Tips på snyggt och bra spel

Medlem
Tips på snyggt och bra spel

Hallå där!

Lite av en speltorka just nu. Jag har lagt ner 200h på Valheim och känner mig väldigt nöjd där.
AC Valhalla har jag ingen ork att fortsätta med. Spelet är för stort och alla markers på kartan gör mig stressig.
Jag vill ha något spel som är lite mer linjärt. Typ Control, Tomb Raider eller ren korridorspangare som Doom.

Jag lirar de flesta typer av spel. Men just nu önskar jag något bra, gärna med trevlig story och lite mystik. Funderar på Prey eller Metro Exodus.
Sedan har jag ett nytt 3080 jag vill använda, så det "måste" nästan vara grafiskt vackert

Har ni några tips?

Medlem

Prey är helt fantastiskt, om du inte har spelat det och har ögonen på det, spela det nu.

När det gäller "lite mystik" så släpps Arkham Horror: Mother's Embrace nästa vecka som jag hoppas kommer erbjuda något bra.

Skribent

Wolfenstein II: The New Colossus är trevligt och snyggt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Prey är helt fantastiskt, om du inte har spelat det och har ögonen på det, spela det nu.

När det gäller "lite mystik" så släpps Arkham Horror: Mother's Embrace nästa vecka som jag hoppas kommer erbjuda något bra.

Skrivet av Jonny Myrén:

Wolfenstein II: The New Colossus är trevligt och snyggt.

Prey är en stark kandidat. Sneglat på det länge!

Wolfenstein har jag lirat

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Prey är en stark kandidat. Sneglat på det länge!

Wolfenstein har jag lirat

Har du inte spelar Prey så behöver du inte leta längre

Medlem

Fick jäkligt bra deal på Metro Exodus så köpte det. Men blir nog Prey också då jag har en slant på Steam Refund.

Medlem
Medlem

Beror väl lite på vad man menar med grafiskt vackert, men jag har hört bra saker om The Pathless som kom ut i november. Call of the Sea är ett annat som ser rätt bra ut, äventyrsspel från december. De är inte AAA-lir dock.

Medlem

Rise of the tomb raider kostar 6 euro på steam just nu. Del 2 i den senaste tomb raider-trilogin, men du kanske har spelat det redan?


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Fick jäkligt bra deal på Metro Exodus så köpte det. Men blir nog Prey också då jag har en slant på Steam Refund.

Metro Exodus får en stor overhaul senare detta året så du borde avvakta tills det är släppts om du verkligen vill ha bra grafik.

Medlem
Medlem

Quantum Break kanske? Många som snacka skit om det, men det är faktiskt rätt bra bara man ger det chansen.

Hitman 3, behöver inte köra de andra. Kolla på någon recap bara, är väldigt lite som händer rent storymässigt i de två.

Annars rekommenderar jag Prey och Metro Exodus som du redan skrivit. Men vänta lite med Metro tills uppdateringen kommit.

Medlem

Prey är bra men kanske grafiken inte håller måttet med ditt 3080,Control är ett alternativ men har inte testat själv än men fick de på Ps-plus men det ska ju vara mystik och linjärt så kanske passar?
Och vill tipsa om Days Gone när det väl portas till PC då det är en konstig mix av openworld/ linjärt på något oförklarligt sätt och inte blivit lika utbränd heller som av AC Odyssey mfl (MC är bättre än fladdrig häst i längden?)

Medlem

Inside, sällan man ser sån här snygg grafik, även om den inte är så krävande
Och vilket spel sen! Lätt en av mina Top-10 genom tiderna!

Medlem

The Evil Within 2.

Underskattat spel! Kanske inte kommer pressa ditt 3080 men ser helt okej ut.

Medlem

Ori spelen är otroligt vackra med stämningsfull musik och riktigt bra kontroll. Ett "Metroidvania" spel där de tagit det till perfektion. Enda nackdelen är att du inte kan sluta spela men det bjuder jag på. 😉

Medlem

Child of Light
Everybody's Gone to the Rapture
What Remains of Edith Finch
Resident Evil 2
Resident Evil 7
The Vanishing of Ethan Carter
Alan Wake
Deadly Premonition (snyggt är att ta i... men det har bra story och är mystiskt)
F.E.A.R.
DmC: Devil May Cry
Okami
Dishonored
Silent Hill 2
Shenmue
Dead Space
Batman: Arkham Asylum

Medlem

Metro 2033 + Last Light?
The Outer Worlds


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Snyggaste på min hårddisk:
Metro Exodus
Red Dead Redemption 2

Bubblare: Skyrim med typ 40 gig texture mods och ENB.

Medlem

Kan nämna Kingdom Come Deliverence, riktigt snyggt och bra spel. Tycker även Mass Effect Andromeda ser ganska bra ut.

Medlem

Har du 3080 måste du spela Control. Maxa allt, slå på DLSS och sen full ray tracing i över 100fps. Älskade spelet och grafiken är magisk!

Edit: ahhh läste det som du funderar på att spela Control, inte redan kört 😊

Avstängd

Vilket 3080 har du och vad fick du ge för det? När köpte du det?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Har du 3080 måste du spela Control. Maxa allt, slå på DLSS och sen full ray tracing i över 100fps. Älskade spelet och grafiken är magisk!

Agree!

Skrivet av General White:

Vilket 3080 har du och vad fick du ge för det? När köpte du det?

Jag kan svara för mig själv. Gigabyte OC, fick betala 9.490 kronor och beställde den 26 december. Fick hem den 27 februari.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Digital foundry utsåg cyberpunk förra årets snyggaste spel. Nu är det dock varken linjärt och en riktig vattendelare ifall det är bra eller ej.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Pettor:

Har du 3080 måste du spela Control. Maxa allt, slå på DLSS och sen full ray tracing i över 100fps. Älskade spelet och grafiken är magisk!

Edit: ahhh läste det som du funderar på att spela Control, inte redan kört 😊

Hur får man igång DLSS ordentligt? När jag sätter på det vill den ändra upplösningen till typ 720p eller nåt

Medlem

Doom Eternal, Horizon Zero Dawn, Metro Exodus


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hur får man igång DLSS ordentligt? När jag sätter på det vill den ändra upplösningen till typ 720p eller nåt

Det är för att DLSS är en uppskalningsteknik. Spelet renderas i en lägre upplösning och skalas sedan upp med hjälp av Tensor-kärnorna i GPU:n. Detta leder i vissa fall till att bilden blir lite suddigare än om du kör "riktig upplösning", men frame raten ökar rejält.

Medlem

Vill du nyttja grafikkortet till max bör du väl inte titta längre än Cyberpunk 2077. Även om det inte är särskilt linjärt, så kan du ju alltid nöja dig med att spela igenom mainstoryn minst en spelning. Den har riktigt bra story. Och snyggt.

Annars har ju Digital Foundry även idel varma ord om Control, som är betydligt mer "linjärt" även om du till viss del kan prioritera vilka uppdrag du väljer. Det är snyggt så det förslår det med. Mycket "story" och mycket "mystik".


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kanske inte dom snyggaste spelen, men några retroshooters:
Unreal gold på gog och kör med https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=129354...
Soldier of fortune 1 med https://www.moddb.com/games/soldier-of-fortune/downloads/sold...
Return to castle wolfenstein med https://store.steampowered.com/app/1379630/RealRTCW/

Annars finns alltid crysis remastered på rea nu på Epic som nu har stöd för DLSS, så det är ju alltid något!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Ett spel som inte direkt är bra vad gäller story men som verkligen är imponerande när man vill köra in sitt Ray Tracing-kort är Minecraft. Det finns riktigt häftiga skapelser att titta på och ljus samt reflektioner är verkligen sjukt häftiga.

12
Skriv svar