Quiz – Duke Nukem, baby!

Medlem

6/10 Korrekta svar!

Minns fortfarande vi byggde LAN i min första lilla lägenhet, en snubbe satt till och med på golvet i hallen med datorn på en fotpall Tider det! En liten 1a, 5 datorer med fina CRT skärmar. Hade fan knappt plats att röra sig!


signatur

I drank what?

Medlem

Easyyyy 10 av 10.
Tog ett tag att komma på att GodMode hade 2st fusk. Använde alltid "DNKROZ". 😁

NuZ
Testpilot

Bästa citat är ju lätt ””Space, the final frontier. These are the voyages of Duke Nukem. My continuing mission to explore strange new babes, to seek out new aliens and kick their asses!”” Från Manhattan Project

Men 2an och 3D är nog de bästa. Älskar Duke och synd att inte fler spel tog efter ”ego” systemet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

7/10... rätt nöjd.

eld
Medlem

Iom att spelserien är svenskägd nu så förslår jag namnet "Hertig atombomba'dom"

Medlem

6/10. Det är väl okej med tanke på att jag aldrig spelat Duke. Men jag har hängt på FZ desto mer så då har väl en del Duke-saker fastnat.

Medlem

2/10. Ungefär som spelen i sig

Medlem

Kul quiz! 6/10
Tumme upp! 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Duke 3d mitt favoritspel! 10/10 på frågorna.

Medlem

Ha, 10 av 10 rätt!

10/10 Korrekta svar!
"Aahhh… much better."

Spelade Duke 3D extremt mycket under 90-talet och ska ta och köpa det till Switch nån dag nu. Vore kul att se en modern version Duke Nukem i stil med Duke 3D, lite åt hållet de tagit med Doom-spelen. Fast i Duke-anda istället för Doom såklart


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Glömmer fortfarande inte sveket som forever blev, har kvar ett gammalt reklamblad från pc-gamer 1997 där det står:"releasedatumet kan förändras".... aldrig har en mening varit så sann...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

C64
Medlem

Läste bara snabbt 4 av 10 Men jag spelar fortfarande duke nukem forever det är ju hur bra som helst juhhhh

Medlem

Snart dax för Quake som blir 25år den 21 juni. 1996 var ett grymt spelår.

Medlem

Om nån är intresserad så har jag en beta färdig deck 16 (ut99) med bara duketexturer och sounds - spelas via dynamic ambient sound eller triggers och såklart dukes musik -tror det var alienz -beta betyder här - La ner arbetet på banan 2008 - kan ta vid - men det blir beta för vissa delar som botplay måste importeras och annat kanske deletas och göras om för direcx11 render device ( skybox) och all alignment och merging av korridorer -suck m 3 veckor minst och en vecka felsök -Så jag kanske släpper bara den senaste versionen från 2008 och någon har i allafall kul om man går bort i corona

Medlem

8/10
Borde klarat godmode-koden

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sprockhead:

Ha, 10 av 10 rätt!

10/10 Korrekta svar!
"Aahhh… much better."

Spelade Duke 3D extremt mycket under 90-talet och ska ta och köpa det till Switch nån dag nu. Vore kul att se en modern version Duke Nukem i stil med Duke 3D, lite åt hållet de tagit med Doom-spelen. Fast i Duke-anda istället för Doom såklart

Ja och utan arenorna som är i Doom. Ville ha mer korridor och labyrint än plattformande och arena shooter som Eternal är. Dock är det väldigt roligt men blev lite besviken


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Minns Duke-SM tror det var 98 och 99, riktigt kul. Tror det organiserades via Kali som vi gejmade via då.. Det var nog till och med tiden före GameSpy

Minnen när man startar det från DOS https://www.youtube.com/watch?v=PkcH9HsgleM och startfrasen i Hollywood Holocaust Damn those Alien basterds are gonna pay for shooting up my ride

Det var med Duke jag gick från tangentbord till mus

Tack Duke!

Medlem
Skrivet av Jonator:

Minnen när man startar det från DOS https://www.youtube.com/watch?v=PkcH9HsgleM och startfrasen i Hollywood Holocaust Damn those Alien basterds are gonna pay for shooting up my ride

Jag stör mig på att spelaren missar att plocka upp pistolammo bakom en vid spawn, health som ligger i containern etc. Vet knappt vart jag la bilnycklarna dock.

9/10

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja och utan arenorna som är i Doom. Ville ha mer korridor och labyrint än plattformande och arena shooter som Eternal är. Dock är det väldigt roligt men blev lite besviken

Håller helt med! Känns ju även som att det skulle kännas udda i ett Duke-spel.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

12
Skriv svar