Disco Elysium: The Final Cut snart här

Robot
Disco Elysium: The Final Cut snart här
FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Den där bilden till nyheten ser ut som våran takterrass.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska ge spelet en ny chans när detta släpps.

Medlem

Kommer det till PC också, verkar stå bara PS4 och PS5 på trailern?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kommer det till PC också, verkar stå bara PS4 och PS5 på trailern?

Under PS4 och PS5 på trailerns avslutande skärm ser du även namnen på en rad olika pc-spelsplatformar (steam, GOG, EGS).

Medlem

Någon som vet ifall spelet kommer släppas med en fysisk kopia till PS5? Har sökt men hittar bara en svindyr collector's edition.

Medlem

Mitt största problem när jag spelade spelet var att jag var för trött på kvällarna och inte orkade läsa allt. Så röstskådespelare är varmt välkommet!

Gnällkuk

Äntligen! Köpte det i typ januari, väntat så på att äntligen få sätta tänderna i det!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fantastiskt spel. Äntligen en ursäkt att spela om det! Tyckte sista halvtimman var lite svag, men allt annat var rent guld.

För er som inte spelat det så kan man säga såhär.
Det är mer ett peka-klicka äventyr med EXP. Det är inte ett klassiskt rollspel med strider och dungeons.

Men man spelar verkligen en roll! I vanliga rollspel kan man vara ond eller god.

Här är det så otroligt välgjort. Du kan vara kommunist, rasist, kapitalist, knarkare, nykterist, mutkolv, aggressiv etc
Och du kan ibland liksom välja vissa karaktärsdrag att bli dina. Så min fru valde att bli kapitalist delux, och varje gång hon agerade därefter så fick hon en belöning in-game. Om det var pengar eller XP eller vad det var. Jag beskriver det klumpigt men det fungerar otroligt väl.

Så kombinera fantastiskt rollspelande med tjock stämning, roliga karaktärer och bra story.
Det ÄR så bra som folk säger.

Ett axplock av saker jag gjorde.
*Nitade en pojke i typ 10 års åldern i ansiktet
*Sparkade ner en dörr och skrek "Fuck the system!"
*Och fick min första game over när jag försökte förhöra en fackpamp och insåg hur patetisk jag var. Så jag lämnade in min bricka och söp ihjäl mig sa eftertexterna.
Tur jag hade saveat...

Medlem

Ska bli väldigt kul att prova. Vet ej varför men är löjligt hajpad. Får jag hälften av vad jag tror så blir det årets spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har ännu inte spelat det men är väldigt nyfiken så Final Cut låter toppen.

Ambassadör
Xbox

Blir riktigt skoj att testa i sommar!


signatur

Jump in.

Medlem

Game of the year 2019 OCH 2021!

Medlem

Kommer det kosta extra eller får man en update om man äger spelet?

Medlem

Spelade den första timmen eller så och plockade upp det aldrig igen. Kanske ger det en ny chans med denna uppdatering.

Medlem

Peppen inför detta! Längtar så efter ett riktigt rollspel till ps5.

Medlem
Skrivet av Bittah Knight:

Någon som vet ifall spelet kommer släppas med en fysisk kopia till PS5? Har sökt men hittar bara en svindyr collector's edition.

Ska tydligen komma en standard version på skiva senare under året

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Kommer det kosta extra eller får man en update om man äger spelet?

Nepp, kommer som uppdatering.

Medlem

Super bra USP för mig. Drar mig från att det är ett spel man ska läsa sig igenom. Nu blir det ett köp!

1
Skriv svar