länken ovan så ser du att det även kommer till pc

Tackar. Det gör det lite mer intressant att pröva.

Skrivet av Mortaigne:

Jupp, ändrade det för en stund sedan när det blev klart att EA Play (och sonika Squadrons) kommer till XGP PC imorgon!

Edit: Jag tar o lägger till det i OP helt enkelt.

Inga problem, jag var för lat för att kika igenom källorna så det var bara därför jag blev fundersam. ^^
Bra att det kommer i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Kan man inte spela spelen mer när dom försvinner ifrån game pass eller hur funkar det?

Har du installerat dom under tiden på gamepass så kan du spela dom och installera igen så länge som du har gamepass.
Pausar du eller slutar prenumerera får du köpa dom igen.
För övrigt som flera skriver, rabatt på spelen om du missat installera dom.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Har du installerat dom under tiden på gamepass så kan du spela dom och installera igen så länge som du har gamepass.
Pausar du eller slutar prenumerera får du köpa dom igen.
För övrigt som flera skriver, rabatt på spelen om du missat installera dom.

Så pausar jag eller slutar prenumerera så försvinner alla ens spel man samlat? Och det räcker inte med att man lägger dom i sin lista utan man måste ladda ner och installera för att dom ska finnas kvar? Förstår jag det rätt nu?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Så pausar jag eller slutar prenumerera så försvinner alla ens spel man samlat? Och det räcker inte med att man lägger dom i sin lista utan man måste ladda ner och installera för att dom ska finnas kvar? Förstår jag det rätt nu?

Det är som vilken streamingtjänst som helst (Netflix, Viaplay etc.). Slutar du prenumerera så kan du inte spela spelen.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Så pausar jag eller slutar prenumerera så försvinner alla ens spel man samlat? Och det räcker inte med att man lägger dom i sin lista utan man måste ladda ner och installera för att dom ska finnas kvar? Förstår jag det rätt nu?

Man har inte tillgång till att spela dom, men dom försvinner inte från konsollen, men försöker man starta står det att man behöver en aktiv prenumeration.
Vet inte den andra, jag brukar installera det jag vill spela eller kommer att spela.
Det finns bara en installera-knapp i butiken har jag för mig, inte hämtat något spel på ett tag

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Det är som vilken streamingtjänst som helst (Netflix, Viaplay etc.). Slutar du prenumerera så kan du inte spela spelen.

Vad hen says.

Din Xbox Game Pass-prenumeration är din licens för att spela spelet.


signatur

Jump in.

Medlem

Narita Boy går att förladda.

Medlem

@Mortaigne Wtf? Är det verkligen så att EA play titlarna är "trials"? Squadrons verkar va limiterad till 10h. Nu är jag nästan förbannad.

Medlem
Skrivet av maq777:

@Mortaigne Wtf? Är det verkligen så att EA play titlarna är "trials"? Squadrons verkar va limiterad till 10h. Nu är jag nästan förbannad.

Minns jag en generation nöjde mig med en demo av något Dirt rally spel, fanns typ bara en bana men jag tyckte det räckte. Va gratis och kunde spela hur många gånger som helst, försökte slå personliga bästa tid. Antar de vill stoppa sådana som mig genom att införa tidsgräns

Medlem
Skrivet av Gaara:

Minns jag en generation nöjde mig med en demo av något Dirt rally spel, fanns typ bara en bana men jag tyckte det räckte. Va gratis och kunde spela hur många gånger som helst, försökte slå personliga bästa tid. Antar de vill stoppa sådana som mig genom att införa tidsgräns

Antagligen. Eller så vill dem att man skall trycka bort mellansekvenserna för att dem är för fula

Medlem

Nu blir det ännu mer underligt. På konsollen så verkar det vara fulla versionen av Squadrons. Men, det verkar inte som sparfilen förs över från PC. Så nu får jag spela om delar av kampanjen om jag vill ha "full access".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gaara:

Minns jag en generation nöjde mig med en demo av något Dirt rally spel, fanns typ bara en bana men jag tyckte det räckte. Va gratis och kunde spela hur många gånger som helst, försökte slå personliga bästa tid. Antar de vill stoppa sådana som mig genom att införa tidsgräns

Haha, minns att jag gjorde exakt samma sak med ett Trackmania-demo (tror det var det allra första Trackmania-spelet). Good times!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

@Mortaigne Wtf? Är det verkligen så att EA play titlarna är "trials"? Squadrons verkar va limiterad till 10h. Nu är jag nästan förbannad.

Aldrig hört talas om. De brukar ha 10h trials för sina NYA spel. De titlarna som läggs till i vault är ju där fullt ut.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar